مقالات

جستجو در مقالات

ورود کاربران ویژه

بنر ارز مدرن 1

learn1

بنر ارز مدرن 3

آموزش بکاپ گیری LEDGER NANO  لجر نانو؛ چگونه از کیف پول سخت افزاری لجر نسخه پشتیبان تهیه کنیم؟
آموزش بکاپ گیری LEDGER NANO لجر نانو؛ چگونه از کیف پول سخت افزاری لجر نسخه پشتیبان تهیه کنیم؟

آموزش بکاپ گیری LEDGER NANO لجر نانو؛ چگونه از کیف پول سخت افزاری لجر نسخه پشتیبان تهیه کنیم؟

چگونه از کیف پول سخت افزاری لجر نسخه پشتیبان تهیه کنیم؟

اغلب کاربرانی که برای اولین بار از کیف پول ارز دیجیتال استفاده میکنند، در مورد تهیه نسخه پشتیبان آن آگاهی ندارند. آنها بدون بکاپ گیری شروع به استفاده از کیف پول و انتقال وجه می کنند و هیچ اطلاعی از عبارت بازیابی (seed) و کاربرد آن ندارند.

بکاپ گیری لجر نانو حائز اهمیت است و باید قبل از انتقال وجه نسخه پشتیبانی از کیف پول خود تهیه کنید. تهیه نسخه پشتیبان فقط مختص لجر نانو نیست و کاربران باید از انواع کیف پول های نرم افزاری، آنلاین، و سخت افزاری خود بکاپ بگیرند.

چرا باید از کیف پول سخت افزاری نسخه پشتیبان تهیه کنیم؟

کیف پول های سخت افزاری به علت رابط کاربری ساده و سطح امنیتی که ارائه می دهند مورد توجه قرار گرفته اند. کاربران برای ذخیره طولانی مدت ارزهای دیجیتال از کیف پول های سخت افزاری به عنوان روش ذخیره سازی سرد استفاده می کنند. بسیاری از کاربران بعد از نصب کیف پول از آن پشتیبان گرفته و دارایی مورد نظر را انتقال می دهند و سپس عبارت بازیابی خود را فراموش می کنند. عبارت بازیابی (seed) و نگهداری آن اهمیت زیادی دارد که معمولا این مرحله فراموش می شود.

تهیه نسخه پشتیبان از عبارت بازیابی و نگهداری امن آن از خود دستگاه مهم تر است. در صورتی که کیف پول لجر شما گم شود و یا آسیب ببیند برای بازیابی دارایی دیجیتال باید از عبارت بازیابی استفاده کنید.

بکاپ گیری لجر نانو

بکاپ کیف پول های لجر و ترزور معمولا از ۲۴ کلمه تصادفی تشکیل می شود. عبارت ۲۴ کلمه ای معمولا بعد از راه اندازی لجر توسط خود دستگاه تولید می شود. عبارت بازیابی (seed) به شما امکان دسترسی به دارایی تان را می دهد حتی در صورتی که کیف پول شما گم شده و یا آسیب ببیند. عبارت بازیابی در واقع کلید خصوصی اصلی برای رمزگشایی و بازیابی ارزهای دیجیتال موجود در دستگاه شما است. عبارت بازیابی در دستگاه شما ذخیره شده و هکرها نمی توانند به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند. اگرچه در صورت بی احتیاطی می توانند آن را از شما بدزدند. بنابراین باید عبارت بازیابی (seed) را جای امنی نگهداری کنید که خطر دزدی آن را تهدید نکند. همچنین پیشنهاد می کنیم هرگز این اطلاعات را در دستگاه الکترونیکی مثل کامپیوتر و یا گوشی خود ذخیره نکنید.

نحوه بکاپ گیری لجر نانو اس و لجر نانو ایکس

این راهنما برای افرادی است که برای اولین بار قصد راه اندازی کیف پول لجر نانو اس و لجر نانو ایکس را دارند.

برنامه ریکاوری چک را روی دستگاه لجر خود نصب و آن را اجرا کنید. اگر نسخه پشتیبان عبارت بازیابی را ذخیره کرده باشید اکنون می توانید آن را وریفای کنید و سرانجام این نسخه را ذخیره کرده و از کیف پول خود استفاده کنید.

