مقالات

جستجو در مقالات

ورود کاربران ویژه

بنر ارز مدرن 1

learn1

بنر ارز مدرن 3

لجر نانو چگونه ارزهای دیجیتال شما را ایمن سازی می‌کند؟

نکات کلیدی

  • در این مطلب توضیح می‌دهیم که والت سخت‌افزاری لجر چه کمکی به حفاظت از ارزهای دیجیتال در برابر تهدیدات فیزیکی می‌کند.
  • لجر نانو با استفاده از پین کدی که شما تنظیم می‌کنید ایمن سازی می‌شود بنابراین حتی در صورت گم شدن دستگاه، امکان دسترسی دیگران به ارزهای دیجیتال شما وجود ندارد.
  • عنصر امن مورد استفاده در لجر نانو یک تراشه امنیتی در سطح محصولات نظامی است که از آن در کارت‌های اعتباری و پاسپورت‌ها استفاده می‌شود و حتی در برابر پیچیده ترین رخنه‌های امنیتی هم مقاوم است.
  • سیستم عامل اختصاصی لجر یعنی BOLOS همه اپلیکیشن‌ها را ایزوله می‌کند تا در صورت به خطر افتادن امنیت یک اپلیکیشن، باز هم امنیت دارایی‌های شما حفظ شود.
  • تیم لجر که متشکل از کارشناسان پیشروی امنیت است دائماً در حال انتشار آپدیت‌های امنیتی برای این سیستم است تا هر گونه مسیر حمله احتمالی را شناسایی و در اسرع وقت متوقف کند.

جایگزین کردن والت سخت‌افزاری به جای والت دیجیتال حرکت بسیار خوبی است چون چنین والت‌هایی کلیدهای خصوصی شما را در برابر تهدیدات دیجیتال ایمن نگه می‌دارند.

اما در این مقاله درباره تهدیدات فیزیکی صحبت می‌کنیم و اینکه لجر نانو چگونه به حفاظت از ارزهای دیجیتال شما در برابر این تهدیدات کمک می‌کنند.

اگر دستگاه گم یا دزدیده شود، چه اتفاقی می‌افتد؟

بدون شک، ذخیره کلیدهای خصوصی به روش سخت‌افزاری بهترین راه ایمن سازی ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود اما اگر چنین دستگاهی گم شده یا دزدیده شود، آیا باز هم ارزهای دیجیتال شما ایمن خواهند بود؟ برای پاسخ دادن به این سوال نگاهی به برخی از امکانات کلیدی لجر نانو داریم.

پین کد لجر نانو

هنگام تنظیم و راه اندازی لجر نانو باید یک پین کد برای آن تعریف کنید. این کد می‌تواند تا 8 رقم داشته باشد و فقط خود شما می‌توانید آن را تنظیم کنید. بنابراین شما تنها شخصی هستید که از این کد اطلاع دارد. حتی اگر شخص دیگری به لجر نانوی شما دسترسی پیدا کند، اگر کد شما را در اختیار نداشته باشد نمی‌تواند به ارزهای دیجیتال شما دسترسی پیدا کند.

بعلاوه، اگر پین کد سه بار اشتباه وارد شود، دستگاه به صورت خودکار ریست کارخانه شده و همه اطلاعات آن پاک می‌شوند. با وجود این قابلیت می‌توانید مطمئن باشید که در صورت بروز هر مشکلی، فقط خود شما به کلید خصوصی و اطلاعات دستگاه دسترسی خواهید داشت.

تراشه عنصر امن

اگر لجر نانوی شما به دست دیگران بیفتد، با تهدیدات پیچیده تری روبرو خواهید شد - مثل هک فیزیکی دستگاه. هکرهای پیشرفته هم می‌توانند حملات خطرناک تری مثل حمله کانال جانبی، دستکاری برق و یا هک‌های نرم‌افزاری مثل حمله به ماژول امنیتی سخت‌افزاری دستگاه را اجرا کنند در نتیجه والت‌های سخت‌افزاری که قابلیت‌های امنیتی لازم را نداشته باشند، در برابر چنین مشکلاتی آسیب پذیر هستند.

لجر از برترین تراشه عنصر امن جهان استفاده می‌کند. از این تراشه در وسایلی مثل پاسپورت و کارت بانکی که نیاز به امنیت بسیار زیادی دارند استفاده می‌شود. والت‌های سخت‌افزاری لجر تنها والت‌های موجود در صنعت کریپتو هستند که در آنها از تراشه عنصر امن استفاده شده است. این تراشه از کلیدهای خصوصی شما در برابر حملاتی مثل دستکاری‌های الکترومغناطیس، حملات لیزری و دستکاری برق حفاظت می‌کند. بنابراین صرف نظر از اینکه چه شخصی به دستگاه شما دسترسی داشته باشد، کلیدهای خصوصی شما همیشه در امنیت خواهند بود.

سیستم عامل BOLOS

BOLOS سیستم عامل اختصاصی لجر است. با وجود این سیستم عامل می‌توانید مطمئن باشید که تراکنش‌های شما به صورت امن و در چارچوب خود دستگاه اجرا می‌شوند و هیچ داده‌ای از والت شما خارج نمی‌شود. مهم تر اینکه، این سیستم عامل هر اپلیکیشن را از سایر اپلیکیشن‌ها تفکیک می‌کند تا حتی در صورت به خطر افتادن امنیت یکی از اپلیکیشن‌ها، سایر اپلیکیشن‌ها دچار مخاطره نشوند.

Ledger Donjon

برای اینکه یک والت کاملاً امن باشد، علاوه بر اجزای فیزیکی باید به نرم‌افزارهای آن هم توجه داشت.

Ledger Donjon تیم ارزیابی امنیت داخلی لجر متشکل از کارشناسان امنیت این صنعت است که همواره امنیت نرم‌افزار دستگاه را ارزیابی می‌کند تا هر گونه مسیر حمله احتمالی شناسایی شده و بلافاصله مسدود شود.

آپدیت‌های جدید لجر نانو امنیت این دستگاه را ارتقاء می‌دهند تا دستگاه غیرقابل نفوذ شود.

لجر نانو، ابزاری برای ایمن سازی ارزهای دیجیتال در برابر انواع ریسک‌ها

قابلیت‌های لجر نانو از پین کد گرفته تا اجزای فیزیکی این دستگاه و تیم ارزیابی امنیت لجر با هدف حفظ امنیت ارزهای دیجیتال طراحی شده اند تا هیچ شخص دیگری به غیر از شما امکان دسترسی به دارایی‌های دیجیتالتان را نداشته باشد.

تماس با ما

آدرس آدرس 1 : تهران، جردن، خیابان تندیس، پلاک 34، واحد 6
آدرس آدرس 2  : تهران، میرداماد، میدان مادر، خیابان شاه نظری ، خیابان ابن سینا
 
تلفن تلفن واحد فروش : 26230198
پاسخگویی ساعات پاسخگویی : روزهای غیرتعطیل از 9 صبح الی 17 عصر
 امکان مراجعه حضوری نیست حتما برای مراجعه حضوری از قبل هماهنگ بفرمایید
telegram 32 جهت پشتیبانی فنی تنها در تلگرام پیام دهید .

ما را دنبال کنید

کانال تلگرام
اینستاگرام 
کانال آپارات 
 
تمامی حقوق مادی و معنوی برای ارز مدرن محفوظ می باشد.

طراحی سایت : ایران مدرن

image01