مقالات

جستجو در مقالات

ورود کاربران ویژه

بنر ارز مدرن 1

learn1

بنر ارز مدرن 3

سوالات پرتکرار لجر نانو ایکس

در این مطلب، به سوالات پرتکرار کاربران درباره لجر نانو X پاسخ می‌دهیم.

تکنولوژی‌های موبایلی

آیا استفاده از بلوتوث، بر امنیت لجر نانو X تأثیر دارد؟

کلیدهای خصوصی هرگز از تراشه امن خارج نمی‌شوند؛ بنابراین، ارتباطات بلوتوثی (BLE) باعث ایجاد هیچ تهدید امنیتی اضافه‌ای برای لجر نانو X نخواهند شد. برای حفاظت از حریم خصوصی کاربران، اتصال BLE رمزنگاری سرتاسری می‌شود. حتی در صورت نفوذ به ارتباطات BLE (که بسیار بعید و غیر ممکن است)، مهاجم امکان استخراج کلیدهای خصوصی یا امضای تراکنش‌های ناخواسته را نخواهد داشت.

آیا لجر نانو X با اپلیکیشن موبایلی خاصی کار می‌کند؟

لجر لایو، اپلیکیشن همراه طراحی شده برای دستگاه لجر است که در 28 ژانویه 2019 برای موبایل منتشر شد. کاربران با استفاده از اپلیکیشن موبایلی لجر لایو می‌توانند لجر نانو X و ارزهای دیجیتال ذخیره شده در آن را به راحتی و از هر جایی مدیریت کنند. برای کار کردن با لجر لایو موبایل، باید گوشی با حداقل اندروید 7 یا iOS 9 داشته باشید.

آیا امکان غیرفعال کردن اتصال بلوتوث وجود دارد؟

بله، همیشه امکان استفاده از لجر نانو X با کابل USB ارایه شده برای آن وجود دارد. کافیست برای دسترسی به مرکز کنترل هر دو دکمه را با هم فشار داده و در این قسمت، بلوتوث را مستقیماً غیرفعال کنید. سپس، دستگاه را با کابل USB به کامپیوتر وصل کنید.

آیا می‌توان برای اتصال لجر نانو X به کامپیوتر، از بلوتوث استفاده کرد؟

خیر در حال حاضر این قابلیت وجود ندارد.

لجر نانو X حالت Bootloader را نشان می‌دهد.

پس از اینکه دکمه کنار پورت USB را برای 5 ثانیه فشار دهید، حالت Bootloader نمایش داده می‌شود. باید صبر کنید تا دستگاه به صورت خودکار خاموش شود. سپس، لجر نانو ایکس را به صورت معمولی و با فشردن دکمه کنار پورت USB روشن کنید تا لوگوی لجر نمایش داده شود (پس از حدود 2 ثانیه).

ماندگاری شارژ دستگاه چقدر است و آیا باتری دستگاه قابل شارژ است؟

لجر نانو X یک باتری 100 میلی‌آمپر ساعتی دارد. ماندگاری شارژ این باتری در صورت استفاده از دستگاه، چند ساعت است و در صورت عدم استفاده از آن، به چند ماه می‌رسد. می‌توانید به راحتی و با اتصال پورت USB-C دستگاه به پورت USB یک کامپیوتر با کابل ارایه شده، دستگاه را شارژ کنید. امکان تعویض این باتری وجود ندارد. این باتری طوری طراحی شده که حدود 5 سال عمر داشته باشد.

آیا لجر نانو X می‌تواند به صورت مستقل کار کند؟

برای نصب اپلیکیشن‌ها، اضافه کردن حساب یا بررسی وضعیت موجودی و مدیریت تراکنش‌ها، باید لجر نانو X را با کامپیوتر دسکتاپ (حداقل ویندوز 10 64 بیتی، macOS 10.15 یا لینوکس 64 بیتی) یا گوشی (حداقل اندروید 10 یا iOS 9) استفاده کنید.

