مقالات

جستجو در مقالات

ورود کاربران ویژه

بنر ارز مدرن 1

learn1

بنر ارز مدرن 3

آشنایی با ولت Tangem و اصول مقدماتی استفاده از این والت

ظاهراً یک بار دیگر شاهد اوج گیری بازار کریپتو و جذب سرمایه‌گذاران جدید به این بازار هستیم. هدف این مطلب این است که با ارایه پاسخ‌هایی واضح و مشخص به سوالات کاربران Tangem به آنها برای استفاده هر چه بهتر از این والت کمک کند. این مطلب بر خلاف سایر مطالب که تمرکز فنی داشتند، مخصوص کاربران تازه کار و شامل توضیحاتی ساده‌تر است.

مقدمه

همه کارشناسان و افراد مجرب در حوزه ارزهای دیجیتال متوجه شده‌اند که این بازار یک بار دیگر اوج گرفته و موج جدیدی از سرمایه‌گذاران مشتاق وارد آن شده‌اند. هدف ما در این راهنما این است که توضیحاتی شفاف و قابل درک برای کاربران تازه کار ارایه داده و به سوالات آنها پاسخ دهیم. معمولاً بازار ارزهای دیجیتال و اصطلاحات این حوزه برای کاربران تازه کار کمی پیچیده به نظر می‌رسد و هدف این راهنما این است که فرایند آشنایی با این بازار برای کاربران راحت‌تر شود.

آشنایی با والت‌های سرد و تنجم

قبل از هر چیز باید با والت‌های سرد و مشخصات و امکانات این گروه از والت‌های ارز دیجیتال آشنا شوید.

تفاوت والت سرد و گرم

تفاوت‌های بین والت‌های سرد و گرم عبارتند از:

والت‌های گرم همواره به اینترنت متصل هستند و همین ویژگی باعث راحتی و افزایش سرعت اجرای تراکنش با چنین والت‌هایی می‌شود. اما همین اتصال پیوسته و دائم، باعث شده که چنین والت‌هایی در برابر هک و حملات فیشینگ آسیب پذیر باشند.

در مقابل، والت‌های سرد مثل تنجم معمولاً به روش آفلاین کار می‌کنند. این والت یک رابط کاربری دارد که به کاربران امکان می‌دهد مستقیماً و بدون قرار گرفتن در معرض تهدیدات آنلاین با بلاک چین در ارتباط باشند. این یعنی با چنین والت‌هایی، می‌توانید به سطح بالاتری از حریم خصوصی و امنیت دسترسی داشته باشید.

از زمان ورود تنجم به بازار از سال 2017، بیشتر از یک میلیون کارت Tangem به فروش رسیده و حتی یک مورد از آنها دچار مشکلاتی مثل هک یا دسترسی غیرمجاز نشده که این موضوع نشان دهنده سطح بالای امنیت این والت‌ها است.

ارزهای دیجیتال در چه قسمتی از Tangem ذخیره می‌شوند؟

شاید این سوال برای شما ایجاد شده باشد که هنگام استفاده از Tangem ، ارزهای دیجیتال شما کجا ذخیره می‌شود. پاسخ این سوال کاملاً ساده و مشخص است! ارزهای دیجیتال شما روی بلاک چین ذخیره می‌شوند؛ نه گوشی یا کارت تنجم. اپلیکیشن تنجم نقش یک رابط کاربری را دارد که تراکنش‌ها را مصورسازی کرده و امکان تعامل با کارت تان را فراهم می‌کند. می‌توانید با استفاده از هر دستگاه NFC دار به والت خودتان دسترسی پیدا کنید چون ارزهای دیجیتال شما در خود گوشی ذخیره نمی‌شود.

چگونه والت ایجاد کنیم و آشنایی با حالت بدون Seed و با Seed

هنگام ایجاد والت با Tangem دو گزینه دارید:

اولین گزینه، حالت بدون عبارت بازیابی (seedless) است که برای بیشتر کاربران توصیه می‌شود. این حالت، بیشترین امنیت را دارد و کافیست از کارت‌های خودتان پشتیبان گیری کنید – نیازی به نگرانی درباره عبارت بازیابی ندارید.

حالت دوم، استفاده از عبارت بازیابی است. در این حالت، می‌توانید عبارت بازیابی را در اپلیکیشن Tangem ایجاد کنید یا یک عبارت بازیابی را از والتی دیگر وارد کنید.

