مقالات

جستجو در مقالات

ورود کاربران ویژه

بنر ارز مدرن 1

learn1

بنر ارز مدرن 3

آموزش مبادله آسان ارزهای دیجیتال با تنجم اکسپرس (Tangem Express)

سواپ کردن – عمدتاً مبادلات درون زنجیره‌ای – یکی از پرکاربردترین روش‌های مبادله و تعویض ارزهای دیجیتال با یکدیگر است. بیشتر کاربران ترجیح می‌دهند که این کار را در اکسچنج‌های آنلاین انجام دهند که کارمزد کمتری داشته و استفاده از آنها راحت‌تر است. اما مثل سایر انواع تراکنش‌ها، در این سیستم هم مهاجمان سایبری سعی دارند با هدایت کاربران به سمت سایت‌های فیشینگ جعلی، از آنها کلاهبرداری کنند. تنجم اکسپرس هم برای مقابله با چنین چالش‌هایی طراحی شده است. در این مقاله با اصول مبادله توکن‌ها در تنجم اکسپرس آشنا شده و توضیح می‌دهیم که چرا این روش امن‌ترین و سودآورترین روش برای مبادله توکن است.

تنجم اکسپرس چیست؟

تنجم اکسپرس – که یک سیستم تجمیع کننده اطلاعات اکسچنج‌های متمرکز و غیرمتمرکز است – روشی ساده و امن برای مبادله ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود. تراکنش‌های سواپ مستقیماً در اپلیکیشن تنجم اجرا و تکمیل می‌شوند تا شفافیت کامل وجود داشته باشد.

سواپ کردن کریپتو چیست؟

بیشتر پلتفرم‌های کریپتو – والت‌ها و اکسچنج‌ها – از ده‌ها و توکن مختلف پشتیبانی می‌کنند و معمولاً هر کاربر کریپتو به طور میانگین حداقل 10 ارز دیجیتال دارد. به همین دلیل ممکن است نیاز به مبادله توکن‌های مختلف با یکدیگر پیدا کنید که برای انجام این کار راهکارهای مختلفی وجود دارند:

اکسچنج‌های متمرکز (CEX)

اکسچنج متمرکز، محبوب‌ترین گزینه برای مبادله ارزهای دیجیتال است چون چنین اکسچنج‌هایی کمیسیون کمتر و گزینه‌های بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. اما این روش هم معایب خاصی دارد. مثلاً برای مبادله ارزهای دیجیتال، باید ارزهای خودتان را در اختیار والت پلتفرم مورد نظر قرار دهید که کلیدهای خصوصی آن تحت کنترل شما نیست.

این یعنی مادامی که ارزهای دیجیتال شما در این والت باشد، کنترل کامل آنها را در اختیار ندارید. در صورت تعطیل شدن اکسچنج، فیلتر شدن، هک یا از کار افتادن آن، شما هم دیگر به توکن‌های خودتان دسترسی نخواهید داشت.

اکسچنج‌های غیرمتمرکز (DEX)

گزینه بعدی، استفاده از یک اکسچنج غیرمتمرکز یا به اختصار دکس است. می‌توانید در این اکسچنج‌ها، ارزهای دیجیتال والت خودتان را که کلیدهای خصوصی آن در اختیار خود شماست، مبادله کنید. اما چنین اکسچنج‌هایی مبتنی بر یک بلاک چین خاص هستند و کاربران تنها امکان مبادله توکن‌هایی را دارند که بلاک چین مبنای آنها یکسان باشد. مثلاً نمی‌توانید BTC را با KAS یا SOL را با SHIB مبادله کنید.

بنابراین، با اینکه کنترل کامل چنین والت‌هایی در اختیار خود شما قرار داشته و از این نظر امن‌تر هستند، اما گزینه‌های آنها محدود به شبکه مبنا است.

پل‌های بلاک چین

پل‌های بلاک چین به کاربران امکان می‌دهند که ارزهای دیجیتال را از بلاک چینی به بلاک چین دیگر منتقل کنند و به این ترتیب یکی از مهم‌ترین مشکلات بلاک چین یعنی نداشتن قابلیت تعامل پذیری را رفع می‌کنند.

این پل‌ها یکسری مشتقات مصنوعی ایجاد می‌کنند که نماینده یک دارایی خاص از یک بلاک چین، روی یک بلاک چین دیگر هستند. اگر از پل برای ارسال یک کوین سولانا به والت اتریوم استفاده کنید، این والت توکنی را دریافت می‌کند که اصطلاحاً توسط پل wrapped (رپد) شده و تبدیل به توکنی در بلاک چین هدف می‌شود.

در این سناریو، والت اتریوم یک نسخه پل از سولانا را دریافت می‌کند که به توکن ERC-20 تبدیل شده است - ERC-20 استاندارد توکن عمومی برای توکن‌های تعویض پذیر در بلاک چین اتریوم است.

