مقالات

جستجو در مقالات

ورود کاربران ویژه

بنر ارز مدرن 1

learn1

بنر ارز مدرن 3

چگونه کلید عمومی توسعه یافته (Xpub) را در ولت Tangem دریافت کنیم؟

کلید عمومی توسعه یافته (XPUB) یک کلید خاص است که از کلید عمومی اصلی (MPK) به دست می‌آید. می‌توان با استفاده از این کلید، چند کلید عمومی مختلف ایجاد کرده و از آن برای دریافت ارزهای دیجیتال بدون به خطر افتادن امنیت کلیدی اصلی استفاده کرد.

می‌توان یک دنباله از کلیدهای عمومی را از یک کلید اصلی استخراج کرد و با این روش، مدیریت و پیگیری تراکنش و موجودی آدرس‌های مختلف با یک والت بسیار راحت‌تر می‌شود.

چگونه کلید XPUB را در والت تنجم پیدا کنیم؟

برای پیدا کردن کلید XPUB در والت تنجم، مراحل زیر را طی کنید:

اپلیکیشن والت تنجم را باز کرده و روی علامت سه نقطه در گوشه سمت راست بالای صفحه اصلی ضربه بزنید.

در صفحه Details گزینه Send Feeback را انتخاب کنید. یک ایمیل حاوی دو فیلد با آدرس پشتیبانی تنجم ایجاد می‌شود.

در اندروید، یک ایمیل با کلید xPub برای هر بلاک چین در صفحه اصلی اپلیکیشن ایجاد می‌شود.

در iOS یک ایمیل با دو فیلد ایجاد می‌شود. می‌توانید کلید XPub هر بلاک چین را در فایل InfoLogs پیدا کنید. برای دسترسی به فایل، ایمیل را ارسال کرده و آدرس گیرنده را از این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید به آدرس ایمیل خودتان تغییر دهید.

فایل infoLogs.txt حاوی کلید XPUB را برای هر بلاک چین در والت تنجم خودتان دانلود کنید.

کلیدهای XPUB چه کاربردی دارند؟

کاربردهای کلید XPUB عبارتند از:

حریم خصوصی و امنیت: کاربران می‌توانند با استفاده از کلیدهای XPUB از حریم خصوصی خودشان حفاظت کنند چون می‌توان کلیدهای عمومی را برای دریافت تراکنش بدون افشای کلیدهای خصوصی در اختیار دیگران قرار داد.

بازرسی: برای مشاغل یا سرویس‌های مالی که با ارزهای دیجیتال سروکار دارند، کلید XPUB به راحت‌تر شدن فرایندهای حسابرسی و بازرسی کمک می‌کند چون امکان مشاهده جریان تراکنش‌ها را بدون به خطر انداختن امنیت کاربران فراهم می‌کند.

کلیدهای Xpub روشی امن برای تولید و نظارت بر آدرس‌های عمومی در والت‌های ارز دیجیتال هستند و همزمان با تسهیل فرایندهای مختلف، به حفاظت از امنیت و حریم خصوصی کمک می‌کنند.

سوالات پرتکرار

کاربرد کلید XPUB چیست؟

کاربرد اصلی کلید XPUB، حفاظت هر چه بیشتر از حریم خصوصی و امنیت والت‌ها است. چون می‌توان کلیدهای عمومی را برای دریافت تراکنش بدون افشای کلیدهای خصوصی در اختیار دیگران قرار داد.

آیا XPUB می‌تواند کلیدهای خصوصی را تولید کند؟

خیر. کلید XPUB فقط برای تولید کلیدهای عمومی و آدرس‌های مربوط به آنها قابل استفاده است و نمی‌توان از آن برای ساختن کلیدهای خصوصی استفاده کرد.

آیا به اشتراک گذاشتن کلید XPUB بی خطر است؟

بله. قرار دادن کلید XPUB در اختیار دیگران کاملاً امن است. از آنجایی که این کلید فقط برای تولید آدرس‌ها و کلیدهای عمومی قابل استفاده است، به اشتراک گذاری آن بر خلاف عبارت بازیابی یا یادآور، باعث به خطر افتادن امنیت والت شما نمی‌شود.

آیا می‌توانیم از کلید XPUB برای پیگیری تراکنش‌ها استفاده کنیم؟

بله، یکی از مزایای کلید XPUB، فراهم کردن امکان نظارت بر تراکنش‌های همه آدرس‌های مربوط به آنها است. به این ترتیب، نظارت بر تراکنش‌های دریافتی و فعالیت کلی والت آسان‌تر خواهد بود.

آیا در همه والت‌های کریپتو از کلید XPUB استفاده می‌شود؟

همه والت‌ها چنین قابلیتی را ندارند اما بسیاری از والت‌های محبوب به ویژه آنهایی که متمرکز بر امنیت و حریم خصوصی هستند، این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

چگونه می‌توان کلید XPUB را منقضی کرده یا تغییر داد؟

با توجه به اینکه کلید XPUB از کلید عمومی اصلی والت استخراج می‌شود، نمی‌توان آن را به صورت مستقل تغییر داده یا منقضی کرد. برای انجام این کار باید یک والت جدید ایجاد شود.

آیا می‌توانیم از کلید XPUB برای تولید آدرس ارزهای مختلف استفاده کنیم؟

در اکثر مواقع، کلیدهای XPUB مخصوص یک ارز دیجیتال خاص هستند. جهت تولید آدرس برای ارزهای دیجیتال مختلف، باید از نرم افزار والت مربوطه استفاده کرده و کلید XPUB را برای هر ارز دیجیتال به صورت مجزا استخراج کنید.

تماس با ما

آدرس آدرس 1 : تهران، جردن، خیابان تندیس، پلاک 34، واحد 6
آدرس آدرس 2  : تهران، جردن، نبش خیابان صانعی، برج امیرپرویز ، طبقه 6
 
تلفن تلفن واحد فروش : 26230198
پاسخگویی ساعات پاسخگویی : روزهای غیرتعطیل از 9 صبح الی 17 عصر
 امکان مراجعه حضوری نیست حتما برای مراجعه حضوری از قبل هماهنگ بفرمایید
telegram 32 جهت پشتیبانی فنی تنها در تلگرام پیام دهید .

ما را دنبال کنید

کانال تلگرام
اینستاگرام 
کانال آپارات 
 
تمامی حقوق مادی و معنوی برای ارز مدرن محفوظ می باشد.

طراحی سایت : ایران مدرن