مقالات

جستجو در مقالات

ورود کاربران ویژه

بنر ارز مدرن 1

learn1

بنر ارز مدرن 3

چرا Ledger را انتخاب كنیم؟
چرا Ledger را انتخاب كنیم؟

چرا Ledger را انتخاب كنیم؟

چرا  Ledger؟

اگر به دنبال راهی امن برای ذخیره دارایی های رمزنگاری شده خود هستید، احتمالا به استفاده از یک کیف پول سخت‌افزاری فكر كرده اید. یک کیف پول سخت‌افزاری، یک ابزار ایمن ذخیره‌سازی آفلاین است که شما را قادر می‌سازد تا از کلیدهای خصوصی محافظت كرده و به دارایی های خود دسترسی پیدا کنید.

انتخاب گزینه مناسب برای کیف پول سخت‌افزاری، چالش برانگیز است. برای کمک به شما در این تصمیم گیری، ویژگی‌های کلیدی هنگام انتخاب کیف پول سخت‌افزاری را توضیح داده و همچنین تشریح می كنیم كه چرا معتقدیم Ledger راه‌حل ایمن و مناسب برای ذخیره کردن دارایی‌های رمزنگاری شماست.

سایر گزینه های موجود

Ledger

امنیت

تایید نشده

در حال حاضر هیچ کیف پول دیگری در بازار به طور مستقل تایید امنیت نشده‌است.

تایید شده توسط  ANSS​I

Ledger  نخستین و تنها کیف پول سخت افزاری تایید شده در بازار است. ما در Ledger، بر این باوریم که امنیت مهمتر و والاتر از اعتماد است . ما همچنین معتقدیم که اعتماد نیاز به اثبات دارد.  بدون آن، فقط ایمان وجود داردو كافی نیست.  اگر هنوز به ما اعتماد نکرده اید، مفتخریم كه اعلام كنیم Ledger اکنون اولین و تنها کیف پول سخت افزاری است که امنیت آن به طور مستقل توسطANSSI، آژانس امنیت سایبری فرانسه، تایید شده‌است​.

تراشه  عمومی MC​U

واحد Microcontroller یا به اختصار MCU، یک تراشه معمولی مانند تراشه های مورد استفاده در كنترل تلویزیون یا ماكروویو است. به غیر از Ledger، كیف پول های كمی در بازار هستند كه دارای تراشه SE باشند.

تراشه امنیتی Secure Element chi​p

تراشه امنیتی (SE) یک تراشه مقاوم ضد-دستكاری است كه برای مقابله با حملات پیچیده طراحی شده است و قادر به میزبانی از برنامه های كاربردی و داده‌های محرمانه و رمزنگاری شده آن‌ها (مانند کلیدهای خصوصی دارایی‌های شما) می باشد. SE ها عموماً در كارت های اعتباری، سیم كارت ها و گذرنامه ها كاربرد دارند.

سیستم‌عامل عمومی 

این سیستم‌های عامل به طور کلی فاقد انعطاف‌پذیری مورد نیاز برای تعامل با بسیاری از برنامه‌های کاربردی مدرن هستند​.

سیستم عامل شخصی سازی شده : BOLOS

BOLOS كه مخفف Blockchain Open Ledger Operating System  است، كیف پول های Ledger را به تنها كیف پول سخت افزاری بدل كرده كه دارای OS مختص به خود هستند. BOLOS  از ابزار Ledger در برابر حملات مخرب محافظت می‌کند و برنامه های كاربردی را از یکدیگر جدا نگاه داشته و از هر گونه آلودگی ویروسی جلوگیری می‌کند.

اقدامات امنیتی BOLOS به طور قابل‌توجهی امنیت نصب برنامه‌ها را به صورت مستقل توسط توسعه دهندگان شخص ثالث فراهم می‌سازد. این برنامه‌ها به صورت جداگانه توسط تکنولوژی Ledger  محافظت خواهند شد​.

