مقالات

جستجو در مقالات

ورود کاربران ویژه

بنر ارز مدرن 1

learn1

بنر ارز مدرن 3

چگونه برای استیکینگ با لجر، یک اعتبارسنج انتخاب کنیم؟ Featured

لجر به عنوان استاندارد صنعتی والت‌های سخت‌افزاری شناخته شده است. لجر نانو دو مدل مختلف دارد یعنی نانو ایکس و نانو اس.

در این مقاله برای توضیح نحوه انتخاب اعتبارسنج‌ها در هنگام استیک کردن دات با لجر از پولکادات (دات) به عنوان مثال استفاده می‌کنیم.

استیکینگ به فرایندی گفته می‌شود که از طریق آن کاربران یک بلاک‌چین ارزهای دیجیتال خودشان را در شبکه قفل یا به اصطلاح استیک می‌کنند. این کار بخشی از مکانیزم استیکینگ است که به حفظ عملکرد و امنیت شبکه کمک می‌کند.

اعتبارسنج به افرادی گفته می‌شود که تراکنش‌های بلاک‌چین را اعتبارسنجی کرده و آنها را به دفتر کل بلاک‌چین اضافه می‌کنند.

در حال حاضر والت‌های سخت‌افزاری امن ترین گزینه محسوب می‌شوند. والت‌های لجر بر اساس یک تراشه امن ساخته شده و امکان تفکیک کامل کلیدهای خصوصی از گوشی یا کامپیوترها که در برابر هک آسیب پذیر هستند را فراهم می‌کنند.

شما کنترل کامل دارایی‌هایی که استیک می‌کنید را در اختیار دارید و این یعنی نیازی به واریز کردن آنها در یک والت نرم‌افزاری یا والت‌های ساخته شده توسط اکسچنج‌ها ندارید.

چطور یک اعتبار سنج برای استیکینگ با لجر تعیین کنیم؟

لجر از استقرار حداکثر 7 ارز دیجیتال مختلف پشتیبانی می‌کند که یکی از آن‌ها پولکادات است و به این ترتیب همه می‌توانند با ایجاد یک پورتفولیوی متنوع، پاداش حاصل از در اختیار داشتن چندین ارز دیجیتال مختلف در یک پورتفولیو را به دست آورند.

76YTGHN

رأی گیری دفتر کل اعتبارسنج‌ها روشی برای درآمدزایی از طریق مشارکت در شبکه است که یکی از روش‌های رسیدن به این هدف، نامزد شدن یا واگذاری این کار به یک نامزد است.

داوطلبان با انتخاب اعتبارسنج‌های خوب و استیک کردن در دات، از زنجیره مخابره دفاع می‌کنند.

ممکن است که حساب DOT داشته باشید و بخواهید دات جدید دریافت کنید. می‌توانید این کار را به عنوان یک اعتبارسنج انجام دهید که برای انجام این کار نود شما باید به صورت شبانه روزی فعال باشد.

افرادی هم که قصد انتخاب یک اعتبارسنج را دارند تا این کار را از جانب آنها انجام دهند، باید با دقت این کار را انجام دهند.

اگر مطمئن نیستید که اعتبارسنجی آنطور که باید عمل می‌کند، از انتخاب او خودداری کنید چون پاداش چنین افرادی کسر شده و شما هم توکن دات خودتان را از دست می‌دهید. با انتخاب یک اعتبارسنج مناسب، شما هم در پاداش استیکینگی که آنها به دست می‌آورند شریک خواهید بود.

در این روش توکن‌های شما اصطلاحاً قفل می‌شوند و در ازای انجام این کار به شما توکن دات جدید تعلق می‌گیرد اما امکان انتقال این توکن‌های جدید از حسابتان یا استفاده از آنها وجود ندارد. می‌توانید هر زمان که خواستید نامزد مورد نظرتان برای استیکینگ را لغو کنید که از آن مرحله به بعد پاداشی به شما تعلق نخواهد گرفت.

پس از 28 روز می‌توانید توکن‌های خودتان را جابجا کنید.

فرایند انتخاب

برای مشخص کردن اینکه کدام اعتبارسنج‌ها در مجموعه فعلی فعال شوند و چه افرادی آنها را انتخاب کرده اند، یک نمودار خیلی بزرگ طراحی شده که در آن داوطلبان و اعتبارسنج‌های انتخابی آنها با هم مقایسه می‌شوند.

این "مجموعه انتخاب" خارج از زنجیره محاسبه شده و بعد به زنجیره منتقل می‌شود و این یعنی باید داخل یک بلاک واحد جا بگیرند.

اگر عده زیادی یک نامزد را انتخاب کرده باشند بضی از آنها باید حذف شوند. در این حالت این افراد بر حسب تعداد توکن داتی که تأمین کرده اند مرتب سازی می‌شوند و افرادی با توکن دات بیشتر اولویت بیشتری دارند. این یعنی اگر تعداد کمی توکن دات را برای این کار در نظر بگیرید، بعید است که پاداشی به شما تعلق بگیرد.

