مقالات

جستجو در مقالات

ورود کاربران ویژه

بنر ارز مدرن 1

learn1

بنر ارز مدرن 3

لجر ریکاور Ledger Recover چیست؟

نکات کلیدی

  • لجر ریکاور یک سرویس پشتیبان گیری برای عبارت بازیابی خصوصی است که کار کردن با ارزهای دیجیتال را راحت‌تر می‌کند.
  • این سرویس به کاربرانی که مکان امن یا اطلاعات لازم برای ذخیره عبارت بازیابی خصوصی خودشان را ندارند، امکان می‌دهد که خودشان مدیریت و کنترل ارزهای دیجیتالشان را در اختیار بگیرند.
  • با لجر ریکاور می‌توانید حساب کریپتوی خودتان را با استفاده از هویت خودتان روی یک دستگاه جدید یا همان دستگاه لجر قبلی بازیابی کنید.

فعالیت در دنیای کریپتو با چالش‌های خاصی همراه است بخصوص برای حفظ امنیت دارایی‌های دیجیتال. یکی از بزرگترین موانع استفاده از فناوری بلاک‌چین، بحث دسترس پذیری است. برای خیلی از کاربران ورود به دنیای وب 3 کار ساده‌ای نیست. اولین چالشی که کاربران با آن روبرو می‌شوند این است که آدرس‌های بلاک‌چین بسیار طولانی و پیچیده هستند. اما یکی از سخت‌ترین مفاهیم برای افراد تازه کار، مفهوم کلیدهای خصوصی و عبارت بازیابی خصوصی است و اینکه چطور باید از این اطلاعات حفاظت کرد.

همه کاربران کریپتو امکان دسترسی به یک محل امن برای ذخیره عبارت بازیابی خصوصی خودشان را ندارند و ممکن است بعضی از آنها نتوانند زحمت حفاظت از عبارت عبور را قبول کنند. بعلاوه، داستان‌های ناخوشایند زیادی درباره افرادی که عبارت بازیابی و در نتیجه دسترسی به والت خودشان را از دست داده‌اند، شنیده می‌شود.

برای حل این مشکلات، شرکت لجر Ledger Recover را طراحی کرده که سیستمی برای ایجاد یک نسخه رمزنگاری شده از عبارت بازیابی خصوصی است که فقط خود شما می‌توانید هر زمان و هر جایی به آن دسترسی داشته باشید.

لجر ریکاور چیست؟

برای حفظ امنیت ارزهای دیجیتال، سلف کاستدی بهترین روش محسوب می‌شود و هدف لجر هم فراهم کردن امکان انجام این کار به شکل ساده است. به عبارت دیگر، هدف اصلی لجر ریکاور راحت‌تر شدن سلف کاستدی برای کاربران و کاهش دردسرهای آن است.

لجر ریکاور برای مواقعی که به عبارت بازیابی خصوصی خودتان دسترسی ندارید اما به آن نیاز دارید، یک نسخه پشتیبان از این عبارت تهیه می‌کند.

با لجر ریکاور می‌توانید در تعامل با وب 3 ازهمه مزایای سلف کاستدی بهره مند شوید و کنترل کامل دارایی‌های خودتان را همه جا در اختیار داشته باشید. اما با این ابزار می‌توانید با استفاده از اطلاعات هویتی خودتان در صورت گم شدن یا سرقت والت، باز هم به والت‌تان دسترسی پیدا کنید.

لجر ریکاور برای چه افرادی مناسب است؟

لجر ریکاور مناسب اشخاصی است که قصد پشتیبان گیری از عبارت بازیابی خصوصی خودشان را داشته باشند.

با لجر ریکاور می‌توانید کلیدهای خصوصی خودتان را از هر نقطه‌ای از جهان بازیابی کنید. این سرویس کاملاً اختیاری است و برای راحت‌تر شدن سلف کاستدی طراحی شده است.