هیچ تست اصالتی در دسترس نیست

بسیاری از كیف پول های دیگر دارای سیستم تایید اعتبار نیستند و راه را برای دستکاری ابزار و استخراج داده مهم باز می‌گذارند​.

بررسی اصالت

بررسی اصالت که توسط Ledger توسعه داده شده، یک ابزار تایید اعتبار است که تضمین می‌کند که دستگاه Ledger شما دستکاری نشده و یا توسط شخص ثالثی تهدید نمی شود. صحت دستگاه Ledger شما هر بار که دستگاه Ledger را به Ledger Live  متصل می‌کنید، بررسی می‌شود.

گواهی امنیتی وجود ندارد

در حالی که برخی از كیف پول های سخت‌افزاری دیگر در بازار مجهز به یک تراشه امنیتی هستند، تعداد کمی از این گزینه‌ها وجود دارندكه تاییدیه EAL5+  یا گواهی‌نامه معادل گرفته باشند​.

تایید تراشه امنیتی EAL5+ ​

 SE مورد استفاده در ابزارهای  Ledger، تحت یک فرآیند تایید و صدور گواهی قرار می‌گیرد که در آن تراشه ابزار در معرض حملات پیشرفته و سطح بالا قرار می‌گیرد. این فرآیند سخت گیرانه برای دولت‌ها حیاتی است تا اطمینان حاصل شود که گذرنامه‌ شهروندان آن‌ها backdoored نخواهد بود، برای بانک‌ها نیز لازم است تا اطمینان حاصل كنند که کارت‌های بانکی مشتریان آن‌ها در امنیت است و برای Ledger نیز ضروری است تا از تامین امنیت دارایی‌های مشتریان خود، اطمینان حاصل كند.

پوشش رمزارزها

پشتیبانی محدود دارایی رمزنگاری شده

بسیاری از كیف پول های سخت‌افزاری دیگر تنها از بیت كوین و اتریوم پشتیبانی می‌کنند​.

برخی از آن‌ها از توكن های ERC۲۰ نیز پشتیبانی می‌کنند؛ اما تعداد محدودی وجود دارند كه از سایر دارایی های معروف مانند  XRP، Monero، iota، EOS یا NEO پشتیبانی نمایند​.

مدیریت ۲۲ سکه با Ledger Live & 1000 به علاوه كیف پول های جانبی

به لطف سیستم عامل BOLOS، می‌توانید ۲۲ سکه را به طور مستقیم با Ledger Live مدیریت كرده و بیش از ۱۰۰۰ دارایی دیگر را با کیف پول های جانبی اداره کنید. در این حین، Ledger Nano X  شما را قادر می‌سازد تا ۱۰۰ اپلیکیشن مشابه را در یك زمان روی ابزار موردنظر خود نصب کنید.

مصالحه بین امنیت و پوشش

عدم وجود یک سیستم‌عامل امن خاص از تسهیل یکپارچگی برنامه ها جلوگیری می‌کند. پشتیبان جدید سکه‌ به معنای انتشار سیستم عامل جدید با ویژگی‌های جدید است که مستلزم آزمون امنیتی گسترده است. در خصوص وجود باگ در برنامه سکه جدید، کل کیف پول ممکن است به خطر بیافتد​.

هر ماه دارایی رمزنگاری شده جدیدی اضافه می‌شود

هر ماه، Ledger  ممکن است برنامه‌های جدیدی را که توسط شركت های ثالث توسعه داده شده اند، اضافه نماید​.

در سال ۲۰۱۸، ۳۹ سکه به فهرست دارایی‌های مورد حمایت Ledger  افزوده شد. Ledger  در حال حاضر ۹۰ درصد از سرمایه‌گذاری کل بازار را پوشش می‌دهد.

معمولا هیچ برنامه كمكی وجود ندارد

فقط تعداد کمی از آن‌ها امکان نصب برنامه‌های كمكی را فراهم می كنند. استفاده از این دستگاه بیشتر به دارایی های رمزنگاری شده، محدود می‌شود.

