مقالات

جستجو در مقالات

ورود کاربران ویژه

بنر ارز مدرن 1

learn1

بنر ارز مدرن 3

آموزش استیکینگ پولکادات polkadot در لجر

در این مطلب روش استیک کردن توکن DOT در پولکادات را با استفاده از پلتفرم Polkadot JS و یک دستگاه لجر نانو آموزش می‌دهیم.

در حال حاضر پولکادات در لجر نانو X و لجر نانو S پشتیبانی می‌شود. این یعنی می‌توانید از این والت‌های سخت‌افزاری برای ایمن سازی توکن DOT استفاده کنید. می‌توانید از طریق رابط‌های کاربری مثل Polkadot JS و دستگاه لجر خودتان با بلاک‌چین پولکادات تعامل برقرار کنید تا یک لایه امنیتی بیشتر به این فرایند اضافه شود.

در این راهنمای گام به گام چگونگی استفاده از لجر نانو ایکس با Polkadot JS و همچنین نحوه استیک کردن در پولکادات با استفاده از لجر را یاد می‌گیرید. ما در این مطلب از لجر نانو ایکس استفاده کردیم اما روش انجام کار با لجر نانو S هم به همین صورت است.

این راهنما شامل سه بخش است:

  1. تنظیم دستگاه لجر
  2. وارد کردن حساب لجر به Polkadot JS
  3. استیک کردن در پولکادات با استفاده از دستگاه لجر

پیش از شروع، مطمئن شوید که اپلیکیشن لجر لایو روی کامپیوتر شما نصب شده باشد. بعلاوه، دستگاه لجر باید با جدیدترین میان افزار کار کند – می‌توانید از طریق لجر لایو، دستگاه را آپدیت کنید.

مرحله اول: تنظیم کردن دستگاه لجر

لجر را به کامپیوترتان وصل کنید. سپس با وارد کردن پین کد، قفل دستگاه را باز کنید. اپلیکیشن لجر لایو را در کامپیوتر باز کرده و اجازه اجرای لجر لایو را روی دستگاه لجر بدهید.

به تب Manager در منوی سمت چپ لجر لایو رفته و Polkadot را جستجو کنید. سپس روی install کلیک کنید. حالا آیکن اپلیکیشن پولکادات را روی دستگاه مشاهده می‌کنید.

1 IJeYc WKB 5PqrihfXhMJA

نصب اپلیکیشن پولکادات روی لجر

مرحله دوم: وارد کردن حساب لجر به Polkadot JS

به سایت Polkadot JS بروید و بعد به تب Settings از نوار منوی بالای صفحه بروید. در منوی دراپ داون، قسمت manage hardware connections گزینه Attach Ledger via WebUSB را انتخاب کنید. سپس روی Save در گوشه سمت راست پایین صفحه کلیک کنید.

توجه داشته باشید که فایرفاکس از لجر پشتیبانی نمی‌کند. توصیه می‌کنیم که از مرورگرهای کروم یا بریو استفاده کنید.

1 vrEwYcaPgUsTVr5sfOx62A

اجازه کار با لجر را در Polkadot JS بدهید

اپلیکیشن پولکادات را در دستگاه لجر خودتان باز کنید. سپس به بخش Accounts از Polkadot JS بروید و برای اتصال به دستگاه روی گزینه Add via Ledger کلیک کنید. به این ترتیب یک پنجره پاپ آپ با چند گزینه باز می‌شود.

  1. اسم حساب خودتان را انتخاب کنید.
  2. در منوی دراپ داون اول، می‌توانید یک نوع حساب را انتخاب کنید. بسته به نوع حساب انتخابی، آدرس‌های مختلفی را خواهید دید. نوع حساب، مسیر استخراج را مشخص می‌کند. با هر نوع حساب می‌توانید آدرس‌های متفاوتی را انتخاب کنید (منوی دراپ داون دوم).
  3. در منوی دراپ داون دوم، می‌توانید یک شاخص آدرس را انتخاب کنید.