قبلاً ورود به دنیای وب 3 برای کاربرانی که با کریپتو آشنا نیستند کار سختی بود. حفاظت از 12-24 کاراکتر ویژه کار ساده‌ای نیست. برای مقابله با این چالش، می‌توانید از لجر ریکاور استفاده کنید که امکان بازیابی دارایی‌های دیجیتال شما را با استفاده از هویت خودتان فراهم می‌کند.

لجر ریکاور فقط مخصوص کاربران تازه کار نیست بلکه همه افرادی که نیاز به یک محل امن برای ذخیره عبارت بازیابی خودشان دارند، می‌توانند از این قابلیت استفاده کنند.

اما لجر ریکاور برای چه افرادی مناسب نیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که اگر شما یک تریدر تمام وقت یا کاملاً آشنا به اصول امنیتی هستید، ممکن است نیازی به لجر ریکاور نداشته باشید. همچنین اگر یک محل کاملاً امن برای ذخیره عبارت بازیابی خصوصی خودتان دارید یا اگر به هر دلیلی مایل نیستید که کلید بازیابی یا هویت خودتان را در اختیار یک شخص ثالث قرار دهید، باز هم ممکن است لجر ریکاور برای شما مناسب نباشد.

لجر ریکاور چگونه کار می‌کند؟

برای حفظ امنیت، تقسیم بندی، رمزنگاری و رمزگشایی از عبارت بازیابی خصوصی شما روی خود دستگاه لجر انجام می‌شود. در واقع این فرایندها در عنصر تراشه امن داخل دستگاه انجام می‌شوند. داخل هر دستگاه لجر یک تراشه کوچک به نام عنصر امن وجود دارد که جزء امن‌ترین تراشه‌های کامپیوتری موجود در جهان است و در پاسپورت و کارت‌های بانکی هم از آن استفاده می‌شود.

لجر ریکاور در مجموع سه مرحله دارد که عبارتند از:

رمزنگاری

وقتی در سرویس لجر ریکاور عضو می‌شوید، عنصر امن دستگاه، عبارت بازیابی را به سه قسمت تقسیم و رمزنگاری می‌کند. این سه بخش رمزنگاری شده از طریق سه کانال امن مستقل برای سه مرجع ارسال می‌شوند. این کانال امن امکان احرازهویت متقابل و مقابله با حملات مرد میانی را فراهم می‌کند. حین اجرای این فرایند کانال امن از یک کلید متقارن موقت برای انتقال امن اطلاعات استفاده می‌کند. هر بخش از کلید، توسط یک شرکت مستقل و مجزا در سه کشور مختلف ذخیره می‌شود یعنی: کوین کاور، لجر و Escrowtech.

هیچ یک از این شرکت‌ها به کل عبارت پشتیبان دسترسی ندارد و هر بخش به تنهایی کاملاً بی‌استفاده است. با این روش می‌توان از ایجاد بیشترین سطح امنیت و حذف یک نقطه شکست واحد مطمئن شد. بعلاوه، هر یک از این شرکت‌ها از یک سرور امن ضد دستکاری به نام ماژول امنیتی سخت‌افزاری (HSM) برای ذخیره اجزای رمزنگاری شده استفاده می‌کند.

بررسی هویت

لجر ریکاور از اطلاعات شناسایی شما و یک سلفی برای بررسی هویت شما استفاده می‌کند. این خدمات توسط شرکت Onfido که ارایه دهنده راهکارهای احرازهویت است، تأمین می‌شوند. سپس هویت شما، به قسمت‌های مختلف عبارت بازیابی شما ارتباط داده می‌شود. اطلاعات هویتی شما هم به صورت رمزنگاری شده ذخیره می‌شوند تا امنیت آنها حفظ شده و فقط خود شما امکان بازیابی والتتان را داشته باشید.