فقط در صورتی از کیف پول استفاده کنید که وریفای بکاپ موفقیت آمیز باشد. در غیر این صورت عبارت بازیابی که شما یادداشت کرده اید اشتباه است. در این شرایط پیشنهاد می کنیم موقتا دارایی دیجیتال خود را به کیف پول نسخه دسکتاپ و یا تلفن همراه خود انتقال دهید. سپس راهنمای زیر را برای راه اندازی کیف پول جدید  و بکاپ گیری لجر نانو دنبال کنید.

بکاپ گیری لجر نانو اس

در ادامه به نحوه بکاپ گیری لجر نانو اس می پردازیم که فرایند آن تقریبا مشابه بکاپ گیری لجر نانو ایکس و سایر دستگاه های لجر است.

برای بکاپ گیری لجر نانو، ترزور و یا تهیه نسخه پشتیبان از هر کیف پول سخت افزاری دیگری، باید عبارت بازیابی (seed) ۲۴ کلمه ای را یادداشت کنید که روی دستگاه نشان داده می شود. این عبارت را روی کارتی یادداشت کنید و جای امنی به صورت آفلاین نگه دارید. هرگز این عبارت را در اختیار فرد دیگری نگذارید و در کامپیوتر و گوشی تلفن خود به صورت آنلاین ذخیره نکنید.

مرحله ۱: بکاپ گیری لجر نانو:

دستگاه لجر خود را به کامپیوتر متصل کنید. به محض اتصال پیام خوشامد گویی لجر نانو را مشاهده می کنید. برای وریفای باید دو کلید را فشار دهید. کلید سمت راست برای هدایت و دو بار فشردن کلید برای راه اندازی دستگاه است. اکنون دستگاه از شما می خواهد که یک کد پین انتخاب کنید. دو کلید را فشار دهید و یک کد پین تعیین کنید.

کد پین باید حداقل ۸ حرف باشد و به راحتی قابل حدس نباشد. پس از انتخاب کد پین، مجددا به منظور تایید آن را وارد کنید.

به محض تایید کد پین دستگاه لجر شما یک عبارت بازیابی ۲۴ کلمه نشان می دهد. این عبارت بازیابی و‌ یا نمونیک شما است. با استفاده از کلید دستگاه هر کلمه را با دقت یادداشت کنید.

چگونه از کیف پول سخت افزاری لجر نسخه پشتیبان تهیه کنیم؟

مرحله ۲: عبارت بازیابی را یادداشت کنید

عبارت بازیابی به صورت تصادفی توسط کیف پول شما ایجاد شده و به دلایل امنیتی فقط در دستگاه شما ( و نه صفحه کامپیوتر) نشان داده می شود.

برگه عبارت بازیابی که داخل جعبه دستگاه قرار دارد باید سفید باشد. اگر روی آن عبارت بازیابی نوشته شده، به این معنی است که دستگاه استفاده شده و در این شرایط از کیف پول استفاده نکنید و با پشتیبانی لجر تماس بگیرید.

عبارت بازیابی باید فقط توسط شما تولید و نوشته شود. این عبارت را فقط به صورت آفلاین ذخیره کنید.

پس از اینکه عبارت ۲۴ کلمه ای را یادداشت کردید، برای تایید نسخه پشتیبان مراحل زیر را ادامه دهید.

مرحله ۳: تایید بکاپ لجر نانو

با استفاده از کلید دستگاه از بین حروف کلمه درست را انتخاب کنید و با فشردن هر دو کلید هر کلمه را به ترتیب صحیح وارد کنید.

این فرایند را برای هر ۲۴ کلمه ادامه دهید، پس از تکمیل فرایند تایید بکاپ دستگاه لجر پیام " دستگاه شما آماده است" را نشان می دهد. این پیام به این معنی است که عبارت بازیابی شما درست است، فرایند تایید تکمیل شده و اکنون می توانید از دستگاه خود استفاده کنید.

 

2BAC

اکنون که عبارت بازیابی را یادداشت کردید، آن را در محل امنی به دور از دسترس دیگران نگه دارید.