حداقل عدد برای استیک کردن بستگی به تعداد اعتبارسنج‌ها، تعداد نامزدها و فاکتورهای مختلف دیگر دارد.

دریافت پاداش

اگر بیش از یک کاندید را انتخاب کرده باشید و حداقل یکی از آنها انتخاب شده باشد، واجد شرایط دریافت پاداش می‌شوید.

کل مبلغ توکنی که برای این کار در نظر می‌گیرید، بین اعتبارسنج‌های انتخابی شما توزیع می‌شود اما اگر اعتبارسنج‌های مورد نظر شما انتخاب نشوند یا مبلغی که برای این کار در نظر گرفته باشید کم باشد و یا مثلاً اعتبارسنجی کمیسیون صددرصد داشته باشد، پاداشی به شما تعلق نمی گیرد.

باید حداکثر تعداد کاندید را انتخاب کنید (16) تا احتمال انتخاب نشدن یکی از اعتبارسنج‌های خودتان را از بین ببرید.

برای انتخاب کاندید به چه نکاتی توجه کنیم؟

یکی از نکاتی که باید در نظر داشته باشید، کمیسیون اعتبارسنج است. کمیسیون درصد پاداشی است که به خود اعتبارسنج تعلق می‌گیرد.

اعتبارسنج‌ها برای تأمین هزینه‌های فعالیتشان به این کمیسیون نیاز دارند. این کمیسیون تنها یکی از نکاتی است که باید هنگام انتخاب اعتبارسنج‌ها به آن توجه داشته باشید.

به عنوان یک محول کننده نمایندگی، اگر مایل به بررسی میزان سود کسب شده توسط هر اعتبارسنج در هر بازه زمانی هستید، می‌توانید به بخش تارگت از صفحه استیکینگ مراجعه کنید و تعداد توکن‌هایی که قصد بررسی آن را دارید تعیین کنید. اما این کار روش دقیقی برای ارزیابی عملکرد کلی اعتبارسنج نیست.

اعتبارسنج‌ها شاخصی به اسم own stake دارند که تعداد دات مورد استفاده آنها را مشخص می‌کند.

بالاتر بودن رقم single stake به نوعی مثل داشتن اسکین بیشتر در بازی است که می‌تواند شاخصی برای بیشتر بودن قابلیت اعتماد باشد اما اینکه یک اعتبارسنج own stake زیادی نداشته باشد به خودی خود نشان دهنده نامطمئن بودن آن نیست چون ممکن است قبلاً از یک آدرس متفاوت نامزد شده باشد.

فیلتر کردن اعتبارسنج‌هایی با خصوصیات ناخواسته

در صفحه targets می‌توانید اعتبارسنج‌هایی که خصوصیات و شرایطشان از نظر شما مساعد نیست را فیلتر کنید. می‌توانید با فعال و غیرفعال کردن این فیلترها، محدوده اعتبارسنج‌های خودتان را کم و زیاد کنید.

لازم به ذکر است که هیچ یک از این خصوصیات لزوماً بد نیستند اما بسته به روش شما برای انتخاب اعتبارسنج، ممکن است مایل به فیلتر کردن بعضی خصوصیات باشید.

Single from Operator: عدم نمایش گروه‌های مختلف اعتبارسنجی که توسط یک متصدی انجام می‌شوند.

No 20% + comm: عدم نمایش اعتبارسنج‌هایی که 20 درصد یا بیشتر کمیسیون دریافت می‌کنند.

No at Capacity: عدم نمایش اعتبارسنج‌هایی که در حال حاضر با ظرفیت کامل فعالیت می‌کنند.

Recent Payouts: فقط نمایش اعتبارسنج‌هایی که اخیراً پرداخت داشته اند. لازم به ذکر است که هر شخصی می‌تواند باعث رخ دادن پرداخت شود و لازم نیست که این شخص حتماً متصدی اعتبارسنجی باشد.

Only Elected: این گزینه باعث می‌شود که فقط اعتبارسنج‌هایی که در حال حاضر در مجموعه فعال قرار دارند نمایش داده شوند (یعنی برای تولید بلاک در آن دور انتخاب شده اند).

Only with an Identity: تنها اعتبارسنج‌هایی نمایش داده شوند که هویت مشخصی دارند. برای قرار گرفتن در این لیست نیازی به اعتبارسنجی هویت وجود ندارد.

بازبینی تاریخچه اعتبارسنج خودتان

شیوه عملکرد یک اعتبارسنج در گذشته می‌تواند شاخص خوبی برای پیش بینی عملکرد آینده او باشد. مثلاً اگر اعتبارسنجی زیاد آفلاین شود، اشخاصی که او را انتخاب کرده اند احتمالاً پاداش کمتری دریافت خواهند کرد.

