مقالات

جستجو در مقالات

ورود کاربران ویژه

بنر ارز مدرن 1

learn1

بنر ارز مدرن 3

پشتیبانی از عبارت عبور در ولت تنجم (Tangem)

با استفاده از والت تنجم می‌توانید چند والت ایجاد شده با یک عبارت عبور و عبارت بازیابی را وارد کنید. این قابلیت، فرصت‌های زیادی را برای طرفداران مفهوم سلف کاستدی فراهم می‌کند که از مزایای مختلف والت تنجم استفاده می‌کنند – به خصوص راحتی استفاده، اپلیکیشن موبایلی پر از امکانات و قابلیت اطمینان. در این راهنما توضیح می‌دهیم که عبارت عبور چیست، چطور آن را در تنجم وارد کنید و عبارت عبور چه مزایا و معایبی دارد.

عبارت عبور چیست؟

عبارت عبور، یک کلمه اضافه است که برای ساختن والت جدید به عبارت بازیابی (seed phrase) اضافه می‌شود. این عبارت با عبارت بازیابی 12-24 کلمه‌ای تفاوت دارد و بسیاری از والت‌هایی که از استاندارد BIP39 استفاده می‌کنند، از آن پشتیبانی می‌کنند. بیشتر کارشناسان باور دارند که استفاده از عبارت عبور، یک لایه امنیت دیگر ایجاد می‌کند. در عین حال، استفاده از این قابلیت هم ایرادهای خاصی دارد.

عبارت عبور به نوعی شبیه به یک رشته از کاراکترهای اسکی است – حروف کوچک و بزرگ، اعداد و کاراکترهای ویژه – که می‌توانید آنها را به عبارت بازیابی اضافه کنید. خود عبارت بازیابی کلید دسترسی به یک والت معتبر با یک عبارت عبور خالی ("") است. اما اضافه کردن عبارت عبور منجر به ایجاد یک والت جدید و مجزا بر اساس عبارت بازیابی می‌شود.

در نتیجه، می‌توانید برای ایجاد چند والت کریپتوی مختلف، یک عبارت بازیابی با چند عبارت عبور مختلف داشته باشید. هر عبارت عبور شما را به یک والت مجزا می‌رساند.

توجه: والت تنجم هنوز از قابلیت ایجاد والت با عبارت عبور پشتیبانی نمی‌کند. این قابلیت فقط در دسترس کاربرانی قرار دارد که والت ایجاد شده با عبارت بازیابی 12، 15، 18، 21 یا 24 کلمه‌ای + عبارت عبور را وارد می‌کنند.

وارد کردن یک والت با استفاده از عبارت عبور

مراحل انتقال به والت تنجم عبارتند از:

آخرین نسخه از اپلیکیشن Tangem را دانلود و باز کنید.

گزینه Scan Card را انتخاب کنید.

برای اسکن کردن اولین کارت در گوشی روی آن کلیک کنید.

روی Other Options کلیک کنید.

Import Wallet را انتخاب کنید.

برای وارد کردن یک والت با عبارت عبور، عبارت بازیابی را در فیلد مربوطه و عبارت عبور را پایین آن وارد کنید.

توجه: هیچ عبارت عبور غلطی وجود ندارد. هر عبارت عبوری که وارد می‌کنید، یک والت کاملاً جدید ایجاد می‌کند. هنگام بازیابیِ Seed با عبارت بازیابی کاملاً مراقب باشید.

عبارت عبور را چگونه ذخیره کنیم؟

عبارت عبور باید جدا از عبارت بازیابی ذخیره شود. اگر هر دو عبارت را یک جا ذخیره کنید، هدف و فلسفه اصلی عبارت عبور را نقض کرده‌اید. می‌توانید عبارت عبور را به روش‌های دیجیتال مثلاً در یک پسورد منیجر امن یا یک فایل رمزنگاری شده ذخیره کرده و عبارت بازیابی را به روش فیزیکی ذخیره کنید.

دقت داشته باشید که اضافه کردن عبارت عبور مسئولیت شما و احتمال خطا را هم افزایش می‌دهد. در واقع با اضافه شدن عبارت عبور، شما باید یک قطعه اطلاعاتی مهم دیگر را هم ذخیره کنید. در صورت حذف یا گم شدن عبارت عبور، امکان دسترسی به دارایی‌های خودتان را از دست می‌دهید.

عبارت عبور به حروف کوچک یا بزرگ حساس است و این یعنی حروف بزرگ و کوچک با هم تفاوت دارند و حتی کاراکتر فاصله هم یک کاراکتر مجزا تلقی می‌شود.

چک لیست عبارت عبور

عبارت عبور، عبارتی است که به عبارت بازیابی اضافه می‌شود.

هر ترکیب متفاوتی از "عبارت عبور+ عبارت بازیابی" منجر به ایجاد یک والت منحصربفرد می‌شود.

تنها در صورتی از عبارت عبور استفاده کنید که کاملاً با طرز کار آن آشنا باشید.

باید همه جزئیات عبارت عبور را به خاطر بسپارید چون حتی در صورت کوچکترین خطا هم امکان دسترسی به ارزهای مربوطه را نخواهید داشت.

عبارت عبور می‌تواند شامل یک یا چند کاراکتر، یک کلمه یا جمله‌ای به طول حداکثر 100 بایت (حدود صد کاراکتر اسکی) باشد.

عبارت‌های عبور به حروف کوچک یا بزرگ حساس هستند. کاراکترهای کوچک و بزرگ با هم تفاوت دارند.

فاصله یک کاراکتر معتبر محسوب می‌شود.

عبارت‌های بازیابی و عبور به هم ارتباط دارند و باید برای دسترسی به والت حفاظت شده با عبارت عبور از هر دوی آنها با هم استفاده کنید. بدون استفاده از هر دو عبارت، امکان دسترسی به دارایی‌های خودتان را نخواهید داشت.

نتیجه گیری

در صورتی که عبارت عبور را اشتباه وارد کنید، والت شما پیام خطا ایجاد نمی‌کند بلکه یک والت خالی جدید ایجاد می‌شود. استفاده از عبارت عبور را توصیه نمی‌کنیم چون یک خطای کوچک در ذخیره و وارد کردن این عبارت می‌تواند منجر به فاجعه شود. اضافه کردن لایه‌های امنیتی، می‌تواند به اندازه ناکافی بودن سطح امنیت خطرناک باشد.

تماس با ما

آدرس آدرس 1 : تهران، جردن، خیابان تندیس، پلاک 34، واحد 6
آدرس آدرس 2  : تهران، جردن، نبش خیابان صانعی، برج امیرپرویز ، طبقه 6
 
تلفن تلفن واحد فروش : 26230198
پاسخگویی ساعات پاسخگویی : روزهای غیرتعطیل از 9 صبح الی 17 عصر
 امکان مراجعه حضوری نیست حتما برای مراجعه حضوری از قبل هماهنگ بفرمایید
telegram 32 جهت پشتیبانی فنی تنها در تلگرام پیام دهید .

ما را دنبال کنید

کانال تلگرام
اینستاگرام 
کانال آپارات 
 
تمامی حقوق مادی و معنوی برای ارز مدرن محفوظ می باشد.

طراحی سایت : ایران مدرن