نوع و شاخص (Type & index) مشخص کننده آدرس است و می‌توانید بسته به نوع و شاخصی که انتخاب می‌کنید، روی یک دستگاه لجر چندین حساب داشته باشید – اگر مطمئن نیستید که کدام گزینه را انتخاب کنید، حالت پیش فرض (0/0) را انتخاب کنید.

ممکن است نیاز باشد از طریق یک پاپ آپ که در مرورگر ظاهر می‌شود، کانکشن دستگاه لجر خودتان را تأیید کنید.

1 iqc9xs 1uFgMDMvcdl5KOw

حالا این دکمه عبارت Add via Ledger را نشان می‌دهد.

1 4xMQLVn RC1nlnx5MZfaPA

حالا پایین فهرست اکانت‌ها، حساب پولکادات لجر خودتان را پیدا می‌کنید. می‌توانید با کلیک کردن روی حساب لجرتان، آدرس حساب را ببینید. در نوار کناری، می‌توانید با کلیک کردن روی دکمه edit نام حساب لجر خودتان را به صورت دلخواه تغییر دهید. یا اینکه می‌توانید با کلیک روی آیکنی که سمت چپ نام اکانتتان قرار دارد، مستقیماً آدرس اکانت را کپی کنید.

1 lzkM4yhcfA5gW j8z9 tMA

می توانید در بخش Accounts، آدرس لجر را پیدا کنید.

می توانید با کلیک کردن روی علامت سه نقطه و انتخاب Show address on hardware device به لجر اعلام کنید که همیشه آدرس پولکادات شما را روی دستگاه نمایش دهد. مطمئن شوید که آدرس نمایش داده شده با آدرسی که در Polkadot JS وجود دارد یکسان باشد و بعد روی Approve در دستگاه لجر کلیک کنید.

1 dNxg83onroWJvThbWbBcSg

آدرس را روی دستگاه لجر خودتان تأیید کنید.

حساب خودتان را به صورت درست پیدا کنید تا بتوانید از آن برای استیک کردن استفاده کنید. کافیست آدرس آن را کپی کرده و توکن‌ها را از اکسچنجی که توکن‌های DOT را از آن خریده اید، به این حساب منتقل کنید یا مقداری ارز از یک والت دیگر به آن منتقل کنید.

مرحله سوم: استیکینگ در پولکادات با استفاده از دستگاه لجر

در حال حاضر، تراکنش‌های دسته‌ای در دستگاه لجر پشتیبانی نمی‌شوند. بنابراین باید هنگام استفاده از یک حساب لجر برای استیکینگ، دو تراکنش اجرا کنید.

به منوی Staking از تب Networks در Polkadot JS بروید.

1 9BENpasX3d lIi4Nj2P5yw

به بخش استیکینگ از Polkadot JS بروید

در منوی استیکینگ به بخش Account actions رفته و روی + Stash کلیک کنید.

1 QiJyqANJCuhEBtbped M2A

در بخش Account actions یک حساب Stash ایجاد کنید

1 LEhDIzzh1kVQTVnLW64hzA

در منوی پاپ آپ می‌توانید انتخاب کنید که کدام حساب‌ها به ترتیب به عنوان Stash و Controller استفاده شوند. توصیه می‌کنیم که از حساب لجر خودتان به عنوان Stash استفاده کنید تا یک لایه امنیتی اضافه ایجاد شود. می‌توانید از یک حساب دیگر به عنوان Controller استفاده کنید. به این ترتیب نیازی نخواهد بود که دستگاه لجر شما روی حسابتان کاری انجام دهد.

اما با توجه به اینکه استفاده از والت سخت‌افزاری ایمن تر است، ما برای حساب Controller هم لجر را انتخاب می‌کنیم. لطفاً توجه داشته باشید که در دستگاه لجر تراکنش‌های دسته‌ای پشتیبانی نمی‌شود. بنابراین ممکن است برای دریافت پاداش با مشکل روبرو شوید. اگر این طور شد، می‌توانید برای دریافت پاداش، حساب Controller را به یک حساب غیرلجر جابجا کنید.

