مقالات

جستجو در مقالات

ورود کاربران ویژه

بنر ارز مدرن 1

learn1

بنر ارز مدرن 3

انتخاب کارمزدهای شبکه در لجر LEDGER

می توانید کارمزد شبکه را هنگام ایجاد تراکنش مشخص کنید. کارمزد انتخابی شما بر سرعت اجرای تراکنش هم تأثیرگذار هستند.

استفاده از کارمزدهای شبکه

امنیت یک شبکه بلاک‌چین به طور کلی وابسته به حجم کاری است که توسط ماینرها انجام می‌شود.

ماینری که بلاک بعدی تراکنش‌ها را به شبکه پیشنهاد می‌دهد باید اثبات کار لازم برای ساختن بلاک را انجام دهد.

اگر تراکنش معتبر بوده و اثبات کار ارائه شده کافی باشد، ماینر می‌تواند به عنوان پاداش، کارمزد ثبت شده توسط اجرا کننده تراکنش را دریافت کند.

انتخاب کارمزدهای شبکه

هنگام ارسال ارزهای دیجیتال، کارمزد شبکه اولویت شما در صف تراکنش‌های در حال اجرا را تعیین می‌کند. ماینرها به تراکنش‌هایی با کارمزد بیشتر اولویت می‌دهند. اگر تراکنش شما نیاز به تأیید سریع دارد کارمزد بالا و اگر می‌توانید کمی منتظر بمانید، کارمزد کمتر را انتخاب کنید.

لجر لایو برای راحتی کاربران سه سطح کارمزد تخمین می‌زند و به کاربران هم امکان داده که خودشان کارمزد دلخواه را انتخاب کنند.

09UI

 

High: تراکنش تقریباً در بلاک بعدی (برای بیت کوین حدود 10 دقیقه) درج می‌شود.

Standard: تراکنش تقریباً در سه بلاک بعدی (برای بیت کوین حدود 30 دقیقه) درج می‌شود.

Low: تراکنش تقریباً در 6 بلاک بعدی درج می‌شود (برای بیت کوین حدود 60 دقیقه).

در لجر لایو می‌توانید بین اینترفیس‌های کارمزد استاندارد و پیشرفته جابجا شوید.

T65VC

تنها در صورتی که کاملاً از آنچه انجام می‌دهید مطمئن هستید اینترفیس کارمزدهای پیشرفته را انتخاب کنید در غیر این صورت ممکن است تراکنش شما مدتها در صف گیر کند.

کارمزدهای شبکه اتریوم

برای اتریوم و ارزهای دیجیتال مبتنی بر اتریوم کارمزدها بر اساس قیمت گس و محدودیت گس مشخص می‌شوند. گس، واحد محاسبه مسائل پردازشی در بلاک‌چین اتریوم است. هر چقدر نیاز به پردازش بیشتری وجود داشته باشد، قرارداد هوشمند مورد نظر پیچیده تر بوده و قدرت پردازشی بیشتری نیاز دارد.

مثلاً انتقال اتر نسبت به انتقال یا معاوضه توکن‌های ERC20 و یا تولید و انتقال NFT کم هزینه تر است چون چنین دارایی‌هایی نیاز به اجرای قرارداد هوشمند دارند.

شما باید درباره دو مسئله تصمیم گیری کنید: اینکه به ازای هر واحد گس چقدر هزینه می‌کنید (قیمت گس) و اینکه برای اجرای یک تراکنش چقدر گس خرج می‌کنید (محدودیت گس).

قیمت گس بر اساس Gwei که کوچکترین واحد اتر است اندازه گیری می‌شود. یک Gwei معادل با 0.000000001 اتر است پس یک اتر معادل با یک میلیارد Gwei است. محدودیت گس میزان کاری است که از ماینرها برای پردازش تراکنش خودتان و انتشار آن در شبکه درخواست دارید. معمولاً لجر لایو این مبلغ را برای شما از پیش تنظیم می‌کند و برای اکثر تراکنش‌ها معادل با 21 هزار گس است.

حداکثر کارمزد تراکنش معادل با قیمت گس × محدودیت گس است. وقتی تراکنش شما به این سقف برسد، بیشتر از آن خرج نخواهد شد. اگر محدودیت گس تعریف شده توسط شما کافی نباشد، شبکه باز هم در تلاش برای پردازش کردن تراکنش شما، این کارمزدها را می‌سوزاند اما در نهایت تراکنش شما از شبکه حذف شده و موجودی حسابتان تغییری نخواهد کرد.

می توانید محدودیت گس و قیمت گس را در لجر لایو مشخص کنید (برای کاربران پیشرفته):

NGSSSS

نمی توان میزان گس مورد نیاز در بازه‌های زمانی مختلف را تخمین زد چون این اعداد و ارقام همواره در حال تغییر هستند. وقتی حجم درخواست در شبکه زیاد و شبکه متراکم باشد، قیمت گس زیاد شده و معمولاً انتقال ارزهایی مثل اتر، توکن‌های ERC20 و NFTها بسیار پرهزینه خواهد بود. از طرفی وقتی شبکه آرام و تراکنش‌ها کم باشند، کارمزدها هم کمتر هستند.

گرچه لجر لایو کارمزدها را به صورت خودکار تخمین می‌زند اما شما هم می‌توانید با استفاده از سایت‌های تخصصی مختلف وضعیت شبکه را بررسی کرده و قیمت گس مناسب در لحظه مورد نظرتان را برآورد کنید:

Etherscan Gas Tracker: یک ابزار بسیار مناسب که توسط Etherscan ارائه شده است. این سایت هر 14 ثانیه یک بار قیمت گس را برآورد می‌کند.

87YVC

می توانید قیمت gwei برای تراکنش‌های معمولی را در حالت‌های کم سرعت، متوسط و سریع و همچنین کارمزد تخمینی بر حسب ارز فیات (دلار) را مشاهده کنید.

ETH Gas.watch: این سایت یک رابط کاربری ساده دارد و با استفاده از منابعی مثل Etherscan، MyCrypto و Gas station اطلاعات تخمینی درباره قیمت گس ارائه می‌دهد.

6ZAQ1

تماس با ما

آدرس آدرس 1 : تهران، جردن، خیابان تندیس، پلاک 34، واحد 6
آدرس آدرس 2  : تهران، میرداماد، میدان مادر، خیابان شاه نظری ، خیابان ابن سینا
 
تلفن تلفن واحد فروش : 26230198
پاسخگویی ساعات پاسخگویی : روزهای غیرتعطیل از 9 صبح الی 17 عصر
 امکان مراجعه حضوری نیست حتما برای مراجعه حضوری از قبل هماهنگ بفرمایید
telegram 32 جهت پشتیبانی فنی تنها در تلگرام پیام دهید .

ما را دنبال کنید

کانال تلگرام
اینستاگرام 
کانال آپارات 
 
تمامی حقوق مادی و معنوی برای ارز مدرن محفوظ می باشد.

طراحی سایت : ایران مدرن

image01