مقالات

جستجو در مقالات

ورود کاربران ویژه

بنر ارز مدرن 1

learn1

بنر ارز مدرن 3

آپگرید شانگهای اتریوم چیست و چه تأثیری برای کاربران لجر لایو دارد؟

نکات مهم:

استیک کردن لیدو از طریق لجر لایو: دارندگان stETH می‌توانند این توکن‌ها را از حالت استیک خارج کرده و در مقابل، اتر را با نسبت 1 به 1 دریافت کنند. دقت داشته باشید که تا قبل از ماه می، امکان خروج پاداش‌ها از حالت استیک وجود ندارد.

استیک کردن با kiln از طریق لجر لایو: پس از اینکه اعتبارسنج از صف‌های خروج و برداشت عبور کرد، می‌توانید وارد تب Rewards شده و ETH خودتان را برداشت کنید. دقت داشته باشید که تا قبل از ماه می، امکان خروج پاداش‌ها از حالت استیک وجود ندارد.

در دسامبر 2020، با راه‌اندازی زنجیره بیکن (Beacon) جابجایی اتریوم به الگوریتم اثبات سهام شروع شد. این سیستم جدید، به کاربران امکان می‌دهد که با استیک کردن اتر، تبدیل به اعتبارسنج شوند؛ اما این دارایی‌های استیک شده و پاداش‌های آنها، قفل شده بودند. با اجرای آپگرید شانگهای (EIP-4895) شرایط تغییر خواهد کرد.

پس از این آپگرید، اعتبارسنج‌ها می‌توانند:

پاداش‌های استیکینگ را آنلاک کرده و برداشت کنند.

اتر را از حالت استیک خارج کرده و به کل موجودی خودشان دسترسی پیدا کنند.

آپگرید شانگهای شامل سه پیشنهاد ارتقای دیگر هم خواهد بود که به مشکلاتی مثل بالا بودن کارمزد گس، کند بودن زمان پردازش تراکنش‌ها و سرعت کلی شبکه رسیدگی می‌کنند.

برداشت پاداش‌ها

دو روش برای برداشت اتر آنلاک شده وجود دارد: برداشت جزئی یا برداشت کامل.

فرایند برداشت به دو مرحله تقسیم می‌شود: صف خروج و صف برداشت.

نکات:

می‌توان هر اکانت اعتبارسنج را فقط به یک آدرس برداشت نسبت داد. پس از اینکه آدرس به زنجیره بیکن ارسال شود، قابل تغییر یا لغو نخواهد بود.

عدم ارایه اطلاعات برداشت، باعث ایجاد ریسک برای موجودی نمی‌شود - اتر مربوطه در اکانت قفل می‌شود تا زمانی که اعتبارسنج، آدرس برداشت را مشخص کند.

برداشت جزئی

برداشت جزئی، شامل برداشت هر مبلغی بیشتر از حداقل مبلغ استیکینگ (32 اتر) و معمولاً شامل پاداش‌های استیکینگ است.

اعتبارسنج‌هایی که برداشت جزئی را انجام می‌دهند، می‌توانند صف خروج را رد کرده و بلافاصله وارد صف برداشت شوند. این گروه، باید یک بار آدرس برداشت را مشخص کنند. پس از آن، پاداش‌ها به صورت خودکار برداشت می‌شوند.

برداشت کامل

برای برداشت کامل که شامل مبلغ پایه (32 اتر یا بیشتر) و پاداش جمع آوری شده است، اعتبارسنج‌ها باید هر دو صف خروج و برداشت را طی کنند.

برای ورود به صف خروج، اعتبارسنج‌ها باید یک پیام خروج داوطلبانه را با کلیدهای خودشان امضاء کرده و منتشر کنند. سپس این پیام برای یک نود بیکن ارسال می‌شود - نیازی به گس نیست.

پس از اینکه اعتبارسنج‌ها از صف خروج عبور کردند، باید در صف برداشت منتظر بمانند. طول دوره برداشت، بستگی به این دارد که اعتبارسنج جریمه شده باشد یا خیر. اگر اعتبارسنج جریمه نشده باشد، دوره برداشت، شامل 256 دور (حدود 27 ساعت) است. اگر اعتبارسنج جریمه شده باشد، این دوره شامل 8192 دور (حدود 36 روز) خواهد بود.