مهم تر اینکه وقتی چندین اعتبارسنج از دسترس خارج شوند، افرادی که با آنها استیکینگ انجام داده باشند، غیرفعال می‌شوند. از این جهت بهتر است یک مرور کلی بر تاریخچه عملکرد اعتبارسنج از جمله هویت، میزان بلاک و پاداش تولید شده توسط وی داشته باشید.

علاوه بر این باید تحقیقات کامل تری هم انجام دهید و مثلاً با سر زدن به سایت اعتبارسنج، هویت و شرایط، تنظیمات زیرساخت مورد استفاده او، شهرت و اعتبار و سایر اطلاعات در دسترس درباره وی را بررسی کنید.

اهمیت توجه به ریسک‌های انتخاب چند نود اعتبارسنجی که یک متصدی دارند

دقت داشته باشید که مصادره کردن توکن‌ها حالت تصاعدی دارد. یعنی هر چقدر اعتبارسنج‌ها بیشتر غیرفعال شده یا در یک سشن خاص اشتباه کنند، تنبیه آنها بیشتر خواهد شد. از آنجایی که اعتبارسنج‌های تحت کنترل سازمان‌ها، بیشتر در معرض خطاهای همگام با هم هستند، انتخاب آنها ریسک بیشتری به همراه دارد.

در مجموع بهتر است اعتبارسنج‌هایی را مشخص کنید که رفتارشان تا حد ممکن از دیگران مستقل باشد (تجهیزات مستقل، موقعیت جغرافیایی مستقل، مالک مستقل و غیره).

اجتناب از انتخاب اعتبارسنج‌هایی با درخواست زیاد

اگر تعداد زیادی توکن دات را برای اعتبارسنجی انتخاب نمی کنید باید از انتخاب اعتبارسنج‌های اشباع شده خودداری کنید. محاسبه کردن اینکه آیا درخواست دهنده‌های اعتبارسنج انتخابی در سشن بعدی از حد مجاز فراتر می‌رود یا خیر کار ساده ای نیست.

یک راه خودداری از انتخاب چنین اعتبارسنج‌هایی، استفاده از فیلترهای صفحه targets است.

در نهایت، اگر توکن دات کمی دارید ممکن است نتوانید اعتبارسنج مورد نظرتان را انتخاب کنید.

ترکیب اعتبارسنج‌ها و افرادی که آنها را انتخاب کرده اند باید در یک بلاک جای بگیرند در غیر اینصورت داوطلبانی که توکن کمتری داشته باشند حذف می‌شوند.

این مقدار پویا است و به مرور تغییر می‌کند. اگر نگاهی به داوطلبانی با کمترین رقم توکن برای اعتبارسنج مورد نظرتان داشته باشید، می‌توانید به یک درک کلی از میزان توکن دات مورد نیاز برای کسب پاداش برسید.

سوالات پر تکرار

1. آیا استیک کردن دات در لجر امن است؟

استیک کردن توکن دات با لجر کاملاً امن است چون توکن‌های شما در والت سخت‌افزاری لجر حفظ می‌شوند.

2. استیک کردن پولکادات چقدر هزینه دارد؟

برای استیک کردن حداقل باید 80 توکن دات داشته باشید.

3. انتقال توکن دات چقدر زمان می‌برد؟

منتقل کردن دات حدود 28 روز طول می‌کشد.

4. آیا پولکادات در لجر لایو هم وجود دارد؟

بله در حال حاضر پولکادات و توکن آن یعنی دات در اپلیکیشن لجر لایو وجود دارند.

صحبت‌های پایانی

برای موفقیت در فرایند استیکینگ انتخاب یک اعتبارسنج مناسب اهمیت زیادی دارد به همین دلیل همیشه باید سعی کنید حداکثر تعداد اعتبارسنج را انتخاب کنید.

لجر نانو ایکس و لجر نانو اس دو والت سخت‌افزاری متفاوت هستند که برای ذخیره کردن پولکادات و سایر ارزهای دیجیتال بسیار امن هستند.

تماس با ما

آدرس آدرس 1 : تهران، جردن، خیابان تندیس، پلاک 34، واحد 6
آدرس آدرس 2  : تهران، میرداماد، میدان مادر، خیابان شاه نظری ، خیابان ابن سینا
 
تلفن تلفن واحد فروش : 26230198
پاسخگویی ساعات پاسخگویی : روزهای غیرتعطیل از 9 صبح الی 17 عصر
 امکان مراجعه حضوری نیست حتما برای مراجعه حضوری از قبل هماهنگ بفرمایید
telegram 32 جهت پشتیبانی فنی تنها در تلگرام پیام دهید .

ما را دنبال کنید

کانال تلگرام
اینستاگرام 
کانال آپارات 
 
تمامی حقوق مادی و معنوی برای ارز مدرن محفوظ می باشد.

طراحی سایت : ایران مدرن

image01