مقالات

جستجو در مقالات

ورود کاربران ویژه

بنر ارز مدرن 1

learn1

بنر ارز مدرن 3

به دست آوردن ارز دیجیتال با استیکینگ در لجر لایو

نکات کلیدی:

  • استیکینگ یکی از راحت‌ترین و ساده‌ترین به دست آوردن ارزهای دیجیتال است.
  • روش‌های زیادی برای استیک کردن ارزهای دیجیتال وجود دارد از جمله استیک تک نفره، محول کردن استیکینگ یا استخر استیکینگ که همگی از طریق لجر لایو قابل انجام هستند.
  • با لجر لایو می‌توانید فرایند استیکینگ را به راحتی انجام داده و به صورت یکجا از پلتفرم‌های مختلف استفاده کنید.

با استفاده از لجر لایو می‌توانید با استیک کردن چند کوین به روش‌های مختلف، پاداش کسب کنید. چه مقدار ارزهای دیجیتال شما زیاد باشد و چه کم، در هر صورت همیشه راهی برای به دست آوردن درآمد با کوین‌های خودتان در لجر لایو خواهید داشت.

امکان به دست آوردن این پاداش‌ها با سیستم‌های بلاک‌چین امروزی ممکن شده است. بلاک‌چین‌های غیرمتمرکزی که از مکانیزم اثبات سهام استفاده می‌کنند یک روش جدید برای اطمینان از عملکرد صادقانه اعضای خودشان دارند. این اعضاء که به آنها اعتبارسنج گفته می‌شود، باید مقدار مشخصی از ارزهای خودشان را در پلتفرم مربوطه قفل کنند و این ارزها نقش وثیقه را خواهند داشت. در صورتی که رفتار نادرست یا سوء استفاده‌ای از این افراد سربزند، این موجودی آنها از طریق مکانیزمی موسوم به slashing کسر خواهد شد. بسیاری از مواقع، اعتبارسنج‌ها طبق قوانین و اصول شبکه کار کرده و پاداش دریافت می‌کنند.

بهترین ویژگی بلاک‌چین‌های عمومی این است که به همه امکان می‌دهند تبدیل به یک اعتبارسنج شوند؛ این یعنی حالا همه می‌توانند با استیک کردن ارزهای دیجیتال، پاداش به دست آورند و برای به دست آوردن ارز دیجیتال از طریق اکوسیستم لجر، نیازی به اعتبارسنج شدن ندارید.

در ادامه، طرز استفاده از این سیستم را بررسی می‌کنیم.

چگونه ارز دیجیتال به دست آوریم؟

همانطور که اشاره شد، برای به دست آوردن پاداش می‌توانید ارزهای دیجیتال خودتان را استیک کنید. این یعنی معمولاً باید مقدار مشخصی از ارز شبکه را قفل کنید تا بتوانید تراکنش‌ها را اعتبارسنجی کرده و پاداش به دست آورید.

اما چند نکته در این زمینه وجود دارد:

اولاً چند شبکه وجود دارند که برای استیک کردن می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. هر شبکه، پاداش متفاوتی برای اعتبارسنج‌ها دارد که مبلغ این پاداش بر سود شما تأثیر خواهد گذاشت.

بعلاوه، باید کوین بومی شبکه را هم در نظر داشته باشید. اگر ارزش کوین یک شبکه نوسان داشته باشد، با قفل کردن آن در شبکه در معرض ریسک بیشتری قرار می‌گیرید. ممکن است زمانی که این ارزها را از حالت استیکینگ خارج می‌کنید، ارزش مورد انتظار شما را نداشته باشند - حتی با در نظر گرفتن مبلغ پاداش. برای مقابله با مشکل نقد شوندگی، روش‌های جدیدی مثل لیکوئید استیکینگ وجود دارند که در آنها می‌توانید در ازای مبلغ استیک شده، توکن قابل استفاده دریافت کنید.

اما این تنها روش استیک کردن ارزهای دیجیتال و به دست آوردن پاداش نیست و قفل شدن نقدینگی تنها جنبه مهم استیکینگ نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر توصیه می‌شود که درباره کریپتو استیکینگ بیشتر تحقیق کنید.

