مقالات

جستجو در مقالات

ورود کاربران ویژه

بنر ارز مدرن 1

learn1

بنر ارز مدرن 3

هر آنچه باید درباره پین کد لجر بدانید

نکات کلیدی

  • پین کدها جزء قابلیت‌های امنیتی پر کاربرد در انواع دستگاه‌های دیجیتال و سرویس‌های آنلاین هستند و با استفاده از آنها می‌توان مطمئن شد که تنها افراد مجاز، به یک والت یا دستگاه دسترسی دارند.
  • به عنوان کاربر والت سخت‌افزاری لجر، باید مثل عبارت بازیابی مخفی خودتان از پین کدها حفاظت کنید – چون هر شخصی که به این پین کدها دسترسی داشته باشد، امکان انجام هر کاری را با ارزهای دیجیتال شما خواهد داشت.
  • در این مقاله، به شما توضیح می‌دهیم که پین کدها در اکوسیستم لجر چگونه کار می‌کنند و یکسری نکته مهم را برای حفظ امنیت این کدها مرور می‌کنیم.

دستگاه لجر یک والت سخت‌افزاری است که کلیدهای خصوصی شما را به روش امن نگه داری می‌کند تا بتوانید تراکنش‌های خودتان را با امنیت کامل در بلاک چین امضاء کنید؛ اما این والت از اینترنت تفکیک شده است. این ویژگی کلیدی نقش مهمی در حفاظت از کلیدهای خصوصی شما در برابر حملات راه دور دارد.

اما آیا می‌دانستید که دستگاه لجر شما یکسری راهکار امنیتی هم برای پیشگیری از دسترسی فیزیکی غیرمجاز دارد؟ این راهکارها یک خط دفاعی مهم برای حفاظت از دارایی‌های شما در برابر افرادی هستند که به صورت غیرمجاز به دستگاه دسترسی پیدا می‌کنند.

آشنایی با پین کد دستگاه لجر

احتمالاً تجربه استفاده از پین کد را برای کارت بانکی، گوشی موبایل و سایر دستگاه‌های شخصی خودتان دارید. ایده کلی طراحی این سیستم ساده و مشخص است: تنها شخصی که دستگاه را تنظیم می‌کند به پین کد دسترسی دارد و دیگران امکان باز کردن قفل را ندارند.

به همین دلیل، لجر با یک پین کد 4 تا 8 رقمی حفاظت می‌شود که اولین بار، هنگام تنظیم دستگاه آن را انتخاب می‌کنید.

پین کد شما، اولین لایه امنیتی دستگاه لجر است. نمی‌توانید بدون پین کد تراکنشی را امضاء کرده یا حتی میان‌افزار دستگاه را آپدیت کنید.

در صورت گم شدن دستگاه لجر، سرقت یا دسترسی دیگران به دستگاه، جای نگرانی نیست؛ چون هیچ شخصی بدون داشتن پین کد شما امکان دسترسی به دستگاه را ندارد. بعلاوه، اگر دیگران سعی کنند پین کد شما را حدس بزنند، پس از سه بار تلاش ناموفق، دستگاه ریست فکتوری می‌شود.

چگونه پین کد دستگاه لجر را مدیریت کنیم؟

چگونگی انتخاب و ذخیره پین کد، نقش مهمی در امنیت دستگاه دارد. به همین دلیل، باید گام‌های لازم را برای حفاظت از آن طی کنید.

انتخاب پین کدی که حدس زدن آن ممکن نیست

با توجه به اینکه پین کد اولین خط دفاع و حفاظت محسوب می‌شود، انتخاب یک پین کد قوی ضروری است. می‌توانید یک کد 4 رقمی انتخاب کنید اما هک کردن کدهای 8 رقمی بسیار سخت‌تر است. هر چقدر تعداد رقم‌های پین کد شما بیشتر باشد، احتمال اینکه هکرها بتوانند آن را تشخیص دهند، کمتر خواهد بود.

همچنین، سعی کنید تصادفی‌ترین عدد ممکن را انتخاب کنید؛ چون انتخاب رمزهایی که حدس زدن آنها آسان است مثل تاریخ تولد، دستگاه را در معرض خطر قرار می‌دهد.