برنامه‌های کمکی و امنیت داده‌ها

اگر می‌خواهید از Ledger برای مقاصد دیگری نیز استفاده کنید، برنامه‌های کاربردی كمكی نیز در دسترس هستند​.

مدیریت كلمه عبور،HELLO  و بیشتر ابزارهایی هستند که می‌توانید با Ledger در زندگی روزمره خود از آن ها بهره ببرید​.

اعتماد

سایر برندها

برخی از تولیدکنندگان در زمینه ابزار الكترونیكی سرگرمی تخصص داشته اند كه در آن امنیت اولویت چندانی نداشت. تنها تعداد کمی از تولیدکنندگان تجربه قابل توجه در تکنولوژی مرتبط با امنیت، تکنولوژی بلاكچین یا هر دو دارند.

Ledge​r

تیم Ledger دارای یک دهه تخصص در زمینه سخت‌افزار و امنیت دیجیتال، رمز نگاری و توسعه سیستم‌ عامل كارت های هوشمند است​.

این تجربه بسیار مهم است، چرا که به Ledger امکان می‌دهد تا توسط مورد اعتماد تولیدکنندگان اجزای امنیتی قرار گیرد و تضمین حفاظت خلاقانه و تخصصی از دارایی های رمزنگاری شده شما را تضمین کند​.

هیچ برنامه همراه دسكتاپ دیگری در دسترس نیست

بیشتر کیف پول های سخت‌افزاری، برنامه كاربردی دسكتاپ به منظور مدیریت دارایی رمزنگاری شده ارائه نمی‌کنند برای استفاده از این ابزارها باید از یک یا چند پلتفرم جانبی استفاده نمایید كه تنها با نسخه های خاصی از مرورگرهای اینترنتی هماهنگ هستند.

علاوه بر این، این پلتفرم ها تست اصالت دستگاه و برنامه‌هایی که می‌خواهید نصب کنید را تضمین نمی‌کنند، که نشان دهنده سطح پایین امنیت آنهاست​.

Ledger Liv​e

کیف پول سخت افزاری Ledger، همراه با یک برنامه كاربردی رایگان با نام Ledger Live ارائه می شود​.

این برنامه برای كار با ابزار Ledger طراحی شده است. Ledger Live شامل فرایند گام به گام شناسایی ابزار است و سبب تسهیل مدیریت دارایی های رمزنگاری شده می شود​.

پشتیبانی مشتری فقط از طریق فرم تماس

بسیاری از تولیدکنندگان کیف پول دیگر تنها از طریق فرم تماس وب سایت، خدمات مشتری را ارایه می‌دهند​.

پشتیبانی چند کاناله مشتریان

خدمات چند کاناله مشتریان از طریق چت، فرم تماس و رسانه‌های اجتماعی كاربران پشتیبانی ما هر روز از دوشنبه تا جمعه برای تمام سوالات شما در دسترس خواهند بود.

تماس با ما

آدرس آدرس 1 : تهران، جردن، خیابان تندیس، پلاک 34، واحد 6
آدرس آدرس 2  : تهران، میرداماد، میدان مادر، خیابان شاه نظری ، خیابان ابن سینا
 
تلفن تلفن واحد فروش : 26230198
پاسخگویی ساعات پاسخگویی : روزهای غیرتعطیل از 9 صبح الی 17 عصر
 امکان مراجعه حضوری نیست حتما برای مراجعه حضوری از قبل هماهنگ بفرمایید
telegram 32 جهت پشتیبانی فنی تنها در تلگرام پیام دهید .

ما را دنبال کنید

کانال تلگرام
اینستاگرام 
کانال آپارات 
 
تمامی حقوق مادی و معنوی برای ارز مدرن محفوظ می باشد.

طراحی سایت : ایران مدرن

image01