مقالات

جستجو در مقالات

ورود کاربران ویژه

بنر ارز مدرن 1

learn1

بنر ارز مدرن 3

چگونه کیف پول ترزور TREZOR HARDWARE WALLET را آپدیت کنیم؟
چگونه کیف پول ترزور TREZOR HARDWARE WALLET را آپدیت کنیم؟

چگونه کیف پول ترزور TREZOR HARDWARE WALLET را آپدیت کنیم؟

راهنمای بروزرسانی والت ترزور؛ چگونه کیف پول ترزور را آپدیت کنیم؟

ترزور یکی از امن ترین کیف پول های سخت افزاری ارز دیجیتال است که می توانید برای ذخیره امن بیت کوین و سایر آلت کوین ها از آن استفاده کنید. اکثر کاربران از این کیف پول به عنوان روشی امن برای ذخیره طولانی مدت دارایی دیجیتال استفاده می کنند. و به راحتی آن را راه اندازی می کنند و عبارت بازیابی خود را یادداشت و توکن های دیجیتال خود را به آن منتقل می کنند.

حتی اگر قصد هودل کردن (نگهداری طولانی مدت ارز دیجیتال) دارایی خود را داشته باشید، می توانید از این دستگاه استفاده کنید. دستگاه خود را متصل کنید و اطمینان حاصل کنید که درست کار می کند. بک آپ کیف پول را مجددا بررسی کنید و دقت کنید که فریمور (ثابت افزار) ترزور به روز رسانی شده باشد.

اگر از دستگاه به مدت طولانی استفاده نکرده باشید، احتمالا فریمور آن منقضی شده است. در ادامه این مقاله به چگونگی بروزرسانی والت ترزور می پردازیم و نحوه بروزرسانی از فریمور قدیمی به آخرین نسخه منتشر شده آن را توضیح می دهیم.

بروزرسانی فریمور کیف پول ترزور

بروزرسانی والت ترزور اهمیت زیادی دارد و نه تنها کیف پول های سخت افزاری بلکه انواع نرم افزاری آن نیز باید بروزرسانی شوند. اما قبل از چگونگی بروزرسانی والت ترزور، بهتر است به دلایل اهمیت بروزرسانی آن بپردازیم.

هر چند وقت یکبار تیم توسعه ترزور فریمور جدیدی برای دستگاه های آن منتشر می کند. هر نسخه فریمور جدید به رفع باگ ها و ارتقای امنیت دستگاه می پردازد. کاربران با بروزرسانی فریمور کیف پول خود، از مقیاس های امنیتی جدیدی استفاده می کنند که منجر به افزایش امنیت کلی دستگاه می شود. بروزرسانی والت ترزور موجب ارتقای امنیت دستگاه شما در برابر حملات هک و دزدی می شود. علاوه بر این، کارایی کیف پول را افزایش می دهد و در نتیجه ویژگی های پیشرفته جدید را امکان پذیر می کند.

همچنین فریمور آپدیت شده تجربه کاربری را بهبود بخشیده و از توکن های دیجیتال جدید پشتیبانی میکند. کاربران برای امنیت والت ترزور باید فریمور آن را بروزرسانی کنند.

فریمور های متفاوتی برای هر دو والت ترزور مدل وان و مدل تی منتشر می شوند.  بروزرسانی والت ترزور اجباری نیست، و می توانید بدون بروزرسانی از آن استفاده کنید. اما برای ارتقای امنیت کیف پول و استفاده از قابلیت های جدید، باید فریمور دستگاه خود را بروزرسانی کنید.

قبل از بروزرسانی به نکات زیر‌توجه کنید:

اگر کیف پول ترزور را آپدیت نکنم چه مشکلی بوجود می آید؟

همانطور که پیش از این گفتیم هیچ مشکلی ایجاد نمی شود. بروزرسانی والت ترزور مدل وان و تی اجباری نیست، اما اگر دستگاه خود را به آخرین فریمور موجود آپدیت کنید، از قابلیت های جدید و امنیت بیشتری برخوردار می شوید.

آیا بعد از بروزرسانی دستگاه، باید مجددا عبارت بازیابی را وارد کنم؟

خیر، عبارت بازیابی با بروزرسانی فریمور از دستگاه شما پاک نمی شود. همچنین تاثیری هم بر ارزهای دیجیتال شما ندارد. به محض اینکه بروزرسانی والت ترزور تمام شود، می توان کد پین را وارد کنید و به کیف پولتان دسترسی داشته باشید.