اما اگر آمادگی لازم را برای کسب پاداش استیکینگ دارید، می‌توانید از لجر لایو استفاده کنید که گزینه‌های مختلفی برای این کار دارد.

استیک کردن ارزهای دیجیتال: گزینه‌های قابل استفاده در لجر لایو

استیک کردن در لجر لایو کار راحت و آسانی است. چه تازه با ارزهای دیجیتال آشنا شده باشید و چه در این حوزه خبره باشید، استیک کردن از طریق لجر لایو برای شما بسیار راحت خواهد بود. در مجموع، لجر لایو نقش یک درگاه امن را برای استفاده از خدمات چند سرویس استیکینگ دارد که هر کدام از آنها سیستم استیکینگ خاصی دارند. این یعنی در هر صورت شما گزینه‌های مختلفی برای استیک کردن خواهید داشت که عبارتند از:

استیکینگ تک نفره

اگر مقدار زیادی ارز دیجیتال دارید و مایل هستید آنها را استیک کنید، می‌توانید روش استیکینگ تک نفره (solo staking) را انتخاب کنید. می‌توانید با استفاده از یک ابزار ارایه دهنده "اعتبارسنجی به عنوان سرویس" مثل Kiln کل مبلغ لازم برای اعتبارسنج شدن یعنی 32 اتر در شبکه اتریوم را استیک کنید. با این روش نیازی نیست که خود شما نود اعتبارسنج راه بیندازید. در عوض، خود سرویس این کار را برای شما انجام می‌دهد. همچنین با استیک کردن مبلغ لازم برای اعتبارسنج شدن، می‌توانید پاداش بیشتری به دست آورید.

اما همانطور که اشاره شد، برای این روش باید ضریبی از 32 اتر را استیک کنید که هر شخصی چنین مبلغی را در اختیار ندارد. بنابراین اگر موجودی شما کمتر است، می‌توانید گزینه‌های دیگر را استفاده کنید.

تأمین ارز برای یک اعتبارسنج

راه حل بعدی برای به دست آوردن پاداش استیکینگ، تأمین ارز دیجیتال برای یک اعتبارسنج است. با این روش شما در اصل ارزهای دیجیتال خودتان را در اختیار یک اعتبارسنج قرار می‌دهید. اعتبارسنج، همه جنبه‌های فنی لازم برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها را مدیریت می‌کند و سخت‌افزار تخصصی لازم را برای اجرای نرم‌افزار بلاک‌چین دارد. اما شما به تأمین وثیقه لازم برای اعتبارسنج کمک می‌کنید و می‌توانید پاداش قابل توجهی به دست آورید.

از طریق لجر لایو می‌توانید برای یک اعتبارسنج تأمین ارز کرده و با شبکه‌های سولانا و اتم پاداش به دست آورید. بعلاوه، هیچ کدام از این شبکه‌ها حداقل مبلغ استیک زیادی ندارند؛ این یعنی می‌توانید بدون یک سرمایه اولیه قابل توجه، ارزهای دیجیتالی مثل ATOM یا SOL را به دست آورید. برای شروع، کافیست به لجر لایو رفته و از طریق لجر یا Figment برای یک اعتبارسنج، تأمین وجه کنید.

لیکوئید استیکینگ و استخر استیکینگ

اکوسیستم لجر، فرصت pooled staking یا استفاده از خدمات استخرهای استیکینگ را فراهم می‌کند. در این روش شما به جای تأمین ارز دیجیتال برای یک اعتبارسنج، می‌توانید در استخرهای استیکینگ شرکت کنید. زمانی که شما ارزهای دیجیتال خودتان را در استخر استیک می‌کنید، اپراتور استخر از ارزهای شما - به همراه موجودی سایر اعضاء - برای شرکت در فرایند استیکینگ یک بلاک‌چین خاص استفاده می‌کند. در نتیجه، اپراتور استخر پاداش‌ها را دریافت کرده و بعد آنها را بین اعضای استخر توزیع می‌کند. به عبارت دیگر، شما موجودی خودتان را در استخر قفل می‌کنید، اپراتورهای کارهای فنی لازم را انجام داده و شما پاداش دریافت می‌کنید.