پس از ساختن والت، امکان تغییر این حالت‌ها را بدون ساختن والت جدید ندارید.

انتقال از یک والت متفاوت به تنجم

برای انتقال موجودی خودتان از یک والت دیگر به تنجم، کافیست هنگام تنظیم والت گزینه Import Wallet را انتخاب کرده و عبارت بازیابی را وارد کنید. والت تنجم از عبارت‌های 12، 18، 21 یا 24 کلمه‌ای پشتیبانی می‌کند و می‌توانید به راحتی موجودی خودتان را به تنجم منتقل کنید.

ارسال و دریافت ارز دیجیتال با تنجم

ارسال ارز دیجیتال از والت Tangem به راحتی انجام می‌شود:

توکن مورد نظر را برای ارسال انتخاب کرده، آدرس گیرنده و مبلغ را وارد کرده و با ضربه زدن روی کارت در گوشی، اجرای تراکنش را تأیید کنید.

مطمئن شوید که گس (کارمزد تراکنش) کافی را برای پردازش تراکنش در بلاک چین دارید.

دریافت ارز دیجیتال هم در والت تنجم بسیار راحت است. کافیست آدرس Tangem خودتان را برای شخص مورد نظر ارسال کنید تا ارزها را به آدرس شما واریز کند.

اضافه کردن توکن‌های دلخواه و نمایش قیمت

تنجم از انواع توکن‌ها پشتیبانی می‌کند و می‌توانید توکن‌های دلخواه را از طریق قسمت Manage Tokens اپلیکیشن اضافه کنید. اگر توکن‌های مورد نظر را پیدا نکردید، می‌توانید آنها را به عنوان توکن‌های سفارشی اضافه کنید. لازم به ذکر است که برای توکن‌های سفارشی، اطلاعات قیمت نمایش داده نمی‌شود چون چنین توکن‌هایی به API قیمت Tangem متصل نیستند.

اتصال به اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز از طریق WalletConnect

یکی دیگر از نکات مهم، بحث اتصال به اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز از طریق WalletConnect است. برای حفظ بالاترین سطح امنیت ممکن، تنجم امکان اتصال مستقیم به سایر والت‌ها یا اکسچنج‌ها را فراهم نکرده اما می‌توانید با استفاده از WalletConnect با انواع اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز کار کنید. WalletConnect نقش واسط بین والت Tangem و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز را دارد. استفاده از WalletConnect راحت است اما برای استفاده از آن باید بسیار مراقب باشید و آن را فقط به اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز مورد اطمینان وصل کنید. دادن مجوز دسترسی به افراد یا شرکت‌های ناشناس، موجودی شما را در معرض خطر قرار می‌دهد.

نقشه راه و قابلیت‌های پیشرفته

در این بخش از این راهنما، نگاهی به قابلیت‌های پیشرفته‌تر Tangem داشته و شما را با نقشه راه آینده این پروژه آشنا می‌کنیم.

Tangem اکسپرس برای خرید، فروش و مبادله توکن‌ها

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های Tangem ، سیستم تنجم اکسپرس است که با استفاده از آن به راحتی می‌توانید در اپلیکیشن تنجم توکن‌های دلخواه را خرید، فروش و مبادله کنید. تنجم برای راحت‌تر شدن کار کاربران با چندین شرکت مختلف همکاری کرده؛ از جمله MoonPay برای فروش ارزهای دیجیتال، Mercuryo برای خرید ارزهای دیجیتال و 1inch، ChangeNOW و ChangeHero برای مبادله ارزهای دیجیتال. قرار است تنجم با شرکت‌های دیگر هم همکاری کند تا گزینه‌های در دسترس کاربران را افزایش داده و بهترین نرخ ممکن را در اختیار آنها قرار دهد.

امنیت کارت و کد دسترسی

یکی دیگر از قابلیت‌های منحصربفرد Tangem ، کد دسترسی است که امنیت والت را ارتقاء می‌دهد. می‌توانید کد دسترسی را در فرایند ایجاد والت تنظیم کنید که مانع از دسترسی افراد غیرمجاز به موجودی شما می‌شود؛ حتی اگر این افراد به کارت‌های شما دسترسی پیدا کنند. تراشه به کار رفته در کارت‌های تنجم گواهینامه سطح EAL6+ دارد که از آن در برابر انواع حملات تهاجمی و غیرتهاجمی حفاظت می‌کند. کارت‌های تنجم ضد دستکاری هستند؛ در نتیجه اگر شخصی سعی کند به روش فیزیکی به کارت‌های Tangem دسترسی پیدا کند، همه اطلاعات ذخیره شده در آنها به شکل خودکار حذف می‌شوند.