پین کد خودتان را در اختیار دیگران قرار ندهید

نباید رمز خودتان را در اختیار دیگران قرار دهید و به غیر از شما، هیچکس نباید این پین کد را در اختیار داشته باشد. پس حتماً خود شما پین کد را تنظیم کرده و از قرار دادن آن در اختیار دیگران خودداری کنید.

ذخیره پین کد به صورت آفلاین (اگر ذخیره کردن آن ضروری است)

بهترین راه ذخیره کردن پین کد، به خاطر سپردن آن است. نوشتن پین کد امکان پیدا شدن آن توسط دیگران را ایجاد می‌کند.

اگر نیاز به ذخیره کردن پین کد دارید، آن را به روش آفلاین نگه دارید. سرویس‌های ذخیره تحت ابر و دستگاه‌های متصل به اینترنت (مثل گوشی و لپ تاپ) در برابر هک آسیب پذیر هستند. اگر مهاجمی به پین کد و دستگاه لجر شما دسترسی پیدا کند، امکان دسترسی به موجودی حساب شما را خواهد داشت.

جمع بندی

پین کد، اولین خط دفاع از دستگاه لجر است اما لازم نیست که آخرین خط دفاع باشد. دستگاه‌های لجر به دلیل داشتن تراشه عنصر امن در برابر حملات فیزیکی هم مقاوم هستند. از این تراشه برای حفاظت از نمایشگر دستگاه هم استفاده می‌شود. این یعنی می‌توانید مطمئن باشید که نمایشگر دستگاه لجر شما همیشه اطلاعات درست تراکنش را نشان می‌دهد. البته دستگاه‌های لجر قابلیت‌های امنیتی دیگری هم دارند که از آنها در برابر هک و نفوذ حفاظت می‌کنند.

سوالات پرتکرار

پین کد لجر چند رقم دارد؟

پین کد لجر بین 4 تا 8 رقم دارد.

در صورت اشتباه وارد کردن پین کد لجر چه اتفاقی می‌افتد؟

شما سه فرصت برای وارد کردن پین کد درست دارید. پس از سه تلاش ناموفق، دستگاه فکتوری ریست شده و بازیابی آن فقط با عبارت بازیابی ممکن خواهد بود.

آیا می‌توان پین کد لجر را تغییر داد؟

بله، تغییر دادن پین کد به راحتی انجام می‌شود. وارد قسمت Change PIN از منوی تنظیمات شده و پین کد جدید را در آنجا انتخاب کنید.

در صورت گم کردن یا فراموشی پین کد لجر چه کار کنیم؟

در صورت وارد کردن رمز اشتباه، احتمالاً پیام Invalid PIN: x Attempts Left را دریافت می‌کند. اگر پین کد را فراموش کردید، جای نگرانی نیست چون می‌توانید با استفاده از عبارت بازیابی، به راحتی حساب‌های خودتان را برگردانید.

کافیست پین کد را 3 بار اشتباه وارد کنید تا دستگاه به صورت خودکار ریست شده و کل اطلاعات را پاک کند. بعد از آن، حساب‌های خودتان را با استفاده از عبارت بازیابی برگردانده و از طریق فرایند تنظیم والت، یک پین کد جدید وارد کنید.

تماس با ما

آدرس آدرس 1 : تهران، جردن، خیابان تندیس، پلاک 34، واحد 6
آدرس آدرس 2  : تهران، جردن، نبش خیابان صانعی، برج امیرپرویز ، طبقه 6
 
تلفن تلفن واحد فروش : 26230198
پاسخگویی ساعات پاسخگویی : روزهای غیرتعطیل از 9 صبح الی 17 عصر
 امکان مراجعه حضوری نیست حتما برای مراجعه حضوری از قبل هماهنگ بفرمایید
telegram 32 جهت پشتیبانی فنی تنها در تلگرام پیام دهید .

ما را دنبال کنید

کانال تلگرام
اینستاگرام 
کانال آپارات 
 
تمامی حقوق مادی و معنوی برای ارز مدرن محفوظ می باشد.

طراحی سایت : ایران مدرن