مقالات

جستجو در مقالات

ورود کاربران ویژه

بنر ارز مدرن 1

learn1

بنر ارز مدرن 3

نحوه امضا پیام دیجیتال در لجر لایو  LEDGER LIVE  و الکتروم ELECTRUM
نحوه امضا پیام دیجیتال در لجر لایو LEDGER LIVE و الکتروم ELECTRUM

نحوه امضا پیام دیجیتال در لجر لایو LEDGER LIVE و الکتروم ELECTRUM

چگونه می توان از امضا پیام دیجیتال در کیف پول لجر نانو اس و نانو ایکس استفاده کرد؟

امضا پیام دیجیتال قابلیت دیگری است که می توانید علاوه بر امضا تراکنش با استفاده از کلیدهای خصوصی انجام دهید.

در فرآیند امضا بیت کوین کاربران می توانند با استفاده از کلیدهای خصوصی و آدرس عمومی بیت کوین پیامی را امضا کنند. همچنین می توانید با آدرس اتریوم و لایت کوین نیز یک پیام را امضا کنید. در واقع امضا پیام دیجیتال با کلیدهای خصوصی برای هر آدرس ارز دیجیتالی امکان پذیر است. اما هدف امضا پیام دیجیتال چیست و چرا باید پیامی را امضا کنیم؟

کاربرد امضا پیام دیجیتال

امضا پیام دیجیتال با کلید های خصوصی کاربردهای زیادی دارد و معمولا کاربران برای تقاضای کوین منشعب (forked)، ایردراپ، نشان دادن ارزش اعتبار، اثبات مالکیت دارایی برای اهداف حسابرسی، ضمانت و موارد دیگر از امضا پیام در لجر استفاده می کنند.

به عنوان مثال فرض کنید یک ایردراپ در حال اجراست و برای تقاضا شما باید یک پیام را امضا کنید. تقاضا چه در ایردراپ چه در کوین انشعابی به امضای پیام دریافتی با آدرس بیت کوین کاربر نیاز دارد. این فرایند به منظور اثبات مالکیت آدرس انجام می شود و احتمالا به این فکر می کنید که چرا نمی توان فقط آدرس های عمومی را به اشتراک گذاشت. از آنجا که بیت کوین، اتریوم و اکثر بلاک چین ها عمومی هستند، هر کسی می تواند ادعا کند که مالک آدرس است.

یکی از راه های اثبات مالکیت آدرس بیت کوین، امضا پیام دیجیتال با استفاده از کلیدهای خصوصی است. با امضا پیام شما اثبات می کنید که آدرس بیت کوین و وجوه آن در اختیار شما است. پس از امضا پیام میتوانید امضای دیجیتال و پیام امضا شده را به صورت عمومی به اشتراک بگذارید. سپس واسطه شخص ثالث امضا را تایید و مالکیت کلیدهای خصوصی آدرس بیت کوین را تضمین می کند.

امضا پیام دیجیتال یکی از مهم ترین قابلیت ها است و اکثر کیف پول ها قابلیت امضا دیجیتال را دارند. در ادامه مقاله به نحوه امضا پیام با آدرس بیت کوین و اتریوم در کیف پول لجر نانو و لجر ایکس می پردازیم.

امضا پیام دیجیتال با لجر نانو

برای امضا تراکنش و امضا پیام با کیف پول سخت افزاری قبل از هر چیزی به یک والت نرم افزاری برای مدیریت دستگاه نیاز دارید.

لجر لایو برنامه رسمی کیف پول سخت افزاری لجر و یکی از محبوب ترین برنامه ها با رابط کاربری ساده است که به کاربران لجر نانو اس و نانو ایکس امکان مدیریت کیف پول سخت افزاری را می دهد.

اما لجر لایو در حال حاضر فقط بعضی قابلیت های پایه مانند دریافت و ارسال کوین دیجیتال را ارائه می دهد. شما در لجر لایو فقط می توانید تراکنش را امضا کنید و گزینه ای برای امضا پیام وجود ندارد.

نحوه امضا پیام دیجیتال با لجر لایو

کاربران کیف پول سخت افزاری لجر قبلا از نرم افزار دسکتاپ بیت کوین و برنامه کروم برای مدیریت دستگاه استفاده می کردند. این برنامه قابلیت امضا وریفای چندین پیام را داشت. اما این برنامه‌ها به مرور کارایی خود را از دست دادند و اکنون لجر لایو جایگزین آنها شده است.

قابلیت امضا پیام دیجیتال بیشترین درخواست را در بین کاربران لجر دارد. اما همانطور که گفتیم در حال حاضر این قابلیت در لجر لایو موجود نیست و توسعه دهندگان در این سال ها نتوانسته اند این قابلیت را در این برنامه اجرا کنند.