متأسفانه، پل‌های بلاک چین فعلی قابلیت تعامل پذیری را ندارند و ریسک سوء استفاده هم در آنها وجود دارد.

آشنایی با سواپ‌های درون زنجیره‌ای

مبادلات بین زنجیره‌ای نسبتاً ساده هستند و پلتفرم‌های متمرکزی مثل ChangeNOW و Changelly چنین خدماتی را ارایه می‌دهند. فرض کنید که قرار است SOL را با BTC مبادله کنید. در این جا، پلتفرم یک نرخ مشخص برای مبادله دارد که شامل کمیسیون هم می‌شود.

مبادله کریپتو، یک تراکنش دو بخشی است. از یک طرف، شما مقداری ارز دیجیتال دارید که از والت شما خارج شده و به دست ارایه دهنده این خدمات می‌رسند. از طرفی، ارایه دهنده این خدمات در مقابل، ارز مورد نظر را به حساب شما واریز می‌کند. مثلاً ممکن است ارایه دهنده، 0.01 بیت کوین را با 0.5 اتر مبادله کند.

برای قبول کردن این پیشنهاد، باید آدرس والت اتریوم خودتان را ارایه دهید که اتر به آن واریز می‌شود. همچنین، باید 0.01 بیت کوین را از والت BTC خودتان به آدرس تعیین شده توسط پلتفرم سواپ واریز کنید.

مبادلات کریپتو در تنجم اکسپرس

یکی از امن‌ترین روش‌های مبادله ارزهای دیجیتال، سیستم تنجم اکسپرس است. تنجم اکسپرس امکانات استفاده از خدمات سواپ چند شرکت مختلف را فراهم کرده و از این نظر، تجمیع کننده این سرویس‌ها محسوب می‌شود. با استفاده از تنجم اکسپرس می‌توانید مطمئن باشید که از خدمات اصلی و رسمی استفاده کرده و وارد سایت‌های جعلی یا اپلیکیشن‌های غیررسمی نمی‌شوید.

حفاظت از دارایی‌های شما در برابر هکرها با عنصر امن

همانطور که احتمالاً در جریان هستید، هکرها سعی دارند تراکنش‌های ورودی و خروجی والت‌های نرم‌افزاری را شنود کنند. والت‌های سخت‌افزاری مثل تنجم، یک تراشه عنصر امن برای امضای تراکنش‌ها به روش آفلاین دارند که مانع از افشای کلیدهای خصوصی شما می‌شود. خود این تراشه هم کاملاً ضد دستکاری است.

راستی آزمایی امضاء و شناسه تراکنش

ارایه دهنده خدمات سواپ، تراکنش شما را دریافت کرده و تأیید امضا شده آنها و ارز دیجیتال متناظر را ارسال می‌کند. عنصر امن تنجم، امضای تراکنش ورودی را راستی آزمایی می‌کند. شناسه تراکنش دریافتی هم بررسی می‌شود تا با تراکنشی که کاربر تأیید کرده، تطبیق داشته باشد. تنها چنین تراکنش تأیید شده‌ای قابل اجرا خواهد بود. به طور خلاصه، تغییر هر کدام از جزئیات تراکنش منجر به تولید شناسه‌ای متفاوت شده و از اجرای مبادله سواپ جلوگیری می‌کند.

چگونه در تنجم ارزهای دیجیتال را با هم مبادله کنیم؟

مبادلات – درون زنجیره‌ای و بین زنجیره‌ای – در والت تنجم به این صورت انجام می‌شوند:

وارد اپلیکیشن تنجم شوید.

صفحه توکن مثلاً USDT را باز کرده و روی Swap ضربه بزنید.

ارزی را که قرار است دریافت کنید، مشخص کنید (مثلاً سولانا). تنجم اکسپرس، به صورت خودکار بهترین نرخ مبادله را نمایش می‌دهد.

می‌توانید روی ارایه دهندگان خدمات سواپ کلیک کنید تا جزئیات بیشتر از جمله نرخ‌های مبادله آنها را ببینید. اگر دارایی‌های مورد مبادله در یک شبکه هستند، اکسچنج‌های متمرکز و غیرمتمرکز برای آنها نمایش داده می‌شوند. اگر تراکنش مورد نظر بین زنجیره‌ای باشد، فقط اکسچنج‌های متمرکز برای آن نمایش داده می‌شوند.

برای انتخاب کارمزدهای تراکنش شبکه، روی fee ضربه بزنید. می‌توانید بین گزینه Market (میانگین نرخ کارمزد) و Fast (گزینه گران‌تر اما با سرعت بیشتر) حالت دلخواه را انتخاب کنید.

روی Swap ضربه زده و کد دسترسی یا شناسه بیومتریک خودتان را وارد کنید.

برای تأیید تراکنش، کارت تنجم را اسکن کنید.

برای دنبال کردن تراکنش در صفحه ارایه دهنده، روی Status ضربه بزنید.