بررسی اصالت والت

از طریق اسکن کارت تنجم در اپلیکیشن آن می‌توانید اصالت والت را بررسی کنید. این اپلیکیشن در صورت تشخیص کارت‌های جعلی، به کاربران هشدار می‌دهد. تنجم از سال 2017 بیشتر از 1 میلیون کارت تولید کرده که حتی یک مورد هک یا کپی شدن آنها گزارش نشده و همین موضوع نشان دهنده امنیت زیاد والت‌های تنجم است.

نقشه راه آینده

در ادامه، نگاهی به نقشه راه آینده تنجم برای ارایه یکسری قابلیت جدید و ارتقای والت آن داریم.

آوریل

در ماه آوریل، تنجم روی بازسازی کامل طراحی والت خودش کار می‌کند تا تجربیات کاربری را ارتقاء دهد. قرار است قابلیت پشتیبانی از عبارت بازیابی 24 کلمه‌ای و BIP39 (25 امین کلمه) به والت‌های تنجم اضافه شود. همچنین در اپلیکیشن تنجم، قابلیت‌هایی مثل پشتیبانی از زبان‌های جدید، ادغام با اکسچنج‌های همکار و پشتیبانی از توکن‌های کاردانو و هدرا فراهم می‌شود. بعلاوه، قرار است امکان مشاهده تاریخچه تراکنش‌های ترون و پولکادات هم در تنجم پیاده‌سازی شود.

می/ ژوئن

در ماه‌های می و ژوئن قرار است قابلیت نمایش اطلاعات کامل توکن‌ها در والت تنجم فراهم شود و می‌توانید با یک نگاه کلی، اطلاعات مهم را مرور کنید. همچنین، تنجم روی قابلیت پشتیبانی از چند اکانت کار می‌کند تا بتوانید در اپلیکیشن تنجم چندین والت ایجاد کنید و انعطاف پذیری بیشتری داشته باشید.

آینده

تنجم برای آینده طرح‌های بزرگی در پیش دارد. قرار است تنجم قابلیت پشتیبانی از انواع شبکه‌ها از جمله سولانا، کازماس، پولکادات، پلی گان، کاردانو، اولنچ، ترون، بایننس اسمارت چین، تزوس، فانتوم و غیره را اضافه کند. علاوه بر آن، قرار است همکاری‌های تنجم توسعه پیدا کنند تا نرخ‌های رقابتی‌تری در اختیار کاربران قرار بگیرد.

نقشه راه تنجم نشان دهنده تعهد این پروژه به ارتقای پیوسته والت تنجم بر اساس نیازهای بازار و نظرات کاربران است. تنجم قصد دارد با اضافه کردن منظم قابلیت‌های جدید، توسعه شبکه‌های پشتیبانی شده و همکاری با شرکای جدید یک راهکار جامع، امن و کاربرپسند در اختیار کاربران قرار دهد.

سوالات پرتکرار

در این قسمت به پرتکرارترین سوالات کاربران در رابطه با والت تنجم پاسخ می‌دهیم.

پشتیبانی مشتریان تنجم

تیم پشتیبانی تنجم متشکل از تحلیلگران بلاک چین، یک مدیر ارشد فناوری، کارشناسان پرسش و پاسخ و کارمندان پشتیبانی اختصاصی است. این افراد در تلاش هستند تا ظرف 24 ساعت به بیشتر سوالات پاسخ دهند اما در زمان‌های اوج درخواست، ممکن است پاسخ دادن به سوالات تا 72 ساعت زمان ببرد.

کاربران باید از طریق آدرس ایمیل این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید با بخش پشتیبانی در ارتباط باشند تا درخواست‌های آنها در اسرع وقت به دست افراد مناسب برسد. اگر سوالات خودتان را به اشتباه به بخش دیگری ارسال کنید، ممکن است پاسخ دادن به آنها بیشتر زمان ببرد.

