مقالات

جستجو در مقالات

ورود کاربران ویژه

بنر ارز مدرن 1

learn1

بنر ارز مدرن 3

آموزش حل خطای اصالت لجر Genuine Check

هر زمان که قصد تنظیم و راه‌اندازی یک دستگاه لجر را دارید، اجرای فرایند بررسی اصالت (Genuine check) ضروری است. این اعتبارسنجی باعث افشای اطلاعات شما یا انتقال کلیدهایی شما از طریق اینترنت نمی‌شود. بررسی اصالت با هدف اطمینان از این موضوع انجام می‌شود که دستگاه خریداری شده توسط شما معتبر است و جعلی نیست چون تقلبی بودن دستگاه می‌تواند باعث سرقت ارزهای دیجیتال شما شود. فقط دستگاه‌های معتبر می‌توانند اعتبارسنجی کد هش را انجام دهند در نتیجه فقط اصالت آنها قابل تأیید است. معمولاً فرایند بررسی اصالت به صورت کاملاً روان انجام می‌شود و نیاز به انجام کار خاصی از سمت شما ندارد اما در برخی موارد بسیار نادر، ممکن است با مشکل روبرو شده و نتوانید از صفحه بارگذاری عبور کنید و دستگاه در مرحله بررسی اصالت گیر کند.

مقدمه

در این مطلب به شما توضیح می‌دهیم که چطور می‌توانید خطای بررسی اصالت را که ممکن است در دستگاه لجر به آن برخورد کنید، رفع کنید. اگر دستگاه لجر شما درست کار نمی‌کند، با ما همراه باشید. اگر پس از طی کردن همه مراحل این مطلب مشکل شما همچنان پابرجا بود، باید با تیم پشتیبانی لجر تماس بگیرید چون ممکن است یک نقص داخلی در دستگاه وجود داشته باشد.

مراحل رفع خطا

بیشتر مشکلات لجر لایو با یک آپدیت ساده این اپلیکیشن قابل حل هستند!

دانلود لجر لایو برای:

  1. ویندوز
  2. اندروید
  1. MAC OS

یکی از دلایل احتمالی بروز مشکل در عملکرد دستگاه لجر، عدم اتصال درست دستگاه است اما اگر مشکل همچنان ادامه داشت، می‌توانید سایر احتمالات را بررسی کنید.

مرحله اول: Ledgers System Status (وضعیت سیستم لجر) را بررسی کنید تا مشخص کنید که آیا خطایی شناخته شده یا خیر.

مرحله دوم: همه اپلیکیشن‌های باز شده را ببندید از جمله والت‌های کریپتو و اپلیکیشن‌های لجر. گاهی اوقات سیگنال‌های بیش از حد زیادی برای سیستم تولید می‌شود.

مرحله سوم: هر وی پی انی که در حال اجرا دارید را غیرفعال کرده و بعد از لجر لایو استفاده کنید.

مرحله چهارم: اگر کابل USB اضافه دارید، سعی کنید این کابل را امتحان کنید چون حتی اگر کابل به ظاهر سالم به نظر برسد، ممکن است از داخل آسیب دیده باشد.

مرحله پنجم: از یک پورت USB متفاوت در کامپیوترتان استفاده کنید چون ممکن است پورت سیستم شما درست کار نکند.

مرحله ششم: کامپیوتر را ری‌استارت کرده و صبر کنید تا همه نرم‌افزارهای استارتاپ بارگذاری شوند. ممکن است نرم‌افزاری در کامپیوترتان در حال اجرا باشد که بخش زیادی از قدرت سرور را می‌گیرد و در ارتباط اختلال ایجاد می‌کند.

مرحله هفتم: اگر مشکل هنوز حل نشده، یک کامپیوتر دیگر را امتحان کنید (فقط از کامپیوتری استفاده کنید که از پاک بودن و امنیت آن اطمینان دارید.)

* اگر مشکل همچنان حل نشده، مراحل تخصصی تر مخصوص سیستم عامل خودتان را که در ادامه بررسی می‌شود، دنبال کنید.

سایر مراحل برای حل خطا

در ادامه نگاهی به روش‌های رفع این خطا در سیستم عامل‌های ویندوز و مک خواهیم داشت.

ویندوز

مرحله اول: روی اپلیکیشن لجر راست کلیک کرده و گزینه Run as administrator را انتخاب کنید.

مرحله دوم: به مسیر Windows> Settings> Update and Security> Troubleshoot> Run the Troubleshooter بروید.

مرحله سوم: روی Apply this fix کلیک کنید.

مرحله چهارم: این کارها را برای سایر خطاهای دستگاه USB تکرار کرده و بعد کامپیوتر را ری استارت کنید.

مرحله پنجم: کنترل پنل را باز کرده و روی Devices and printers کلیک کنید.

مرحله ششم: حالا نانو S را به عنوان یکی از گزینه‌ها مشاهده می‌کنید؛ روی آن دابل کلیک کرده و بعد روی تب hardware کلیک کنید.

مرحله هفتم: حالا تبی با عنوان USB Input Device مشاهده می‌کنید؛ روی آن کلیک کرده و بعد گزینه انتخاب خودکار درایور را انتخاب کنید. این کار را برای همه دستگاه‌های USB ورودی انجام دهید.

مرحله هشتم: دوباره دستگاه را متصل کرده و امتحان کنید. اگر مشکل حل نشده، ممکن است در خود دستگاه مشکلی وجود داشته باشد که در این صورت باید با پشتیبانی لجر تماس بگیرید.

مک

مرحله اول: System Preferences را باز کرده و روی تب Security & Privacy کلیک کنید.

