مقالات

جستجو در مقالات

ورود کاربران ویژه

بنر ارز مدرن 1

learn1

بنر ارز مدرن 3

چگونه ارزهای دیجیتال را به لجر منتقل کنیم؟

نکات کلیدی

  • کلیدهای خصوصی، ابزار اصلی دسترسی به ارزهای دیجیتال شما هستند و سیستم‌های ذخیره آفلاین، بهترین روش نگهداری از این کلیدها محسوب می‌شوند.
  • بیشتر افراد تازه وارد در دنیای وب 3، از یک والت نرم‌افزاری استفاده می‌کنند اما پس از گذشت مدتی برای حفظ امنیت کلیدهای خودشان تصمیم به استفاده از یک دستگاه سخت‌افزاری می‌گیرند.
  • اما روش انتقال از سیستم ذخیره نرم‌افزاری به سخت‌افزاری اهمیت بسیار زیادی دارد و اشتباه کردن در این فرایند باعث می‌شود که دستگاه به خوبی از دارایی‌های شما حفاظت نکند.
  • هر دارایی که منتقل می‌کنید نیاز به یک آدرس کاملاً جدید در دستگاه سخت‌افزاری دارد - و کلیدهای خصوصی که هرگز در تماس با فضای آنلاین نباشند.

در این مطلب شما را با نحوه ایمن سازی و انتقال ارزهای دیجیتال به لجر آشنا می‌کنیم.

اولین گام در حوزه کریپتو: مراقبت از کلیدهای خصوصی

بیت‌کوین، اتریوم، NFTها یا هر توکن و کوین دیگری، یک ویژگی دارند؛ یعنی همگی کلید خصوصی دارند.

شاید تصور کنید که برای ایمن سازی و انتقال ارزهای دیجیتال به یک دستگاه لجر، کافیست کلیدهای خصوصی خودتان را روی این دستگاه ریکاور کنید اما این کار کاملاً اشتباه است و در این مقاله نحوه انجام درست آن را به شما آموزش می‌دهیم.

همیشه باید والت‌های نرم‌افزاری را با یک دستگاه سخت‌افزاری ایمن سازی کرد

والت گرم (هات والت) یا والت سخت‌افزاری از این جهت که کلیدها را در اینترفیس خودش ذخیره می‌کند و نیازی به نوشتن آنها ندارید، کلیدهای خصوصی شما را مخفی می‌کند. اما مدیریت کلیدها در یک اینترفیس روی دستگاهی که به اینترنت متصل شده باشد، امکان هدف گیری داده‌های شما را توسط هکرهای حرفه‌ای فراهم می‌کند.

یک بار آنلاین شدن معادل با همیشه آنلاین بودن است

اگر کلیدها یا عبارت بازیابی شما حتی برای یک ثانیه در معرض دسترسی از طریق اینترنت قرار بگیرند، امنیت آنها از بین می‌رود و ممکن است هر شخصی بتواند از راه دور به آنها دسترسی پیدا کند.

پس با توجه به این نکته، باید دقت داشته باشید که: اگر کلیدهای خصوصی شما به نوعی در فضای آنلاین قرار بگیرند، انتقال آنها به یک والت سخت‌افزاری آنها را ایمن نخواهد کرد.

در واقع شما نیاز به یک کلید جدید دارید که هیچ وقت روی یک دستگاه متصل به اینترنت ذخیره نشده باشد.

انتقال ارزهای دیجیتال از والت نرم‌افزاری به لجر

کاربرد و هدف اصلی دستگاه لجر، آفلاین نگه داشتن کلیدهای خصوصی شما است که مهم‌ترین ویژگی یک والت سخت‌افزاری محسوب می‌شود. اما این دستگاه هم قادر به حفاظت از کلیدهایی که زمانی در معرض دسترسی از طریق اینترنت قرار گرفته بوده‌اند، نیست.

هرگز از عبارت یادآور خودتان برای بازیابی اطلاعات یک والت گرم روی یک دستگاه سخت‌افزاری استفاده نکنید. با انجام این کار می‌توانید به دارایی‌های خودتان دسترسی پیدا کنید اما نمی‌توانید آنها را ایمن سازی کنید.

1. ایجاد یک آدرس جدید برای هر دارایی

اگر قصد دارید ارزهای دیجیتال خودتان را از یک والت گرم به یک دستگاه لجر منتقل کنید، باید یک آدرس کاملاً جدید ایجاد کنید. لازم است این کار را برای همه ارزهای دیجیتال خودتان تکرار کنید.

2. ارسال هر دارایی به آدرس جدید آن

مرحله بعد، ارسال هر دارایی از والت فعلی به حساب جدید آن در دستگاه لجر خودتان است. می‌توانید کلید عمومی خودتان (آدرس گیرنده) را با کپی کردن آن از اپلیکیشن لجر لایو مشاهده کنید. همچنین لازم است برای اطمینان از حفظ امنیت، اطلاعات را روی نمایشگر Trusted Display تأیید کنید.

3. لذت بردن از امنیت کلیدهای خصوصی

پس از ایجاد کلیدهای خصوصی جدید در دستگاه و انتقال موجودی خودتان به این دستگاه جدید، می‌توانید از حفظ امنیت دارایی‌های خودتان در یک فضای کاملاً آفلاین لذت ببرید.

حالا می‌توانید دستگاه را خاموش کنید و مطمئن باشید که هیچ هکری امکان دسترسی به دارایی‌های شما را ندارد.

آیا همچنان می‌توانم از طریق مای لجر از اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز استفاده کنم؟

پاسخ این سوال مثبت است. اکوسیستم اپلیکیشن‌های ادغام شده با لجر دائماً رو به گسترش است و از طریق آن می‌توانید به صورت کاملاً امن با اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز کار کنید.

حتی اگر با پلتفرمی کار می‌کنید که هنوز در اکوسیستم لجر ادغام نشده، می‌توانید از میان‌افزارهای وب 3 که لجر کاملاً با آنها سازگار است استفاده کنید.

جمع بندی

پس از طی کردن مراحل ذکر شده در این مطلب می‌توانید به صورت کاملاً امن از امکانات دنیای وب 3 استفاده کنید. مهم‌ترین نکته این مطلب این بود که: برای حفظ امنیت ارزهای دیجیتال، مراقبت از کلیدهای خصوصی و عبارت بازیابی کافی نیست بلکه گام اصلی، آشنایی کامل با این حوزه برای پیشگیری از هر گونه خطا و اشتباهی است.

دنیای وب 3 با سرعت رو به رشد و تحول است و به همین دلیل شما هم باید همواره در حال به روزرسانی و ارتقای اطلاعات خودتان در رابطه با این حوزه باشید تا بتوانید در امنیت کامل از امکانات آن استفاده کنید.

تماس با ما

آدرس آدرس 1 : تهران، جردن، خیابان تندیس، پلاک 34، واحد 6
آدرس آدرس 2  : تهران، میرداماد، میدان مادر، خیابان شاه نظری ، خیابان ابن سینا
 
تلفن تلفن واحد فروش : 26230198
پاسخگویی ساعات پاسخگویی : روزهای غیرتعطیل از 9 صبح الی 17 عصر
 امکان مراجعه حضوری نیست حتما برای مراجعه حضوری از قبل هماهنگ بفرمایید
telegram 32 جهت پشتیبانی فنی تنها در تلگرام پیام دهید .

ما را دنبال کنید

کانال تلگرام
اینستاگرام 
کانال آپارات 
 
تمامی حقوق مادی و معنوی برای ارز مدرن محفوظ می باشد.

طراحی سایت : ایران مدرن

image01