مقالات

جستجو در مقالات

ورود کاربران ویژه

بنر ارز مدرن 1

learn1

بنر ارز مدرن 3

آموزش استیک کردن کازماس ATOM در لجر Featured

استفاده از والت سخت‌افزاری لجر برای ایمن سازی و استیک کردن کوین بومی بلاک‌چین کازماس یعنی ATOM به سادگی قابل انجام است و در این مطلب نحوه انجام این کار را به شما آموزش می‌دهیم.

لجر نانو ایکس به عنوان نسل دوم والت‌های لجر (که نسل اول آن لجر نانو اس بود) گزینه بسیار بهتری است. این والت فضای بیشتری برای ذخیره اطلاعات، قابلیت اتصال بهتر با دستگاه‌های موبایل (بلوتوث) و یک صفحه نمایش بزرگتر دارد. می‌توانید تا 100 اپلیکیشن را در این والت ذخیره کنید در حالی که نانو اس فقط برای 2 تا 3 اپلیکیشن ظرفیت دارد. امنیت هم از پایه در این والت پیاده سازی شده است.

در این مطلب نحوه استیک کردن کازماس ($ATOM) به صورت مستقیم از طریق لجر لایو، کپلر و Comostation را به شما آموزش می‌دهیم.

اعتبارسنج‌های کازماس به طور میانگین 8 تا 10 درصد از مبلغ استیک شده را در سال به عنوان سود به شما ارائه می‌کنند. اما باید رشد قیمت ATOM را هم در نظر داشت که با رشد کلی اکوسیستم کازماس، قیمت این توکن هم افزایش پیدا می‌کند. بنابراین بهتر است این درآمد ثابت را از دست ندهید و با عدم استفاده از والت سخت‌افزاری باعث ایجاد خطر برای موجودی خودتان نشوید.

راهنمای استیک کردن کازماس با استفاده از لجر

می توانید مستقیماً از طریق لجر لایو یا با استفاده از 2 والت دیگر کازماس که در آن ادغام شده اند، کازماس (ATOM) را استیک کنید.

1. استیک کردن کازماس (ATOM) مستقیماً از طریق لجر لایو

پیکربندی دستگاه.

همانطور که قبلاً اشاره شد، لجر نانو ایکس از لجر نانو اس بهتر است چون ظرفیت ذخیره بیشتری داشته (اپلیکیشن‌های بلاک‌چینی بیشتری بر روی آن قابل نصب هستند) و به دلیل قابلیت اتصال به بلوتوث، برای دستگاه‌های موبایل بهتر است.

لازم است که از عبارت بازیابی والت به خوبی حفاظت کنید. این عبارت را در یک محل مخفی بنویسید اما روی کامپیوتر یا گوشی ذخیره نکنید. حتی اگر این اطلاعات را از کامپیوترتان حذف کنید باز هم هکرها می‌توانند با استفاده از یکسری ابزار تخصصی اطلاعات را بازیابی کنند. این نکات برای همه اطلاعاتی که باید به خوبی حفاظت شوند، صدق می‌کند.

در این مطلب نحوه استیک کردن کازماس (ATOM) به صورت مستقیم از لجر با استفاده از لجر لایو در کامپیوتر را به شما آموزش می‌دهیم. برای موبایل این فرایند با استفاده از اپلیکیشن موبایلی لجر لایو در اصل به همین صورت است.

من به شخصه علاقه‌ای به استفاده از گوشی برای کار با ارزهای دیجیتال ندارم و فقط برای بعضی تراکنش‌های سریع از این روش استفاده می‌کنم. سیستم عامل اندروید چندان قابل اطمینان نیست. اگر اپلیکیشن‌ها و والت‌های کریپتو را در پلی استور گوگل بررسی کنید، متوجه می‌شوید که خیلی از آنها رتبه 1 ستاره دارند، دائماً قفل می‌کنند یا مشکلات متعدد دیگری دارند.

دستگاه لجر را وصل کرده و لجر لایو را باز کنید.

روی تب Manager کلیک کنید، Cosmos  را از اپ کاتالوگ پیدا کرده و نصب کنید.

acomoss

حالا روی تب Accounts کلیک کنید، روی تب Add Account کلیک کنید، Cosmos  را انتخاب کرده و تأیید انجام این کار روی دستگاه را تکمیل کنید.

حالا حساب کازماس را در دستگاه لجر خودتان مشاهده می‌کنید.

2atommmm

روی این حساب کلیک کرده، از تب‌های ارسال و دریافت (receive و send) برای مدیریت ATOM استفاده کنید.

در گوشه سمت راست، Earn rewards را مشاهده می‌کنید.

royyyy

روی این گزینه کلیک کنید.

pcllccccc

روی continue کلیک می‌کنیم. ما کل توکن‌ها را به اعتبارسنج Ubik.Capital محول می‌کنیم.

tayddleddd

این کار را روی دستگاه لجر تأیید می‌کنیم.

atomkkkkk

حالا می‌توانید ATOMS استیک شده و اعتبارسنج انتخاب شده را در تب دریافت پاداش (claim rewards) مشاهده کنید.

2. استیک کردن کازماس (ATOM) با استفاده از لجر و والت کپلر

می توانید با استفاده از والت کپلر و لجر ATOM را استیک کنید.