در قسمت payment destination یک حساب مقصد برای پاداش‌ها انتخاب کنید. سپس برای باند کردن (Bond یا همان ارسال توکن برای استیکینگ) توکن روی next کلیک کنید.

مطمئن شوید که حداقل 1 و نیم توکن DOT شما آنباند (unbond) شده باشد.  حساب‌هایی که کمتر از 1 توکن DOT داشته باشند برچیده می‌شوند! با نگه داشتن مقداری توکن اضافه از در اختیار داشتن بودجه لازم برای پرداخت کارمزد تراکنش‌ها مطمئن شوید.

روی Bond کلیک کرده و در پیام باز شده بعدی روی Sign and Submit کلیک کنید. حالا از شما خواسته می‌شود که این تراکنش را در دستگاه لجر خودتان تأیید کنید.

1 NSWli5Pj7XFTMfA7l1T3bg

مطمئن شوید که مقداری توکن آنباند شده دارید.

پس از باند کردن، حساب لجر خودتان را در بخش Account actions از منوی استیکینگ Polkadot JS مشاهده می‌کنید. برای شروع فرایند ثبت توکن‌ها، روی Nominate کلیک کنید.

روی Nominate در قسمت Account actions کلیک کنید.

می توانید تا 16 اعتبارسنج را انتخاب کنید. کافیست با کلیک کردن روی اعتبارسنج‌ها در کادر candidate accounts آنها را انتخاب کنید. می‌توانید با کلیک کردن مجدد در کادر nominated accounts اعتبارسنج‌های دلخواه را از حالت انتخاب خارج کنید. یا این که می‌توانید از نوار جستجوی بالای صفحه یکسری اعتبارسنج خاص را بر حسب نام یا آدرس انتخاب کنید. سپس روی Nominate و بعد Sign and Submit در منوی پاپ آپ بعدی کلیک کنید. حالا باید تراکنش را در دستگاه لجر تأیید کنید تا این فرایند تکمیل شود.

توجه داشته باشید که نمی‌توانید مبلغ اختصاص یافته به یک اعتبارسنج خاص را تعیین کنید. توکن DOT بین اعتبارسنج‌های انتخابی شما بر طبق الگوریتم NPoS توزیع می‌شود.

آدرس‌های اعتبارسنج ما:

Staking Facilities #1

15Sf82YbMQjtpgnExXFxzrwTsAXJKHVU9tzQV6WizAPo1dfL

Staking Facilities #2

165JpxmCRi28GwbFAjjrD74FTfGdLfHi1LUGMaYLjziDvi4r

می توانید تا 16 اعتبارسنج را انتخاب کنید – بهتر است حداکثر تعداد ممکن را انتخاب کنید.

و به این ترتیب کار استیک کردن شما در شبکه پولکادات انجام شد.

می توانید در حساب خودتان کارهای دیگری هم انجام دهید مثل آنباند کردن، استیک کردن DOT بیشتر یا تغییر اعتبارسنج‌های انتخابی از طریق بخش Account actions از منوی استیکینگ در Polkadot JS.

 

تماس با ما

آدرس آدرس 1 : تهران، جردن، خیابان تندیس، پلاک 34، واحد 6
آدرس آدرس 2  : تهران، میرداماد، میدان مادر، خیابان شاه نظری ، خیابان ابن سینا
 
تلفن تلفن واحد فروش : 26230198
پاسخگویی ساعات پاسخگویی : روزهای غیرتعطیل از 9 صبح الی 17 عصر
 امکان مراجعه حضوری نیست حتما برای مراجعه حضوری از قبل هماهنگ بفرمایید
telegram 32 جهت پشتیبانی فنی تنها در تلگرام پیام دهید .

ما را دنبال کنید

کانال تلگرام
اینستاگرام 
کانال آپارات 
 
تمامی حقوق مادی و معنوی برای ارز مدرن محفوظ می باشد.

طراحی سایت : ایران مدرن

image01