پس از اینکه اکانت اعتبارسنج به عنوان withdrawable نشانگذاری شده و اطلاعات لازم ارایه شدند، نیازی به انجام کار دیگری توسط اعتبارسنج وجود ندارد. موجودی حساب، طی sweep بعدی به صورت کامل منتقل خواهد شد.

آپگرید شانگهای چه پیامدهایی برای کاربران لجر لایو دارد؟

استیک کردن با لیدو از طریق لجر لایو

دقت داشته باشید که قبل از ماه می، امکان لغو استیک وجود ندارد.

دارندگان stETH می‌توانند این توکن‌ها را از حالت استیک خارج کرده و در مقابل، اتر را به نسبت یک به یک دریافت کنند. برداشت‌ها، از طریق یک فرایند درخواست و مطالبه مدیریت می‌شوند:

درخواست (Request): کاربر، stETH را به صورت درخواست برداشت، قفل می‌کند.

برآورده شدن درخواست (Fulfillment): پروتکل، اتر لازم را برای برآورده کردن درخواست برداشت قفل کرده، stETH قفل شده را سوزانده و درخواست برداشت را "قابل مطالبه" می‌کند.

مطالبه کردن (Withdrawal): کاربر، ETH را مطالبه می‌کند.

مشخص نیست که پردازش برداشت‌ها چقدر زمان می‌برد - در بهترین حالت، ممکن است چند ساعت طول بکشد و برای بیشتر درخواست‌ها، کمتر از یک هفته است. در بعضی از مواقع، ممکن است این فرایند بسیار بیشتر زمان ببرد.

استیک کردن با Kiln از طریق لجر لایو

دقت داشته باشید که قبل از ماه می، امکان خروج پاداش‌ها از حالت استیک وجود ندارد.

می‌توانید با طی کردن مراحل زیر، ETH را برداشت کنید:

قفل دستگاه لجر را باز کرده و آن را به اپلیکیشن لجر لایو وصل کنید.

وارد قسمت Discover شوید.

گزینه Kiln را انتخاب کنید.

وارد تب Rewards شده و اعتبارسنج (یا اعتبارسنج‌ها) را انتخاب کنید.

روی Unstake کلیک کنید.

تراکنش را با استفاده از دستگاه لجر بررسی و تأیید کنید.

پس از عبور اعتبارسنج از صف‌های خروج و برداشت، می‌توانید به تب Rewards برگشته و بعد از کلیک کردن روی دکمه Withdraw، اتر خودتان را مطالبه کنید.

فرایند برداشت چقدر زمان می‌برد؟

ممکن است فرایند برداشت چند ساعت یا چند روز زمان ببرد. طول صف‌های خروج و برداشت، بستگی به عوامل مختلف مثل تعداد اعتبارسنج‌های فعال و تعداد اعتبارسنج‌های مایل به خروج دارد. تنها تعداد مشخصی از اعتبارسنج‌ها در هر دور می‌توانند از صف خارج شوند. در حال حاضر این تعداد به ازای هر دور، 7 اعتبارسنج است و هر 6.4 دقیقه، یک دور جدید شروع می‌شود.

تماس با ما

آدرس آدرس 1 : تهران، جردن، خیابان تندیس، پلاک 34، واحد 6
آدرس آدرس 2  : تهران، میرداماد، میدان مادر، خیابان شاه نظری ، خیابان ابن سینا
 
تلفن تلفن واحد فروش : 26230198
پاسخگویی ساعات پاسخگویی : روزهای غیرتعطیل از 9 صبح الی 17 عصر
 امکان مراجعه حضوری نیست حتما برای مراجعه حضوری از قبل هماهنگ بفرمایید
telegram 32 جهت پشتیبانی فنی تنها در تلگرام پیام دهید .

ما را دنبال کنید

کانال تلگرام
اینستاگرام 
کانال آپارات 
 
تمامی حقوق مادی و معنوی برای ارز مدرن محفوظ می باشد.

طراحی سایت : ایران مدرن

image01