مقالات

جستجو در مقالات

ورود کاربران ویژه

بنر ارز مدرن 1

learn1

بنر ارز مدرن 3

چگونه کارت‌های ولت Tangem را اسکن کنیم؟

کارت‌های تنجم، کارت‌های هوشمندی مجهز به فناوری NFC هستند که امکان تعامل بی وقفه را با دستگاه‌های موبایل سازگار فراهم می‌کنند. کاربران می‌توانند با یک ضربه ساده والت ایجاد کرده، به اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز متصل شده و تراکنش‌ها را امضاء کنند.

پیدا کردن ماژول NFC در گوشی

همه گوشی‌های هوشمند NFC ندارند اما بیشتر دستگاه‌های مدرن از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند. برای تعیین اینکه گوشی شما از NFC پشتیبانی می‌کند یا خیر، می‌توانید از این منبع کمک بگیرید: https://www.nfcw.com/nfc-phones-list/ 

آنتن NFC در هر گوشی و برندی در محل متفاوتی نصب می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت سازنده مراجعه کنید.

کاربران سامسونگ می‌توانند برای کسب اطلاعات درباره محدوده تشخیص NFC در دستگاه‌های این شرکت، به این منبع مراجعه کنند:https://www.samsung.com/hk_en/nfc-support/#devicelist

اگر کاربر اپل هستید، می‌توانید از این سایت برای کسب اطلاعات درباره آنتن NFC دستگاه استفاده کنید:https://support.apple.com .
برای استفاده از آنتن NFC باید iOS 13 یا جدیدتر داشته باشید. کارت‌های تنجم با گوشی‌های آیفون 8، 8 پلاس، ایکس، ایکس اس، ایکس اس مکس، ایکس آر، 11، 11 پرو، 11 پرو مکس و پس از آن سازگار هستند.

معمولاً NFC خوان‌های آیفون در قسمت جلوی دستگاه قرار دارند. کارت تنجم را نزدیک به قسمت بالای صفحه قرار دهید.

کاربران هواوی می‌توانند برای پیدا کردن محل نصب آنتن NFC این دستگاه‌ها، از این نشانی استفاده کنند: https://consumer.huawei.com/en/support/product/?tag=smart-phone&u=u

اگر کاربر دستگاه سونی اکسپریا هستید، از این لینک استفاده کرده https://www.sony.com/electronics/support/mobile-phones-tablets-mobile-phones و راهنمای محل نصب آنتن NFC را مشاهده کنید.

برای فعال کردن NFC، وارد این مسیر شوید: Settings > Device connection > Connection preferences. برای فعال یا غیرفعال کردن قابلیت NFC روی آن ضربه بزنید.

برای پیدا کردن محل نصب NFC در گوشی‌های پیکسل، می‌توانید از این نشانی استفاده کنید: https://support.google.com/pixelphone/answer/7157629

اگر کاربر موتورولا هستید، مدل گوشی را در سایت این شرکت انتخاب کنید تا مشخصات آن را مشاهده کنید چون ممکن است محل نصب آنتن NFC متفاوت باشد. https://support.motorola.com/in/en/home

کاربران ال جی می‌توانند برای انتخاب مدل گوشی و پیدا کردن نمودار مربوط به محل نصب NFC، به نشانی https://www.lg.com/hk_en/mobile سربزنند.

اگر کاربر HTC هستید، به سایت https://www.htc.com/support/ رفته، مدل گوشی را انتخاب کرده و اطلاعات NFC را دریافت کنید.

کاربران آنر هم مثل بسیاری از گوشی‌های اندروید باید NFC را به صورت دستی فعال کنند. برای انجام این کار، وارد مسیر Settings > Wireless & Networks شده و روی دکمه NFC کلیک کنید. قابلیت Android Beam هم به صورت خودکار فعال می‌شود.

اگر کاربر نوکیا هستید، برای مشاهده اطلاعات دقیق درباره ماژول NFC دستگاه می‌توانید به آدرس https://www.nokia.com/phones سربزنید.

چگونه کارت‌های تنجم را اسکن کنیم؟

مراحل اسکن کارت‌های تنجم عبارتند از:

گوشی را آماده کنید

مطمئن شوید که NFC دستگاه فعال است و نرم افزار لازم را برای خواندن تگ‌های NFC دارد. بیشتر گوشی‌های امروزی از NFC پشتیبانی می‌کنند اما اگر این قابلیت فعال نباشد، باید آن را در تنظیمات دستگاه فعال کنید.

ماژول NFC را پیدا کنید

ماژول NFC دستگاه را پیدا کنید. در بیشتر گوشی‌ها، این ماژول در نزدیک بالا یا قسمت پشت دستگاه قرار گرفته که برای پیدا کردن آن، باید به راهنمای دستگاه مراجعه کرده یا در اینترنت جستجو کنید.

کارت تنجم را نزدیک NFC قرار دهید

کارت تنجم را نزدیک به ماژول NFC دستگاه‌های موبایل‌تان قرار دهید. فاصله بهینه برای اسکن، معمولاً حدود چند سانتی متر است. مطمئن شوید که بین کارت و ماژول NFC مانعی وجود ندارد تا اسکن به صورت روان انجام شود.

ضربه زدن برای اسکن

به آرامی کارت را به پشت گوشی بزنید. تماس بین کارت تنجم و دستگاه را تا تکمیل شدن اسکن حفظ کنید. ممکن است پس از تکمیل موفقیت آمیز اسکن، صدای تأیید یا علامت مربوطه را ببینید.

توصیه‌ها

دقت داشته باشید که ممکن است در صورت وجود قاب گوشی، اتصال با NFC سخت باشد. توصیه می‌شود که قبل از اسکن کارت‌های تنجم، قاب گوشی را بردارید.

فاصله لازم برای برقراری ارتباط در گوشی‌های مختلف متفاوت است.

ثابت نگه داشتن دستگاه حین بارگذاری برای پیشگیری از قطع ارتباط لازم است.

در صورت داشتن هر گونه سوالی درباره NFC، از سازنده دستگاه کمک بگیرید.

برای استفاده از NFC، نباید نمایشگر دستگاه قفل باشد و ممکن است نیاز باشد که NFC را در تنظیمات گوشی فعال کنید.

نگه داری و مراقبت از کارت تنجم

پس از تکمیل اسکن NFC، کارت تنجم را در محلی امن نگه دارید و از آن مثل دارایی‌های ارزشمندتان مراقبت کنید.

با طی کردن مراحل ذکر شده در این مطلب، می‌توانید کارت‌های تنجم را به راحتی اسکن کنید. والت‌های تنجم راهکارهای کاربرپسند برای مدیریت ارزهای دیجیتال، تغییر تنظیمات کارت‌ها و اتصال به اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز هستند.

تماس با ما

آدرس آدرس 1 : تهران، جردن، خیابان تندیس، پلاک 34، واحد 6
آدرس آدرس 2  : تهران، جردن، نبش خیابان صانعی، برج امیرپرویز ، طبقه 6
 
تلفن تلفن واحد فروش : 26230198
پاسخگویی ساعات پاسخگویی : روزهای غیرتعطیل از 9 صبح الی 17 عصر
 امکان مراجعه حضوری نیست حتما برای مراجعه حضوری از قبل هماهنگ بفرمایید
telegram 32 جهت پشتیبانی فنی تنها در تلگرام پیام دهید .

ما را دنبال کنید

کانال تلگرام
اینستاگرام 
کانال آپارات 
 
تمامی حقوق مادی و معنوی برای ارز مدرن محفوظ می باشد.

طراحی سایت : ایران مدرن


image01