کلید های خصوصی کاربران بعد از بروزرسانی تغییری نکرده و کاملا امن می مانند. اما برای احتیاط باید به عبارت بازیابی (seed) ۱۲،۱۸ یا ۲۴ کلمه ای دسترسی داشته باشید. بروزرسانی والت ترزور بدون دسترسی به عبارت بازیابی ریسک بالایی دارد. اگر عبارت بازیابی ندارید توصیه می کنیم از بروزرسانی کیف پول خود خودداری کنید.

کاربران در این شرایط می توانند توکن های دیجیتال را به حساب خود در صرافی منتقل کنند و سپس بروزرسانی والت ترزور را انجام دهند. کیف پول جدید را راه اندازی کرده و از عبارت بازیابی جدید بک آپ بگیرند و توکن های خود را به کیف پول ترزور بازگردانند.

در صورتی که عبارت بازیابی (seed) دارید اما از صحت آن مطمئن نیستید، برای بررسی آن یک ریکاوری چک انجام دهید.

 چگونه کیف پول ترزور TREZOR HARDWARE WALLET را آپدیت کنیم؟

بدترین اتفاقی که ممکن است حین بروزرسانی والت ترزور رخ دهد، نقص فنی و ریست شدن کامل دستگاه است. اگر عبارت بازیابی را جای امن و مشخصی یادداشت کرده باشید، توکن های دیجیتال خود را از دست نمی دهید و پس از اینکه بروزرسانی والت ترزور کامل شد می توانید اطلاعات حسابتان را بازیابی کنید.

بنابراین عبارت بازیابی را یادداشت کنید و سپس کیف پول خود را بروزرسانی کنید.

بروزرسانی والت ترزور

در صورتی که به عبارت بازیابی دسترسی ندارید اصلا سراغ بروز رسانی دستگاه نروید. اگر پس از بروزرسانی مشکلی ایجاد شود، برای دسترسی مجدد به دارایی حسابتان به عبارت بازیابی نیاز دارید. بدون عبارت بازیابی تمام دارایی تان را از دست می دهید. همچنین اگر برای حساب خود از عبارت عبور نیز استفاده می کنید حتما باید آن را به یاد داشته باشید. حین بروزرسانی ترزور، می توانید عبارت نمونیک (بازیابی) را در دستگاه سخت افزاری پشتیبان خود وارد کنید.

مواردی که برای بروزرسانی والت ترزور نیاز دارید:

  1. دستگاه ترزور
  2. سایت ترزور (https://suite.trezor.io)

بروزرسانی فریمور ترزور در کمتر از ده دقیقه تکمیل می شود.

بررسی نسخه فریمور

ابتدا نسخه فریمور فعلی دستگاه خود را چک کنید:

  1. دستگاه ترزور خود را به کامپیوتر وصل کنید.
  2. سپس سایت ترزور را باز کنید و با وارد کردن کد پین دستگاه خود را آنلاک کنید.
  3. به محض آنلاک شدن دستگاه، در سایت ترزور روی گزینه تنظیمات گوشه بالا سمت راست کلیک کنید. در تنظیمات به صفحه دستگاه بروید، و پایین گزینه امنیت (security) نسخه فریمور فعلی دستگاه را پیدا می کنید.BDSEC2

در صورتی که فریمور دستگاه قدیمی باشد، گزینه آپدیت را مشاهده می کنید. اگر آخرین فریمور موجود روی دستگاه شما نصب باشد، گزینه به روز شده (up to date) را مشاهده می کنید.

علاوه بر این سایت ترزور زمانی که نسخه فریمور جدیدی منتشر می شود، آن را با نواری بالای صفحه نشان می دهد. روی گزینه آپدیت کلیک کنید و دستورالعمل زیر را دنبال کنید.

 

بروزرسانی فریمور ترزور

۱. روی گزینه بروزرسانی در وبسایت ترزور کلیک کنید. یک پنجره ظاهر می شود که در مورد بروزرسانی موجود توضیح می دهد. روی گزینه ادامه کلیک کنید.

۲. در صفحه بعد با انتخاب گزینه بله، موافقت خود با موارد امنیتی سایت اعلام کنید و در صورتی که عبارت بازیابی دارید فرایند بروزرسانی را ادامه دهید.

FT4M

۳. سایت ترزور در صفحه بعد از شما میخواهد دستگاه ترزور خود را جدا کنید.