اما این مدل احرازهویت چه تفاوتی با KYC دارد؟

لجر ریکاور از اعتبارسنجی هویتی خاصی استفاده می‌کند که بر خلاف social Recovery در آن هویت شما تحت کنترل خود شما قرار دارد. استفاده از این روش نسبت به فرایند کامل KYC بسیار راحت و کم دردسرتر است و در آن کاربران فقط اطلاعات شخصی ضروری را ارایه می‌دهند نه بیشتر.

رمزگشایی

مرحله بعدی از این فرایند، رمزگشایی است.

وقتی قصد بازیابی والت خودتان را داشته باشید، فرایند ریکاوری را از طریق لجر لایو شروع می‌کنید. در این مرحله باید وارد اکانتتان شده و 2 فرایند احرازهویت مجزا را طی کنید. در اینجا، 2 بخش از 3 بخش عبارت بازیابی با استفاده از همان کانال امن به دستگاه شما منتقل می‌شود. پس از قرار گرفتن این اطلاعات در تراشه امن، رمزگشایی انجام شده و دوباره عبارت بازیابی شما تشکیل می‌شود. به این ترتیب می‌توانید به ارزهای دیجیتال خودتان دسترسی پیدا کنید. در صورت ثبت نام در این سرویس، می‌توانید حساب خودتان را در یک دستگاه لجر جدید هم بازیابی کنید.

امنیت لجر ریکاوری چگونه حفظ می‌شود؟

لجر ریکاور یک سیستم کاملاً امن است چون فقط خود شما می‌توانید به عبارت بازیابی خودتان دسترسی داشته باشید. بعلاوه، این فرایند طوری طراحی شده که از جعل و کلاهبرداری پیشگیری شود.

آیا شرکت‌هایی که در این فرایند حضور دارند، ایمن هستند؟

برای اطمینان از ایمن ماندن اطلاعات کاربران، چند تدبیر مختلف به کار رفته است. برای اینکه بتوانید از این سرویس استفاده کنید، باید هویت خودتان را دوباره برای کوین کاور و ارایه دهنده سرویس احرازهویت تأیید کنید. بعلاوه، درخواست‌های بازیابی به صورت سیستماتیک از چند مرحله احرازهویت دستی و همچنین تشخیص خودکار با کمک هوش مصنوعی، عبور می‌کنند. همه این مراحل و فرایندها طوری طراحی شده‌اند که به حفاظت از اطلاعات کاربران حتی در صورت به خطر افتادن امنیت این شرکت‌ها کمک کنند.

این شرکت‌ها اطلاعات کاربران را چگونه ذخیره می‌کنند؟

امنیت، مهم‌ترین دغدغه لجر و کوین کاور است. بنابراین، همه شرکت‌های ارایه دهنده خدمات احرازهویت برای لجر ریکاور از چند لایه رمزنگاری استفاده می‌کنند و هر کدام، بخش‌های مختلف کلید خصوصی شما را روی ماژول‌های امنیتی سخت‌افزاری ذخیره می‌کنند یعنی همان تکنولوژی مورد استفاده در دستگاه‌های لجر.

در نهایت، لجر ریکاور چندین فرایند ارزیابی امنیتی را پشت سر گذاشته است. این یعنی می‌توانید مطمئن باشید که هر سه بخش از عبارت بازیابی شما به صورت کاملاً امن ذخیره می‌شوند.

آیا امکان استفاده از لجر ریکاور برای سرقت عبارت بازیابی خصوصی کاربران وجود دارد؟

اول اینکه، عبارت بازیابی خصوصی شما هرگز از تراشه عنصر امن خارج نمی‌شود. این عبارت به سه بخش تقسیم شده و هر کدام رمزنگاری می‌شود. هر یک از این بخش‌ها به تنهایی کاملاً بی‌استفاده است. اگر مهاجمی به یکی از سه قسمت عبارت بازیابی شما دسترسی پیدا کند، به هیچ وجه نمی‌تواند از آن استفاده کند حتی حرفه‌ای‌ترین هکرها هم امکان بازسازی مجدد این عبارت را ندارند.