ظرفیت

چه تعداد اپلیکیشن روی دستگاه قابل نصب است؟

لجر نانو X، از نصب حداکثر 100 اپلیکیشن به صورت همزمان پشتیبانی می‌کند. ظرفیت این دستگاه برای نصب اپلیکیشن‌ها نسبت به لجر نانو X حدود 5 برابر بیشتر است؛ اما تعداد دقیق اپلیکیشن‌های قابل نصب، بستگی به حجم آنها دارد.

لجر نانو X از چه اپلیکیشن‌هایی پشتیبانی می‌کند؟

در حالت پیش فرض، همه اپلیکیشن‌های تحت پشتیبانی در لجر نانو S با استفاده از کابل USB و کامپیوتر دسکتاپ روی لجر نانو X هم قابل اجرا هستند. بعلاوه، همه اپلیکیشن‌های مورد پشتیبانی در لجر لایو، از بلوتوث پشتیبانی می‌کنند و یک SDK (کیت توسعه اپلیکیشن) برای توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های شخص ثالث طراحی شده تا بتوانند قابلیت پشتیبانی از بلوتوث را هم اضافه کنند.

کدام دستگاه لجر برای شما مناسب است؟

اگر نیاز به راهنمایی دارید، می‌توانید از این مقایسه والت‌های سخت‌افزاری کمک بگیرید.

آیا لجر نانو X جایگزین لجر نانو S می‌شود؟

لجر نانو S باز هم در کنار لجر نانو X با قیمتی اقتصادی‌تر ارایه می‌شود. هر یک از این دو والت، مزایای خود را داشته و برای گروه خاصی از کاربران طراحی شده‌اند. می‌توانید از لجر نانو X برای مدیریت ارزهای دیجیتال در رفت و آمد استفاده کنید و لجر نانو S را در منزل یا محلی امن، به عنوان پشتیبان نگه دارید. به همین دلیل، در آینده هم پشتیبانی کامل از نانو S ادامه خواهد داشت.

آیا لجر نانو X از لجر نانو S قدرتمندتر است؟

تراشه عنصر امن موجود در لجر نانو X (ST33) نسبت به تراشه امن لجر نانو S (ST31) قدرتمندتر است. سرعت لجر نانو X نسبت به نانو S کمی بیشتر است؛ اما در مجموع، سرعت این دو در یک سطح قرار دارد.

آیا امکان استفاده از لجر نانو X برای مدیریت ارزهای دیجیتال ذخیره شده در یک دستگاه لجر نانو S وجود دارد؟

بله. با بازیابی اطلاعات در لجر نانو X با استفاده از عبارت بازیابی 24 کلمه‌ای، این دستگاه می‌تواند همان ارزهای دیجیتال را مدیریت کند. می‌توانید از لجر نانو X برای مدیریت ارزهای دیجیتال در رفت و آمد استفاده کنید و لجر نانو S را در منزل یا محلی امن، به عنوان پشتیبان نگه دارید.

آیا معماری لجر نانو X با معماری لجر نانو S فرق دارد؟

به دلیل تراشه عنصر امن ST33 به کار رفته در لجر نانو X، معماری این والت نسبت به لجر نانو S پیشرفته‌‍تر است. این تراشه، به غیر از داشتن حافظه بیشتر به صورت مستقیم به نمایشگر و دکمه‌ها متصل شده در نتیجه معماری سخت‌افزاری قوی‌‍تری دارد.

سوالات فنی

ابعاد نمایشگر لجر نانو X چقدر است؟

تعداد پیکسل‌های نمایشگر لجر نانو X، 2 برابر لجر نانو S است (128×64 و 128×32). نمایشگر بزرگ‌تر لجر نانو X این امکان را فراهم می‌کند که جزئیات تراکنش‌ها و آدرس‌ها، راحت‌‍‌تر بررسی و تأیید شوند. همچنین، بزرگ‌تر بودن نمایشگر باعث راحت‌‍‌تر شدن استفاده از آن می‌شود.