پس از تکمیل شدن سواپ، توکن مبادله شده به حساب شما واریز می‌شود.

چرا برای مبادلات بین زنجیره‌ای از تنجم استفاده کنیم؟

سادگی و راحتی

تنجم اکسپرس، کار بهینه سازی بین اکسچنج‌های متمرکز، غیرمتمرکز و پل‌های بلاک چین را انجام می‌دهد. برای استفاده از این سیستم، نیازی به ترک اپلیکیشن تنجم ندارید.

بهترین نرخ‌ها

تنجم امکان انتخاب بین ارایه دهندگان مختلف را فراهم می‌کند تا به کمترین نرخ ممکن دسترسی داشته باشید.

کنترل کامل

برای حفظ امنیت توکن‌های شما، هیچ شخص ثالثی در این فرایند دخیل نیست و کنترل کامل کلیدهای خصوصی و دارایی‌های شما، در اختیار خودتان خواهد بود.

پشتیبانی از توکن‌های مختلف

تنجم اکسپرس به شما امکان می‌دهد که توکن‌های زیادی را در شبکه‌های مختلف مبادله کنید.

سوالات پرتکرار

آیا ارایه دهندگان خدمات سواپ در تنجم اکسپرس، امکان مسدود کردن عملیات سواپ را دارند؟

تنجم اکسپرس یک تجمیع کننده است و اینترفیسی ساده و کاربر پسند برای مبادله ارزهای دیجیتال فراهم می‌کند که برای کار با آن نیازی به ترک والت ندارید. مبادلات در اکسچنج‌ها (CEX و DEX) و بر اساس شرایط خود آنها انجام می‌شوند. از نظر امنیتی، مبادله از طریق تنجم اکسپرس تقریباً شبیه به مبادله در اکسچنج‌ها است. اما مبادلات کریپتو در تنجم، احتمال خطا و سایر آسیب‌پذیری‌های والت‌های گرم را کاهش می‌دهد.

در چه مواردی برای کار با اکسچنج‌های متمرکز نیاز به KYC وجود دارد؟

ضرورت طی کردن مراحل KYC بستگی به شرایط و ضوابط استفاده از خدمات اکسچنج مورد نظر دارد. تنجم تعریف کننده قوانین KYC و مسئول اقدامات اکسچنج‌ها، قوانین، مشکلات امنیتی و سایر مسائل مربوط به آنها نیست. خود شما به عنوان کاربر باید تصمیم بگیرید که به یک ارایه دهنده خاص اعتماد کنید یا خیر. در آینده، تعداد این ارایه دهنده‌ها بیشتر می‌شود تا کاربران گزینه‌های بیشتری در اختیار داشته باشند.

چه کوین‌هایی از طریق اکسچنج‌های غیرمتمرکز قابل مبادله هستند؟

اکسچنج غیرمتمرکز مورد استفاده در تنجم اکسپرس، پروتکل نقدینگی 1INCH است. در حال حاضر 17 جفت معاملاتی در این اکسچنج وجود دارد.

چرا کمیسیون‌ها زیاد هستند؟

کمیسیون‌های اکسچنج‌ها، برای پوشش هزینه‌های عملیاتی و امنیتی استفاده شده و در تداوم عملکرد این پلتفرم‌ها نقش دارند. بالاتر بودن کمیسیون می‌تواند مربوط به افزایش نقدینگی، سرعت اجرای تراکنش و کارمزدهای شبکه باشد. پلتفرم‌های DEX ممکن است کارمزد کمتری داشته باشند اما از نظر نقدینگی با چالش‌های خاصی روبرو هستند.

کارمزد مبادله در اکسچنج‌های غیرمتمرکز شامل کمیسیون ارایه دهنده خدمات سواپ (1INCH) و کارمزد شبکه است. در رابطه با اکسچنج‌های متمرکز، کارمزد شامل کمیسیون ارایه دهنده خدمات و کارمزدهای ارسال توکن به اکسچنج‌ها یا ارسال از اکسچنج‌ها به آدرس کاربران است.

تماس با ما

آدرس آدرس 1 : تهران، جردن، خیابان تندیس، پلاک 34، واحد 6
آدرس آدرس 2  : تهران، جردن، نبش خیابان صانعی، برج امیرپرویز ، طبقه 6
 
تلفن تلفن واحد فروش : 26230198
پاسخگویی ساعات پاسخگویی : روزهای غیرتعطیل از 9 صبح الی 17 عصر
 امکان مراجعه حضوری نیست حتما برای مراجعه حضوری از قبل هماهنگ بفرمایید
telegram 32 جهت پشتیبانی فنی تنها در تلگرام پیام دهید .

ما را دنبال کنید

کانال تلگرام
اینستاگرام 
کانال آپارات 
 
تمامی حقوق مادی و معنوی برای ارز مدرن محفوظ می باشد.

طراحی سایت : ایران مدرن