مرحله دوم: در تب Privacy می‌توانید روی لجر لایو کلیک کرده و آن را به لیست Full Disk Access List اضافه کنید.

مرحله سوم: دوباره دستگاه را وصل کرده و ببینید که مشکل رفع شده یا خیر. اگر مشکل همچنان باقی مانده، ممکن است خود دستگاه نقص داشته باشد که در این صورت باید با پشتیبانی لجر تماس بگیرید.

لینوکس

مرحله اول: قوانین udev را با وارد کردن کدهایی که در ادامه مشاهده می‌شود، اضافه کنید. دوباره دستگاه لجر را به لجر لایو وصل کرده و بررسی کنید که مشکل رفع شده یا خیر و اگر مشکل پابرجا بود، مرحله بعد را دنبال کنید.

می‌توانید هر یک از گزینه‌های زیر را انتخاب کنید:

  1. فایلی که در مسیر /etc/udev/rules.d/20-hw1.rules قرار دارد را با اضافه کردن پارامتر OWNER=”<user>” به هر خط ویرایش کنید که در اینجا <user> نام کاربری شما در لینوکس است. بعد قوانین را به صورت زیر بارگذاری مجدد کنید:

udevadm triggerudevadm control — reload-rules

اگر همچنان دستگاه درست کار نمی‌کند، مرحله بعد را دنبال کنید:

  1. فایل /etc/udev/rules.d/20-hw1.rules را ویرایش کرده و خطوط زیر را اضافه کنید:

KERNEL==”hidraw*”, SUBSYSTEM==”hidraw”, MODE=”0660", GROUP=”plugdev”, ATTRS{idVendor}==”2c97"KERNEL==”hidraw*”, SUBSYSTEM==”hidraw”, MODE=”0660", GROUP=”plugdev”, ATTRS{idVendor}==”2581"

سپس قوانین زیر را دوباره بارگذاری کنید:

udevadm triggerudevadm control — reload-rules

  1. اگر از لینوکس Arch استفاده می‌کنید، می‌توانید قوانین زیر را امتحان کنید:

/etc/udev/rules.d/20-hw1.rulesSUBSYSTEMS==”usb”, ATTRS{idVendor}==”2581", ATTRS{idProduct}==”1b7c”, MODE=”0660", TAG+=”uaccess”, TAG+=”udev-acl”SUBSYSTEMS==”usb”, ATTRS{idVendor}==”2581", ATTRS{idProduct}==”2b7c”, MODE=”0660", TAG+=”uaccess”, TAG+=”udev-acl”SUBSYSTEMS==”usb”, ATTRS{idVendor}==”2581", ATTRS{idProduct}==”3b7c”, MODE=”0660", TAG+=”uaccess”, TAG+=”udev-acl”SUBSYSTEMS==”usb”, ATTRS{idVendor}==”2581", ATTRS{idProduct}==”4b7c”, MODE=”0660", TAG+=”uaccess”, TAG+=”udev-acl”SUBSYSTEMS==”usb”, ATTRS{idVendor}==”2581", ATTRS{idProduct}==”1807", MODE=”0660", TAG+=”uaccess”, TAG+=”udev-acl”SUBSYSTEMS==”usb”, ATTRS{idVendor}==”2581", ATTRS{idProduct}==”1808", MODE=”0660", TAG+=”uaccess”, TAG+=”udev-acl”SUBSYSTEMS==”usb”, ATTRS{idVendor}==”2c97", ATTRS{idProduct}==”0000", MODE=”0660", TAG+=”uaccess”, TAG+=”udev-acl”SUBSYSTEMS==”usb”, ATTRS{idVendor}==”2c97", ATTRS{idProduct}==”0001", MODE=”0660", TAG+=”uaccess”, TAG+=”udev-acl” SUBSYSTEMS==”usb”, ATTRS{idVendor}==”2c97", ATTRS{idProduct}==”0004", MODE=”0660", TAG+=”uaccess”, TAG+=”udev-acl” SUBSYSTEMS==”usb”, ATTRS{idVendor}==”2c97", ATTRS{idProduct}==”1011", MODE=”0660", GROUP=”plugdev” SUBSYSTEMS==”usb”, ATTRS{idVendor}==”2c97", ATTRS{idProduct}==”1015", MODE=”0660", GROUP=”plugdev”

سپس دوباره قوانین را بارگذاری کرده و اتصال به لجر لایو را امتحان کنید:

udevadm triggerudevadm control — reload-rules

نتیجه گیری

بررسی اصالت بخش مهمی از فرایند اعتبارسنجی لجر است چون بدون آن ممکن است دستگاهی تقلبی بخرید که در نهایت باعث سرقت ارزهای دیجیتال شما شود. معمولاً در این بخش خطا رخ می‌دهد اما اگر مشکل همچنان پابرجا بود، از توصیه‌های ذکر شده در این راهنما استفاده کنید.

تماس با ما

آدرس آدرس 1 : تهران، جردن، خیابان تندیس، پلاک 34، واحد 6
آدرس آدرس 2  : تهران، میرداماد، میدان مادر، خیابان شاه نظری ، خیابان ابن سینا
 
تلفن تلفن واحد فروش : 26230198
پاسخگویی ساعات پاسخگویی : روزهای غیرتعطیل از 9 صبح الی 17 عصر
 امکان مراجعه حضوری نیست حتما برای مراجعه حضوری از قبل هماهنگ بفرمایید
telegram 32 جهت پشتیبانی فنی تنها در تلگرام پیام دهید .

ما را دنبال کنید

کانال تلگرام
اینستاگرام 
کانال آپارات 
 
تمامی حقوق مادی و معنوی برای ارز مدرن محفوظ می باشد.

طراحی سایت : ایران مدرن

image01