۴. دستگاه را جدا کنید و مجددا در حالت بوت لودر آن را متصل کنید.

 

حالت بوت لودر در تروزر وان

7POLRT

کاربرانی که از کیف پول ترزور وان استفاده می کنند برای ورود به حالت بوت لودر، باید زمانی که کابل را به کامپیوتر وصل می کنند دو دکمه را نگه دارند. 

دستگاه هایی که فریمور ۱.۸.۰ و یا جدیدتر دارند، با نگه داشتن دکمه سمت چپ می توانند در حالت بوت لودر قرار گیرند و نیازی به نگه داشتن هر دو دکمه ندارند.

حالت بوت لودر در تروزر تی

صفحه لمسی کیف پول ترزور تی برای ورود به حالت بوت لودر، باید حین بوت کردن دستگاه اثر انگشت فرد را ثبت کند. بنابراین زمانی که کابل usb را وصل کردید، انگشت خود را روی صفحه لمسی بکشید. و سپس با انتخاب چک مارک سبز اتصال را تایید کنید.

پس از اینکه دستگاه ترزور در حالت بوت لودر متصل شد، دستورالعمل بروزرسانی والت ترزور که روی صفحه نمایش دستگاه ظاهر شده را دنبال کنید.

 8POIK

بروزرسانی جدیدترین فریمور

در هر دو کیف پول های ترزور وان و تی، پیام ها را مطالعه کنید و سپس برای بروزرسانی فریمور دستورالعمل ها را دنبال کنید.

برای نصب فریمور جدید باید در دستگاه ترزور وان روی گزینه ادامه، و در ترزور تی روی چک مارک سبز کلیک کنید.

پس از تایید شما بروزرسانی دستگاه به آخرین نسخه فریمور شروع می شود.

TEZ10

لطفا زمانی که دستگاه در حال نصب فریمور جدید است صبور باشید.

حین بروزرسانی این پیام را دریافت می کنید:

" در حال آماده سازی و نصب- لطفا در مدت بروزرسانی صبور باشید"

 11OIRTXZ

حین نصب فریمور اتصال خود را قطع نکنید. گاهی اوقات در مدت بروزرسانی والت ترزور ممکن است اتصال به جهت قطعی کابل و موارد دیگر قطع شود. در این شرایط مجددا دستگاه را در حالت بوت لودر متصل و فریمور را نصب کنید.

این کار اطلاعات دستگاه شما را پاک می کند، اما نگران نباشید. به محض بروزرسانی فریمور می توانید با عبارت بازیایی (seed) حساب خود را بازیابی کنید.

به محض اینکه فریمور جدید لود شد پیام زیر را مشاهده می کنید، دستگاه را جدا کرده و در حالت عادی قرار داده و از آن استفاده کنید.

" فریمور جدید با موفقیت نصب شد، میتوانید دستگاه خود را جدا کنید"

در صورتی که بروزرسانی والت ترزور با موفقیت انجام شود، پیام فوق را مشاهده و با وارد کردن کد پین به کیف پول خود دسترسی پیدا می کنید. اگر حافظه دستگاه پاک شده، برای بازیابی حساب خود عبارت نمونیک را وارد کنید.

INST20

همچنین به محض اینکه فریمور جدیدی منتشر شد حتما ترزور خود را بروزرسانی کنید تا علاوه بر ارتقای امنیت دستگاه از قابلیت های نسخه جدید نیز استفاده کنید.

این مطلب مفید را از دست ندهید "مقایسه کیف پول لجر با ترزور"

تماس با ما

آدرس آدرس 1 : تهران، جردن، خیابان تندیس، پلاک 34، واحد 6
آدرس آدرس 2  : تهران، میرداماد، میدان مادر، خیابان شاه نظری ، خیابان ابن سینا
 
تلفن تلفن واحد فروش : 26230198
پاسخگویی ساعات پاسخگویی : روزهای غیرتعطیل از 9 صبح الی 17 عصر
 امکان مراجعه حضوری نیست حتما برای مراجعه حضوری از قبل هماهنگ بفرمایید
telegram 32 جهت پشتیبانی فنی تنها در تلگرام پیام دهید .

ما را دنبال کنید

کانال تلگرام
اینستاگرام 
کانال آپارات 
 
تمامی حقوق مادی و معنوی برای ارز مدرن محفوظ می باشد.

طراحی سایت : ایران مدرن

image01