نداشتن محدودیت تراکنش یا پیگیری

یکی دیگر از سوالات کاربران، مربوط به محدودیت‌های تراکنش‌ها و پیگیری آنها در والت Tangem است. در رابطه با ارزهای دیجیتال قابل ذخیره یا انتقال با تنجم محدودیتی وجود ندارد. بعلاوه، تنجم نظارتی بر تراکنش‌های ورودی و خروجی شما ندارد و حریم خصوصی کاربران را حفظ می‌کند.

برگشت والت به تنظیمات کارخانه

برای ریست کردن تنظیمات والت و برگشتن آنها به تنظیمات کارخانه، باید در اپلیکیشن تنجم با استفاده از کارت و کد دسترسی به قسمت تنظیمات کارت بروید. اپلیکیشن Tangem به شما هشدار می‌دهد که ریست کردن والت باعث پاک شدن همه اطلاعات ذخیره شده از جمله کلیدهای خصوصی، آدرس والت و موجودی می‌شود. بنابراین قبل از ریست کردن والت، حتماً موجودی خودتان را به یک والت دیگر یا اکسچنج منتقل کنید. اگر چند کارت در یک مجموعه دارید، باید هر کارت را به صورت مجزا ریست کنید.

حل مشکلات سولانا

خیلی از کاربران نگران مشکلات مربوط به تراکنش‌های سولانا در والت Tangem هستند. این مشکلات ناشی از تراکم در شبکه سولانا بوده که باعث ایجاد تأخیر در اجرای تراکنش‌ها یا عدم اجرای آنها می‌شود. این مشکل مربوط به شبکه بوده و مختص والت Tangem نیست اما تیم تنجم در تلاش است تا این مشکلات را در اسرع وقت حل کند. قرار است این تغییرات در آپدیت‌های آینده اپلیکیشن تنجم پیاده‌سازی شوند.

سازگاری با دستگاه‌ها

موضوع بعدی، مربوط به سازگاری دستگاه‌ها با کارت‌های Tangem است. کارت‌های تنجم با انواع گوشی‌هایی که ماژول NFC دارند سازگار هستند. اما ممکن است قابلیت NFC بعضی از گوشی‌های قدیمی‌تر محدود باشد که این موضوع بر سازگاری آنها با تنجم هم تأثیرگذار است. معمولاً تیم پشتیبانی تنجم فهرست دستگاه‌هایی را که به دلیل محدودیت‌های NFC با تنجم سازگار نیستند، در اختیار شما قرار می‌دهد.

کد اپن سورس و بازرسی‌های امنیتی

اپلیکیشن تنجم اپن سورس است؛ این یعنی کاربرانی که مهارت توسعه کد را دارند می‌توانند کد تنجم را بررسی کنند. اما میان‌افزار والت تنجم اپن سورس نیست. این کار با هدف پیشگیری از ریسک‌های امنیتی انجام شده از جمله کپی کردن میان‌افزار برای ساختن کارت‌های Tangem جعلی. برای اطمینان از حفظ امنیت و جامعیت والت‌های تنجم، چند شرکت امنیت سایبری پیشگام یکسری بازرسی امنیتی را روی این والت‌ها انجام داده و تأیید کرده‌اند که والت‌های تنجم فاقد آسیب پذیری یا در پشتی قابل بهره برداری هستند.

جمع بندی

در این مطلب با ویژگی‌های والت تنجم آشنا شدید که یکی از روش‌های بسیار امن برای ذخیره ارزهای دیجیتال با یک تیم پشتیبانی قوی است که در اسرع وقت به سوالات کاربران پاسخ می‌دهد.

تماس با ما

آدرس آدرس 1 : تهران، جردن، خیابان تندیس، پلاک 34، واحد 6
آدرس آدرس 2  : تهران، جردن، نبش خیابان صانعی، برج امیرپرویز ، طبقه 6
 
تلفن تلفن واحد فروش : 26230198
پاسخگویی ساعات پاسخگویی : روزهای غیرتعطیل از 9 صبح الی 17 عصر
 امکان مراجعه حضوری نیست حتما برای مراجعه حضوری از قبل هماهنگ بفرمایید
telegram 32 جهت پشتیبانی فنی تنها در تلگرام پیام دهید .

ما را دنبال کنید

کانال تلگرام
اینستاگرام 
کانال آپارات 
 
تمامی حقوق مادی و معنوی برای ارز مدرن محفوظ می باشد.

طراحی سایت : ایران مدرن


image01