مرحله ۴: نگهداری برگه عبارت بازیابی

هرگز عبارت بازیابی (seed) را در اختیار کسی قرار ندهید، اگر فردی به عبارت بازیابی دستگاه شما دسترسی پیدا کند می تواند تمام کوین های شما را سرقت کند. هر کسی با عبارت بازیابی می تواند از کیف پول دیگری استفاده و به کوین های شما دسترسی پیدا کند.

کیف پول لجر از استاندارد BIP39 برای تولید عبارت بازیابی نمونیک استفاده می کند. ترزور نیز از همان استاندارد استفاده می کند، بنابراین می توان پشتیبان لجر را در ترزور وارد کرد و برعکس. نه تنها کیف پول های سخت افزاری بلکه تعداد زیادی کیف پول نرم افزاری نیز وجود دارند که از استاندارد BIP39 پشتیبانی می کنند.

فرایند بکاپ گیری لجر نانو از یک استاندارد مشخص پیروی می کند بنابراین فقط بر کیف پول لجر متکی نیست. اگر کیف پول سخت افزاری شما آسیب ببیند، می توانید برای بازیابی دارایی دیجیتال خود از ترزور و یا هر کیف پول دیگری با استاندارد BIP39 استفاد‌ه کنید.

فراموش نکنید که این عبارت ۲۴ کلمه ای تنها نسخه پشتیبان شما هستند، پس برگه بکاپ گیری لجر نانو را در جای امن و دور از دسترس دیگران نگه دارید.

راه اندازی دستگاه پشتیبان

کاربران می توانند علاوه بر کیف پول سخت افزاری فعلی خود، یک دستگاه پشتیبان نیز راه اندازی کنند و حساب های خود را در هر دو دستگاه مدیریت کنند. دستگاه پشتیبان نه تنها امنیت کیف پول شما را افزایش می دهد بلکه راحتی بیشتری نیز فراهم می کند.

برای راه اندازی کیف پول پشتیبان باید عبارت بازیابی (seed) ۲۴ کلمه ای را در دستگاه دوم وارد کنید. به این ترتیب تمام کلیدهای خصوصی که دسترسی به دارایی دیجیتال شما را فراهم می کنند وارد می شوند. نیازی نیست که هر دو کیف پول یک نوع دستگاه مشخص باشند. به عنوان مثال اگر دستگاه اصلی شما لجر نانو اس است، برای کیف پول پشتیبان می توانید از لجر نانو ایکس استفاده کنید. همچنین کاربران می توانند از ترزور وان و یا ترزور مدل T و یا هر کیف پول سخت افزاری دیگری که از استاندارد نمونیک BIP39 پشتیبانی می کند به عنوان نسخه پشتیبان استفاده کنند.

با راه اندازی کیف پول پشتیبان دیگر نیازی به نگرانی در مورد گم و یا خراب شدن دستگاه اصلی نیست. چرا که کیف پول پشتیبانی دارید که با استفاده از آن می توانید به دارایی دیجیتال خود دسترسی داشته باشید.

کاربران با استفاده از کیف پول پشتیبان تحت هر شرایطی به دارایی خود دسترسی دارند و می توانند آن را مدیریت کنند. کیف پول پشتیبان خود را در محل متفاوتی از کیف پول اصلی نگه دارید تا خطر سرقت آن نیز کاهش پیدا کند.

امیدواریم که اکنون متوجه اهمیت بالای بکاپ گیری لجر نانو شده باشید و از کیف پول لجر خود با موفقیت نسخه پشتیبان تهیه کنید.

تماس با ما

آدرس آدرس 1 : تهران، جردن، خیابان تندیس، پلاک 34، واحد 6
آدرس آدرس 2  : تهران، میرداماد، میدان مادر، خیابان شاه نظری ، خیابان ابن سینا
 
تلفن تلفن واحد فروش : 26230198
پاسخگویی ساعات پاسخگویی : روزهای غیرتعطیل از 9 صبح الی 17 عصر
 امکان مراجعه حضوری نیست حتما برای مراجعه حضوری از قبل هماهنگ بفرمایید
telegram 32 جهت پشتیبانی فنی تنها در تلگرام پیام دهید .

ما را دنبال کنید

کانال تلگرام
اینستاگرام 
کانال آپارات 
 
تمامی حقوق مادی و معنوی برای ارز مدرن محفوظ می باشد.

طراحی سایت : ایران مدرن

image01