نحوه امضا پیام دیجیتال در کیف پول لجر نانو اس و لجر نانو ایکس

کاربران لجر مجبورند برای امضای پیام دیجیتال به برنامه های واسطه اعتماد کنند. این برنامه ها قابل اعتماد هستند. در واقع شما کلید های خصوصی و یا دارایی خود را به کیف پول دیگری ارسال نمی کنید. در عوض فقط والت سخت افزاری را به کیف پول نرم افزاری متصل می کنید که از قابلیت امضا پیام دیجیتال برخوردار است.

کیف پول های واسطه متعددی با قابلیت امضا پیام و اتصال به لجر نانو اس و نانو ایکس وجود دارند. کاربران می توانند از الکتروم برای بیت کوین، الکترون کش برای بیت کوین کش و همچنین برای لایت کوین از والت الکتروم لایت کوین استفاده کنند. برای تایید آدرس اتریوم می توانید از کیف پول مای اتر والت (MEW) استفاده کنید.

در ادامه به نحوه امضا پیام دیجیتال برای هر دو آدرس بیت کوین و اتریوم را می پردازیم. به همین دلیل از مای اتر والت و الکتروم بیت کوین استفاده می کنیم.

قبل از اینکه به سراغ آموزش امضا پیام برویم دستگاه لجر خود و برنامه های ضروری را راه اندازی کنید.

برای بیت کوین باید برنامه بیت کوین (BTC) و برای اتریوم برنامه اتریوم (ETH) روی دستگاه شما نصب شود. این برنامه ها فقط از طریق لجر لایو نصب می شود.

از لینک زیر می توانید برنامه لجر لایو را دانلود کنید:

https://www.ledger.com/ledger-live

قبل از نصب و استفاده حتما لجر لایو را وریفای کنید. پس از نصب، دستگاه لجر را متصل کرده و کد پین را آنلاک کنید. سپس به بخش مدیریت (manager) رفته و برنامه های بیت کوین و اتریوم را روی دستگاه نصب کنید.

نحوه امضا پیام دیجیتال در لجر لایو  LEDGER LIVE  و الکتروم ELECTRUM

پس از نصب برنامه های ضروری از لجر لایو خارج شوید.

اکنون والت الکتروم را دانلود و نصب کنید. مراقب برنامه های جعلی کیف پول الکتروم و سایت های کلاهبرداری باشید و الکتروم را حتما از سایت رسمی آن دانلود کنید: https://electrum.org/#download.

کاربران می توانند از نسخه پرتابل یا نصب شده آن استفاده کنند که نصب راحتی دارند. پس از راه اندازی الکتروم کیف پول را باز کنید و در اولین تجربه استفاده از آن ویزارد نصب را مشاهده می کنید.

EL2222

مراحل امضا پیام دیجیتال در لجر با استفاده از الکتروم

اول باید دستگاه لجر خود را به الکتروم متصل کنید.

۱. کیف پول لجر را به کامپیوتر خود متصل کنید.

به محض اتصال کد پین را آنلاک کنید و برنامه بیت کوین را روی دستگاه نصب کنید.

۲. نام کیف پول خود را در الکتروم و گزینه والت استاندارد را انتخاب کنید.

ENCCC

۳. در صفحه بعد گزینه keystore را مشاهده می کنید. گزینه انتخاب دستگاه سخت افزاری (use a hardware device) را انتخاب کنید و به صفحه بعد بروید. اکنون الکتروم دستگاه شما را اسکن می کند.

KEYSHHH

۴. دستگاه خود را انتخاب کنید و در صفحه بعد باید نوع آدرس و مسیر آن را مشخص کنید. این مرحله برای تعیین فرمت آدرس شما است.

DARHH

در حال حاضر بیت کوین ۳ نوع فرمت آدرس متفاوت برای استفاده دارد. آدرس میراثی با ۱، p2sh-سگویت با ۳، و سگویت بومی با bc۱ شروع می شود. به عنوان مثال، اگر سرمایه شما در آدرسی ذخیره شده که با ۳ شروع می شود باید سگویت-p2sh را انتخاب کنید. برای استفاده از هر سه فرمت آدرس باید برای هر نوع آدرس، ۳ والت مجزا در نظر بگیرید.

۵. سپس می توانید فایل کیف پول را رمزگذاری کنید، که کاملا اختیاری و به انتخاب خود شما است.

اکنون دستگاه لجر به الکتروم متصل شده است. به تب آدرس بروید و لیستی از تمام آدرس های بیت کوین خود مشاهده می کنید.

توجه: اگر کیف پول شما با عبارت عبور محافظت شده باید قبل از اتصال دستگاه به الکتروم اول به عبارت عبور خود دسترسی داشته باشید. سپس مراحل زیر را برای امضا پیام دنبال کنید.

امضا پیام دیجیتال: الکتروم- لجر (بیت کوین)

۱. کلیک راست کنید و آدرس مورد نظر برای امضا پیام را کپی کنید.