نصب افزونه مرورگر کروم کپلر

برنامه را باز کرده و روی Import ledger کلیک کنید.

kepllll

فیلدها را پر کرده و روی Next کلیک کنید.

pokppppp

حالا پنجره جدید باز می‌شود. لازم است اپلیکیشن Cosmos روی دستگاه لجر شما باز باشد. می‌توانید این اپلیکیشن را از اپ کاتالوگ لجر لایو پیدا و نصب کنید.

حالا یک پنجره جدید باز می‌شود، دستگاه شما را پیدا کرده و به آن متصل می‌شود.

pnjreeee

حالا روی آیکن Keplr کلیک کنید.

kpllllll

می‌توانید با استفاده از این آدرس که در واقع آدرس والت سخت‌افزاری لجر شماست، ATOM دریافت کنید. همچنین می‌توانید از والت‌هایی مثل کپلر به عنوان واسطه‌ای برای نمایش موجودی خودتان، استیکینگ و دریافت پاداش‌ها استفاده کرده و سایر کارها را روی بلاک چین انجام دهید.

mtvddddd

وقتی روی Stake کلیک کنید، به پلتفرم کپلر منتقل می‌شوید که در آنجا فهرستی از اعتبارسنج‌ها را مشاهده می‌کنید که می‌توانید کار استیکینگ را با آنها انجام دهید. همچنین کل ATOMS استیک شده و قدرت رأی دهی در شبکه را به همراه کارمزد کمیسیون مشاهده خواهید کرد.

اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر درباره اعتبارسنج‌ها هستید می‌توانید از Cosmos.fish استفاده کنید. اعتبارسنج‌های کازماس به طور میانگین نرخ سود سالیانه 8 تا 10 درصد را ارائه می‌کنند.

azankppp

از آنجایی که هدف هر بلاک‌چینی تمرکز زدایی است، من به شخصه اعتبارسنج‌هایی با بیشترین قدرت رأی دهی را انتخاب نمی‌کنم  بلکه اعتبارسنج‌های کوچکتر را انتخاب می‌کنم.

گرچه من کارشناس کازماس نیستم اما معتقدم که تنظیم کارمزد 0 تا 1-2 درصدی توسط اعتبارسنج‌ها برای این سیستم خوب نیست چون پرداخت این کارمزدها برای تنظیم، اجرای و نگهداری از یک زیرساخت مناسب ضروری است و این کارمزد کم انگیزه اعتبارسنج‌های کوچکتر را از بین می‌برد.

3. استیک کردن کازماس (ATOM) با استفاده از لجر و والت Cosmostation

Cosmostation به صورت اپلیکیشن اندروید و iOS و همچنین یک والت تحت وب قابل استفاده است.

والت تحت وب Cosmostation را باز کنید (برای کاربران کامپیوتر) و روی Connect Wallet کلیک کنید.

روی گزینه Connect to Ledger کلیک کنید. مطمئن شوید که اپلیکیشن کازماس روی دستگاه لجر شما باز است (می‌توانید این اپلیکیشن را از طریق کاتالوگ لجر لایو نصب کنید) اما خود لجر لایو بسته باشد.

hlpooo

حالا یک پاپ آپ باز شده و دستگاه را شناسایی می‌کند. آن را انتخاب کرده و روی connect کلیک کنید.

حالا می‌توانید از Cosmostation برای دریافت، ارسال و استیک کردن ATOM استفاده کنید.

wetskkk

برای استیک کردن ATOM، روی تب Reward  از منوی سایت کلیک کنید.

guaddddd

حالا فهرستی از همه نماینده‌های فعال را مشاهده می‌کنید. برای پشتیبانی از Cosmostation می‌توانید توکن خودتان را به آنها بسپارید. می‌توانید به راحتی کار delegate کردن یا لغو و فعال کردن مجدد آن را انجام دهید و پاداش‌های خودتان را دریافت کنید.

dattloooo

وقتی روی یک اعتبارسنج کلیک کنید، به صفحه Mintscan هدایت می‌شوید (اکسپلورر طراحی شده توسط خود Cosmostation). در اینجا می‌توانید همه اطلاعات مربوط به آن اعتبارسنج را دریافت کنید یعنی: میزان زمان فعالیت، وبسایت، درصد کمیسیون، بلاک‌های ماین شده، کل توکن‌های استیک شده و قدرت رأی دهی.

coazaaaa

امکان استفاده از کازماس برای سایر اعضای اکوسیستم کازماس هم وجود دارد.

ممنون که با ما بودید.

 

تماس با ما

آدرس آدرس 1 : تهران، جردن، خیابان تندیس، پلاک 34، واحد 6
آدرس آدرس 2  : تهران، میرداماد، میدان مادر، خیابان شاه نظری ، خیابان ابن سینا
 
تلفن تلفن واحد فروش : 26230198
پاسخگویی ساعات پاسخگویی : روزهای غیرتعطیل از 9 صبح الی 17 عصر
 امکان مراجعه حضوری نیست حتما برای مراجعه حضوری از قبل هماهنگ بفرمایید
telegram 32 جهت پشتیبانی فنی تنها در تلگرام پیام دهید .

ما را دنبال کنید

کانال تلگرام
اینستاگرام 
کانال آپارات 
 
تمامی حقوق مادی و معنوی برای ارز مدرن محفوظ می باشد.

طراحی سایت : ایران مدرن

image01