مقالات

جستجو در مقالات

ورود کاربران ویژه

بنر ارز مدرن 1

learn1

بنر ارز مدرن 3

آشنایی با قابلیت‌های نمایشگر لمسی امن دستگاه‌های لجر

نکات کلیدی

  • نمی‌توان بدون وجود یک نمایشگر امن، دستگاه امنی داشت؛ به همین دلیل، نمایشگر امن لجر نقش مهمی در مدل امنیتی این برند دارد.
  • رونمایی از لجر استکس و لجر فلکس، آغاز رونمایی از یک کلاس جدید از والت‌های سخت‌افزاری با ایمن‌ترین نمایشگرهای موجود در جهان بود.
  • نمایشگرهای امن لجر، با استفاده از تراشه عنصر امن کار می‌کنند و این یعنی می‌توانید به محتوای نمایش داده شده روی آنها اعتماد کنید.

برای تضمین امنیت والت‌های سخت‌افزاری، وجود سه عنصر مهم ضروری است یعنی: یک حصار امنیتی، الگوریتم رمزنگاری مورد استفاده در حصار امنیتی و یک نمایشگر امن. مورد آخر که جزء مهم‌ترین قطعات یک والت سخت‌افزاری است، معمولاً نادیده گرفته می‌شود.

نمایشگر امن همیشه یکی از مهم‌ترین اجزای مدل امنیتی لجر بوده و این والت‌ها اولین مدل‌هایی هستند که کلیدهای خصوصی را کاملاً در عنصر امن ذخیره کرده و نمایشگر آنها مستقیماً با این چیپ‌ست کار می‌کند.

اما پیچیده‌تر شدن تراکنش‌ها مستلزم رشد و توسعه والت‌های سخت‌افزاری است. مثلاً قراردادهای هوشمند اطلاعات زیادی را درباره تراکنش‌ها ذخیره می‌کنند و با والت‌های سخت‌افزاری که نمایشگر کوچکی دارند، خواندن و تأیید تراکنش‌ها سخت‌تر می‌شود. برای حفظ امنیت تراکنش‌ها، نیاز به یک نمایشگر بزرگتر دارید که خواندن و بررسی دقیق اطلاعات تراکنش در آن راحت‌تر باشد.

لجر برای پاسخ به این نیاز، یک صفحه لمسی امن تولید کرده که در نوع خود کم نظیر است.

صفحه لمسی امن چیست؟

صفحه لمسی امن، شباخت زیادی به نمایشگر امن دستگاه‌های لجر دارد که بخش مهمی از مدل امنیتی والت‌های این شرکت است. این صفحه مستقیماً با استفاده از تراشه عنصر امن کار می‌کند، در نتیجه در برابر هک و دستکاری از راه دور مقاوم است و می‌توانید نسبت به درستی اطلاعات نمایش داده شده در آن مطمئن باشید.

لجر استکس و لجر فلکس، اولین دستگاه‌هایی هستند که با صفحه لمسی کاملاً امن تولید می‌شوند. معمولاً مرور و تأیید اطلاعات تراکنش‌ها در والت‌هایی به اندازه فلش USB سخت‌تر است و کوچک بودن نمایشگر و دکمه‌های این والت‌ها، باعث سختی استفاده از آنها می‌شود.

برای کاهش احتمال ارتکاب اشتباه یا امضای تراکنش‌های مخرب، وجود یک نمایشگر بزرگ با اینترفیسی کاربرپسند که استفاده از آن راحت باشد، لازم است و نمایشگر لمسی دستگاه‌های لجر هم دقیقاً با این هدف طراحی شده یعنی: راحت‌تر شدن بررسی و تأیید اطلاعات روی صفحه.

دلیل اهمیت صفحه لمسی امن لجر چیست؟

هر نمایشگری با کمک یک تراشه کار می‌کند. این تراشه مسئول اطلاعاتی است که نمایشگر آنها را به تصویر می‌کشد. در لپ تاپ و گوشی‌های هوشمند هم نمایشگرها باید به اطلاعات این تراشه دسترسی داشته باشند. نوع تراشه مورد استفاده و روش تعامل آن با نمایشگر، نقش مهمی در حفظ امنیت دستگاه دارد.

تراشه مورد استفاده برای نمایشگر لپ تاپ و گوشی‌های هوشمند با تمرکز بر عملکرد طراحی شده، نه امنیت. به همین دلیل، نمایشگر این دستگاه‌ها امن نیست.

به گفته ایان راجرز مدیر ارشد تجربیات کاربری لجر: بدون وجود نمایشگری امن، امنیت نخواهید داشت. نمایشگرهای لمسی امن لجر استکس و لجر فلکس که استفاده از آنها بسیار راحت است، تنها نمایشگرهای لمسی کاملاً امن جهان هستند که توسط اشخاص ثالث مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

مزایای نمایشگر لمسی امن

نمایشگرهای لمسی امن لجر با هدف حفاظت از کاربران در برابر بدافزارها طراحی شده‌اند.

از آنجایی که این نمایشگرها مستقیماً با تراشه عنصر امن کار می‌کنند، در برابر هک و حمله فیزیکی ایمن هستند – در واقع این نمایشگرها هم از همان مدل امنیتی بهره می‌برند که از کلیدهای خصوصی شما حفاظت می‌کند. این یعنی می‌توانید نسبت به درستی اطلاعات نمایش داده شده روی صفحه لمسی لجر فلکس یا لجر استکس مطمئن باشید.