SBZ

۲. به قسمت ابزار ها (tools) بروید و سپس امضا پیام (sign/ verify message) را باز کنید.

۳. آدرس های کپی شده را در فیلد آدرس جایگذاری کنید.

3LOI

۴. سپس پیامی مورد نظر برای امضا را وارد کنید. هیچ محدودیتی وجود ندارد و شما می توانید هر پیامی را که بخواهید وارد کنید.

۵. پس از مشخص کردن پیام روی گزینه امضا (sign) در الکتروم کلیک کنید. به این ترتیب شما وضعیت امضا پیام دیجیتال لجر را مشاهده می کنید.

۶. اکنون در دستگاه لجر شما متن امضا پیام مشاهده می شود. هش پیام که در دستگاه مشاهده شده را با هش والت الکتروم تایید کنید.

DAR

 ۷. در صورت صحت آن، امضا پیام را تایید کنید.


SIN

اکنون کیف پول الکتروم امضا را نشان می دهد. روی گزینه وریفای امضا (verify signature) کلیک کنید تا از اعتبار آن مطمئن شوید. پس از وریفای امضا می توانید جزئیات را به اشتراک بگذارید.

ZRDDDD

کاربران باید علاوه بر پیام، امضا و آدرس را نیز برای اثبات مالکیت آدرس بیت کوین مشخص به اشتراک بگذارند. به این ترتیب می توانید یک آدرس بیت کوین را در کیف پول لجر خود امضا کنید.

اکنون اجازه دهید نحوه امضا آدرس اتریوم در کیف پول لجر را بررسی کنیم. برای امضا آدرس اتریوم باید از مای اتر والت استفاده کنیم.

امضا پیام دیجیتال در مای اتر والت (MyEtherWallet)

۱. دستگاه لجر خود را آنلاک و برنامه اتریوم را باز کنید.

۲. سپس به لینک https://www.myetherwallet.com/access-my-wallet رفته و کیف پول سخت افزاری را انتخاب کنید.

TRG

۳. لجر (Ledger) را انتخاب کنید و روی گزینه ادامه کلیک کنید. سپس برنامه ای را که در لجر باز کردید را انتخاب و روی گزینه ادامه کلیک کنید.

CHPPPP

۴. اکنون در مای اتر والت لیست آدرس های اتریوم با موجودی آنها را مشاهده می کنید.

LLLLLL

۵. آدرس های مورد نظر را برای امضا انتخاب کنید، و پس از موافقت با شرایط روی گزینه دسترسی به کیف پول (Access My Wallet) کلیک کنید. و به این ترتیب به رابط کاربری کیف پول وارد می شوید.

امضا پیام دیجیتال: مای اتر والت _ لجر (اتریوم)

۱. در منو سمت چپ مای اتر والت، گزینه پیام (Message) را پیدا کنید. از منو آن گزینه امضا پیام را انتخاب کنید.

EMZZZ

۲. سپس پیام مورد نظر برای امضا را وارد و روی امضا کلیک کنید.

۳. در دستگاه لجر خود هش پیام را وریفای و امضا پیام دیجیتال را تایید کنید.

۴. اکنون در صفحه تایید مای اتر والت، پیام و آدرس امضا شده و پیام HEX را مشاهده می کنید. روی گزینه تایید امضا کلیک کنید.

۵. پیام تایید شده را در صفحه مشابه دیگری که باز می شود مشاهده می کنید.

CONNN

آن را کپی کنید و برای وریفای پیام از منو وریفای پیام استفاده کنید. پس از تایید شدن امضا و پیام می توانید پیام امضا شده را به اشتراک بگذارید.

به این ترتیب می توانید آدرس اتریوم را در کیف پول لجر امضا کنید. فرایند امضا پیام دیجیتال برای هر دو کیف پول لجر نانو اس و نانو ایکس یکسان است.

شاید برای شما مفید باشد"رفع مشکل دانلود اپلیکیشن لجر لایو در گوگل پلی"

این مطلب مفید را از دست ندهید" قابلیت مدیریت توکن های ERC-20 در لجر لایو "

تماس با ما

آدرس آدرس 1 : تهران، جردن، خیابان تندیس، پلاک 34، واحد 6
آدرس آدرس 2  : تهران، میرداماد، میدان مادر، خیابان شاه نظری ، خیابان ابن سینا
 
تلفن تلفن واحد فروش : 26230198
پاسخگویی ساعات پاسخگویی : روزهای غیرتعطیل از 9 صبح الی 17 عصر
 امکان مراجعه حضوری نیست حتما برای مراجعه حضوری از قبل هماهنگ بفرمایید
telegram 32 جهت پشتیبانی فنی تنها در تلگرام پیام دهید .

ما را دنبال کنید

کانال تلگرام
اینستاگرام 
کانال آپارات 
 
تمامی حقوق مادی و معنوی برای ارز مدرن محفوظ می باشد.

طراحی سایت : ایران مدرن

image01