می‌توانید در لجر لایو از طریق Kiln به اترهای استیک شده در استخر دسترسی پیدا کنید. پلتفرم استیکینگ Kiln به خوبی بازرسی می‌شود و استفاده از آن از طریق لجر لایو این اطمینان را فراهم می‌کند که شما با پلتفرم اصلی در تعامل هستید. علاوه بر این، پاداش‌های شما مستقیماً به والت سخت‌افزاری لجر لایوتان واریز می‌شود - این یعنی این فرایند کاملاً امن و روان است.

اگر نیاز به انعطاف پذیری بیشتری دارید، می‌توانید از لیکوئید استیکینگ استفاده کنید. لیکوئید استیکینگ هم مثل استفاده از استخر استیکینگ است با این تفاوت که اپراتور استخر توکن لیکوئید استیکینگ (LST) را هم برای اعضای استخر صادر می‌کند. ارزش این توکن‌ها به ارزش دارایی اولیه استیک شده توسط شما گره می‌خورد. این یعنی شما به جای قفل شدن توکن‌های استیک شده، می‌توانید از این توکن‌ها در پلتفرم‌های دیفای و اپلیکیشن‌های بلاک‌چین استفاده کنید. همچنین این توکن‌ها، به صورت خودکار پاداش‌ها را به حساب مالک واریز می‌کنند بدون اینکه نیاز باشد یک مرجع مرکزی کار توزیع توکن‌ها را انجام دهد.

در اکوسیستم لجر، می‌توانید با این روش از طریق ارایه دهندگانی مثل Lido و Stader استیکینگ را انجام دهید. بعلاوه، می‌توانید توکن‌های لیکوئید استیکینگ خودتان مثل stETH را مستقیماً از طریق لجر لایو مدیریت کنید - درست همانطور که سایر توکن‌های ERC-20 را مدیریت می‌کنید.

دلایل استفاده از لجر لایو برای استیک کردن ارزهای دیجیتال

برای بهره برداری حداکثری از اکوسیستم کریپتو استیکینگ، خوب است چند روش استیکینگ را در چند پلتفرم و شبکه مختلف امتحان کنید. به این ترتیب، می‌توانید با تنوع بخشی به روش‌های استیکینگ، از دارایی‌های خودتان در برابر نوسان حفاظت کنید.

اما ممکن است انتقال از پلتفرمی به پلتفرم دیگر چالش برانگیز باشد چون باید نام کاربری و رمزعبور خودتان را در چند پلتفرم به خاطر داشته باشید. بعلاوه، امضای کورکورانه هم جزء ریسک‌هایی است که هنگام امضای تراکنش‌ها در والت وجود دارد. برای استیک کردن ارزهای دیجیتال خودتان هم باید تراکنش‌ها را با والت‌تان امضاء کنید - و این احتمال وجود دارد که برای یک پلتفرم استیکینگ جعلی امضاء کنید که کل موجودی حساب شما را خالی کند.

استیکینگ در لجر لایو، همه این مشکلات را حل می‌کند. در واقع، با استیک کردن در لجر لایو شما یک روش ساده و امن برای دسترسی به پلتفرم‌های استیکینگ مختلف خواهید داشت به همراه داشبوردی برای پیگیری همه پوزیشن‌های استیکینگ خودتان. به علاوه، به دست آوردن ارز دیجیتال از طریق اکوسیستم لجر با روشی بسیار امن انجام می‌شود و به شما امکان می‌دهد که کنترل دارایی‌ها و پاداش‌های خودتان را در اختیار داشته باشید.

داشبورد Earn

داشبورد Earn یک محل امن برای نظارت و مدیریت همه پاداش‌های استیکینگ شما است. این داشبورد همه اطلاعات مهم لازم را درباره پوزیشن‌های استیکینگ شما در اختیارتان قرار می‌دهد از جمله اعتبارسنج‌هایی که برای آنها تأمین وجه کرده‌اید و غیره.

همچنین، در سال‌ها و ماه‌های پیش رو قابلیت پشتیبانی از شبکه‌های مختلف دیگر در این داشبورد فراهم می‌شود از جمله کاردانو. به این ترتیب همه می‌توانند استیکینگ را راحت‌تر انجام دهند.