این قابلیت به مقابله با آسیب پذیری‌های امنیتی دستگاه‌های متصل به اینترنت هم کمک می‌کند.

مثلاً اگر لپتاپ شما آلوده به بدافزار شده باشد، ممکن است مهاجمان بتوانند اطلاعات تراکنش‌هایی را که روی صفحه نمایش داده می‌شوند، تغییر دهند. در چنین شرایطی، شاید تصور کنید که در حال ارسال ارز دیجیتال برای یکی از دوستانتان هستید؛ اما در اصل، گیرنده تراکنش مهاجمی باشد که دستگاه شما را آلوده کرده است.

با استفاده از دستگاه لجر برای امضای تراکنش‌ها، می‌توانید جزئیات تراکنش را روی صفحه لجر بررسی کنید. اگر اطلاعات با آنچه که در لجر لایو مشاهده می‌کنید تطبیق داشته باشند، می‌توانید تراکنش را با اطمینان اجرا کنید. در غیر این صورت، ممکن است گوشی یا لپتاپ شما آلوده به بدافزار شده باشد.

آشنایی با لجر فلکس و لجر استکس، دستگاه‌های مجهز به نمایشگر لمسی امن

دو گروه از دستگاه‌های لجر مجهز به نمایشگر لمسی امن هستند یعنی لجر استکس و لجر فلکس که در ادامه بیشتر با آنها آشنا می‌شوید.

لجر استکس

لجر استکس یک نوع والت سخت‌افزاری جدید با نمایشگر لمسی امن است. این دستگاه اولین دستگاه مجهز به نمایشگر لمسی کاملاً امن است. همچنین لجر استکس اولین دستگاهی است که با نمایشگر TFT ارگانیک تولید شده زیر صد درجه ساخته شده و دارای اولین نمایشگر امن منحنی شکل E Ink است.

می‌توانید هر تصویر دلخواهی را برای صفحه قفل این دستگاه انتخاب کرده و قسمت شیراژه آن را نامگذاری کنید. این دستگاه یکسری آهنربای داخلی هم دارد و می‌توانید چند لجر استکس را روی هم قرار دهید.

لجر فلکس

لجر فلکس که در جولای 2024 رونمایی شد، یک دستگاه مجهز به نمایشگر لمسی امن، با قیمتی مناسب‌تر است. این دستگاه هم امنیت همه دستگاه‌های لجر را به همراه تجربیات کاربری بهتر در اختیار شما قرار می‌دهد. با لجر فلکس می‌توانید NFT، عکس یا هر تصویر دلخواه دیگری را برای صفحه قفل تنظیم کنید و این تصویر در حالت استندبای هم قابل مشاهده است.

نمایشگر لجر فلکس 2.8 اینچی بوده و کاملاً تخت است. آهنرباهای این والت هم برای اتصال لوازم جانبی طراحی شده‌اند اما صفحه لمسی E Ink این والت هم کاملاً امن است و با عنصر امن کار می‌کند.

کاربردهای صفحه لمسی امن لجر

با رشد و توسعه اکوسیستم دیجیتال، توانایی راستی آزمایی فعالیت‌های آنلاین و کنترل اطلاعات خصوصی خودتان روزبروز مهم‌تر می‌شود. نسل جدید دستگاه‌های لجر برای پرداختن به این نیاز طراحی شده و فراتر از ایمن سازی دارایی‌های دیجیتال کار می‌کنند.

اپلیکیشن Security Key لجر، لجر فلکس یا لجر استکس را تبدیل به یک کلید عبور کرده و با استفاده از آن نیازی به وارد کردن رمز عبور ندارید تا علاوه بر مقابله با فیشینگ، امکان لاگین به پلتفرم‌های مختلف را به شکل روان و راحت داشته باشید.

دستگاه‌های لجر، برای احرازهویت دو مرحله‌ای و استفاده به جای رمز عبور بسیار مناسب هستند چون اینترفیسی کاربرپسند و طراحی ضد بدافزار دارند. بعلاوه، لجر فلکس و لجر استکس تنها دستگاه‌های Passkey مجهز به نمایشگر لمسی امن محسوب می‌شوند.

جمع بندی

بدون استفاده از نمایشگری امن، اطلاعات شما هم ایمن نخواهند بود اما با نمایشگر لمسی امن لجر می‌توانید نسبت به درستی اطلاعات نمایش داده شده روی تصویر مطمئن باشید. این تکنولوژی لجر، اکوسیستم کریپتو را به محیطی امن و دسترس پذیر برای همه کاربران تبدیل می‌کند.

تماس با ما

آدرس آدرس 1 : تهران، جردن، خیابان تندیس، پلاک 34، واحد 6
آدرس آدرس 2  : تهران، جردن، نبش خیابان صانعی، برج امیرپرویز ، طبقه 6
 
تلفن تلفن واحد فروش : 26230198
پاسخگویی ساعات پاسخگویی : روزهای غیرتعطیل از 9 صبح الی 17 عصر
 امکان مراجعه حضوری نیست حتما برای مراجعه حضوری از قبل هماهنگ بفرمایید
telegram 32 جهت پشتیبانی فنی تنها در تلگرام پیام دهید .

ما را دنبال کنید

کانال تلگرام
اینستاگرام 
کانال آپارات 
 
تمامی حقوق مادی و معنوی برای ارز مدرن محفوظ می باشد.

طراحی سایت : ایران مدرن