بعلاوه، دستگاه لجر فقط در صورتی امکان خروج این بخش‌های رمزنگاری شده را از دستگاه فراهم می‌کند که به آن اجازه داده باشید. برای تنظیم لجر ریکاور باید یک پین کد وارد کرده و اجازه شروع این فرایند را به دستگاه بدهید. بدون اجازه شما، دستگاه نمی‌تواند عبارت بازیابی را بخش بندی کرده یا آن را به جایی ارسال کند. این یعنی اگر شخصی قصد استفاده از لجر ریکاور را برای دسترسی به عبارت بازیابی شما داشته باشد، اول از همه باید به پین کد شما دسترسی داشته باشد.

اما اگر شخصی بتواند با استفاده از لجر ریکاور دارایی‌های شما را سرقت کند، کوین کاور 50 هزار دلار به شما غرامت پرداخت می‌کند - که این نشان دهنده اطمینان کوین کاور نسبت به امنیت محصول خودش است.

چگونه می‌توانیم از لجر ریکاور استفاده کنیم؟

می‌توانید استفاده از لجر ریکاور را از طریق اپلیکیشن لجر لایو شروع کنید. در قسمت My Ledger باید یک حساب لجر ریکاور ایجاد کنید، اطلاعات کارت اعتباری خودتان و سپس اطلاعات هویتی را وارد کنید و فرایند پشتیبان گیری از عبارت بازیابی خصوصی خودتان را شروع کنید. حالا می‌توانید مطمئن باشید که اطلاعات عبارت بازیابی شما به صورت امن ذخیره شده و هر زمان خواستید می‌توانید به آنها دسترسی پیدا کنید.

لازم به ذکر است که لجر ریکاور یک سرویس اختیاری است که با هزینه 9.99 دلار در ماه از عبارت بازیابی خصوصی شما حفاظت می‌کند. اما هر زمان که مایل باشید می‌توانید از این سرویس خارج شده و خودتان از این عبارت بازیابی حفاظت کنید.

در حال حاضر، کاربران کشورهای عضو اتحادیه اروپا، انگلیس، کانادا و آمریکا که از لجر نانو ایکس استفاده می‌کنند به این سرویس دسترسی دارند اما به زودی همه مشتریان لجر امکان استفاده از این خدمات را پیدا خواهند کرد.

آیا معرفی لجر ریکاور همه کاربران را تحت تأثیر قرار می‌دهد؟

اگر یک دستگاه لجر با نسخه میان افزار جدید دارید، جای نگرانی نیست چون لجر ریکاور کاملاً اختیاری است. اگر از لجر استفاده می‌کنید اما بعداً منصرف شده و ترجیح می‌دهید که خودتان مراقب عبارت بازیابی خصوصی خودتان باشید، باز هم می‌توانید این کار را انجام دهید. با وجود اینکه لجر ریکاور روی همه دستگاه‌های لجر نانو ایکس قابل استفاده است، اما خود کاربر باید این قابلیت را فعال و از آن استفاده کند.

تماس با ما

آدرس آدرس 1 : تهران، جردن، خیابان تندیس، پلاک 34، واحد 6
آدرس آدرس 2  : تهران، میرداماد، میدان مادر، خیابان شاه نظری ، خیابان ابن سینا
 
تلفن تلفن واحد فروش : 26230198
پاسخگویی ساعات پاسخگویی : روزهای غیرتعطیل از 9 صبح الی 17 عصر
 امکان مراجعه حضوری نیست حتما برای مراجعه حضوری از قبل هماهنگ بفرمایید
telegram 32 جهت پشتیبانی فنی تنها در تلگرام پیام دهید .

ما را دنبال کنید

کانال تلگرام
اینستاگرام 
کانال آپارات 
 
تمامی حقوق مادی و معنوی برای ارز مدرن محفوظ می باشد.

طراحی سایت : ایران مدرن

image01