درگاهی امن

با استفاده از لجر لایو برای استیک کردن ارزهای دیجیتال، می‌تواید به یک درگاه امن تضمین شده دسترسی داشته باشید. گشتن در اینترنت برای پیدا کردن یک پلتفرم استیکینگ کار پرریسکی است و ممکن است در این راه با سایت‌های فیشینگ برخورد کنید که کل موجودی حساب شما را تخلیه می‌کنند.

لجر لایو برای مقابله با این چالش‌ها، یک درگاه امن ایجاد کرده که امکان دسترسی به همه اپلیکیشن‌های لجر لایو را فراهم می‌کند از جمله ارایه دهندگان نقدینگی. با دسترسی به پلتفرم‌های استیکینگ از لجر بخش earn لجر لایو، می‌توانید مطمئن باشید که به پلتفرم اصلی و رسمی سر می‌زنید. بعلاوه، شما در امنیت کامل به این پلتفرم‌ها دسترسی خواهید داشت و احتمال امضای کورکورانه هم کاهش پیدا می‌کند.

سلف کاستدی: مالکیت واقعی

در نهایت، استیک کردن از طریق لجر لایو به شما امکان می‌دهد که کنترل و مالکیت کامل ارزهای دیجیتال خودتان را در اختیار داشته باشید. خیلی از پلتفرم‌های استیکینگ، امکان کنترل و مدیریت واقعی ارزهای دیجیتال‌تان را در اختیار شما قرار نمی‌دهند. چنین پلتفرم‌هایی از والت‌های کاستدی استفاده می‌کنند و این یعنی موجودی شما در والتی قرار دارد که کاملاً تحت کنترل خودتان نیست. در این شرایط، اگر پلتفرم استیکینگ دچار مشکل شود، احتمال اینکه موجودی شما هم از دست برود وجود خواهد داشت. حتی اگر مشکلی در عملکرد پلتفرم ایجاد نشود، باز هم شما باید به معدود افرادی که پلتفرم را کنترل می‌کنند، اعتماد کنید.

استیک کردن با لجر لایو، روشی غیرمتمرکزتر است یعنی هیچ موجودیت مرکزی مسئولیت اداره سرویس را برعهده نخواهد داشت. در عوض، شما دارایی خودتان را در اختیار و کنترل گرداننده نود قرار می‌دهید. بعلاوه، اگر از طریق لجر لایو استیک کنید، می‌توانید کنترل کامل دارایی‌ها و پاداش‌هایی را که مستقیماً به حسابتان واریز می‌شود، در اختیار داشته باشید. در این روش فقط خود شما مالکیت کلیدهای خصوصی کنترل کننده حسابتان را در اختیار خواهید داشت و این یعنی مالکیت کامل دارایی‌های شما در اختیار خودتان خواهد بود.

جمع بندی

هر روش استیکینگی را که انتخاب می‌کنید، می‌توانید مطمئن باشید که با لجر امنیت دارایی‌های شما حفظ می‌شود. با لجر لایو، استرس حملات فیشینگ، کنترل موجودی شما توسط یک مرجع مرکزی و همچنین نیاز به کار با رابط‌های کاربری پیچیده، از بین می‌رود. در داشبورد Earn، می‌توانید به راحتی انواع روش‌های استیکینگ را تجربه کرده و عملکرد خودتان را در این مسیر ارزیابی کنید. با درگاه امن لجر لایو و امنیت ذاتی دستگاه لجر، می‌توانید به راحتی و در امنیت کامل ارزهای دیجیتال خودتان را استیک کرده و پاداش کسب کنید.

تماس با ما

آدرس آدرس 1 : تهران، جردن، خیابان تندیس، پلاک 34، واحد 6
آدرس آدرس 2  : تهران، میرداماد، میدان مادر، خیابان شاه نظری ، خیابان ابن سینا
 
تلفن تلفن واحد فروش : 26230198
پاسخگویی ساعات پاسخگویی : روزهای غیرتعطیل از 9 صبح الی 17 عصر
 امکان مراجعه حضوری نیست حتما برای مراجعه حضوری از قبل هماهنگ بفرمایید
telegram 32 جهت پشتیبانی فنی تنها در تلگرام پیام دهید .

ما را دنبال کنید

کانال تلگرام
اینستاگرام 
کانال آپارات 
 
تمامی حقوق مادی و معنوی برای ارز مدرن محفوظ می باشد.

طراحی سایت : ایران مدرن

image01