برای استفاده از نانو X چه الزاماتی وجود دارد؟

برای استفاده از این دستگاه، یک پورت USB برای اتصال کابل USB-C نیاز است. هر پورت USB که انرژی برق را منتقل کند، برای این کار قابل استفاده است. برای کار کردن با دستگاه، باید لجر نانو X را با کامپیوتر دسکتاپ (حداقل ویندوز 10 64 بیتی، macOS 10.15 یا لینوکس 64 بیتی) یا گوشی (حداقل اندروید 10 یا iOS 9) استفاده کنید.

آیا لجر نانو X ضد آب است؟

لجر نانو X گواهینامه ضد آب ندارد. در صورت تماس این دستگاه با مایعات، باید بلافاصله آن را خاموش کرده و کاملاً خشک کنید.

لجر نانو X از چه نسخه بلوتوثی استفاده می‌کند؟

این دستگاه با Bluetooth Low Energy 5.0 کار می‌کند.

دمای کار لجر نانو X چقدر است؟

بین صفر تا 40 درجه سانتیگراد.

آیا لجر نانو X با لجر لایو دسکتاپ سازگار است؟

بله، کافیست لجر نانو X را با کابل USB آن به سیستم وصل کنید. هنوز امکان پشتیبانی از بلوتوث دسکتاپ وجود ندارد اما این قابلیت در دست طراحی است.

آیا می‌توان لجر نانو X را با اپلیکیشن موبایلی آپدیت کرد؟

بله. اپلیکیشن موبایلی لجر لایو، یک ابزار مدیریت بسیار مفید به نام مای لجر دارد. امکان نصب اپلیکیشن‌ها با گوشی وجود دارد. هنوز قابلیت آپدیت میان‌افزار وجود ندارد.

عنصر امن لجر نانو X چه گواهینامه امنیتی دارد؟

این تراشه دارای گواهینامه CC EAL5 است.

کاربران حرفه ای

می‌توانید در لجر نانو X، به JTAG تراشه ایمن سازی نشده دسترسی پیدا کنید تا میان‌افزار بارگذاری شده را بررسی کنید. دقت داشته باشید که با راه‌اندازی هر اپلیکیشن امضاء شده‌ای، کانال JTAG به صورت دائم بسته شده و امکان باز کردن مجدد آن وجود ندارد.

مالکان لجر بلو یا لجر نانو S

آیا دستگاه‌های قبلی لجر هم با لجر لایو موبایل سازگاری دارند؟

کاربران اندروید می‌توانند برای اتصال لجر نانو S یا لجر بلو به گوشی، از کابل OTG استفاده کنند. به دلیل محدودیت‌های پورت لایتنینگ آیفون، کاربران این گوشی‌ها چنین قابلیتی را ندارند و می‌توانند برای مدیریت تراکنش‌ها با گوشی، از لجر نانو X استفاده کنند.

چگونه ارزهای دیجیتال را از یک دستگاه لجر دیگر به نانو X منتقل کنیم؟

دو راه برای انجام این کار وجود دارد:

  • بازیابی لجر نانو X با استفاده از عبارت بازیابی 24 کلمه‌ای
  • تنظیم لجر نانو X به عنوان یک دستگاه جدید و ارسال کریپتو با استفاده از لجر لایو

تماس با ما

آدرس آدرس 1 : تهران، جردن، خیابان تندیس، پلاک 34، واحد 6
آدرس آدرس 2  : تهران، میرداماد، میدان مادر، خیابان شاه نظری ، خیابان ابن سینا
 
تلفن تلفن واحد فروش : 26230198
پاسخگویی ساعات پاسخگویی : روزهای غیرتعطیل از 9 صبح الی 17 عصر
 امکان مراجعه حضوری نیست حتما برای مراجعه حضوری از قبل هماهنگ بفرمایید
telegram 32 جهت پشتیبانی فنی تنها در تلگرام پیام دهید .

ما را دنبال کنید

کانال تلگرام
اینستاگرام 
کانال آپارات 
 
تمامی حقوق مادی و معنوی برای ارز مدرن محفوظ می باشد.

طراحی سایت : ایران مدرن

image01