مقالات

جستجو در مقالات

ورود کاربران ویژه

بنر ارز مدرن 1

learn1

بنر ارز مدرن 3

آموزش اتصال لجر به ارز نانو Nano
چطور لجر را به ارز نانو (Nano) متصل کنیم؟

آموزش اتصال لجر به ارز نانو Nano

چطور لجر را به ارز نانو (Nano) متصل کنیم؟

اگر دستگاه لجر نانو دارید می‌توانید از آن با Nault به صورت امن استفاده کنید. این دو در کنار هم امن ترین و راحت ترین روش برای ارسال و دریافت نانو را تشکیل می‌دهند. با استفاده از این راهنما هر آنچه برای ارسال و دریافت نانو با دستگاه لجر و Nault نیاز دارید را آموزش می‌بینید.

نصب اپلیکیشن نانو

لجر را از طریق پورت USB به کامپیوتر وصل کرده و با وارد کردن پین کد قفل آن را باز کنید. اگر هنوز لجر را تنظیم نکردید، این مراحل را دنبال کنید.

راهنمای اتصال لجر به ارز نانو Nano

لجر لایو را باز کرده و روش اتصال به دستگاه را انتخاب کنید.

نحوه اتصال لجر به ارز نانو Nano

منیجر لجر لایو را باز کنید.

آموزش اتصال لجر به ارز نانو Nano

اجازه اجرای منیجر روی دستگاه را بدهید. نانو را جستجو کرده و نصب کنید. وقتی اپلیکیشن نانو نصب شد، باید لجر لایو را ببندید چون هنوز از والت نانو داخل اپلیکیشن پشتیبانی نمی‌شود و برای انجام این کار باید از cc استفاده کنید.

چطور لجر را به ارز نانو (Nano) متصل کنیم؟

اپلیکیشن نانو را روی دستگاه لجر باز کنید و حالا باید پیام Use wallet to view accounts را مشاهده کنید.

uusssss

============================

پیکربندی لجر با Nault

برای اینکه بتوانید از دستگاه لجر با والت وب استفاده کنید، از مرورگرهای کروم، بریو یا اوپرا استفاده کنید و اپلیکیشن لجر منیجر را ببندید. ممکن است در ویندوز 10 یک پاپ آپ مزاحم مشاهده کنید در نتیجه توصیه می‌شود که از نسخه دسکتاپی  استفاده کنید.

با توجه به آخرین نکته‌ای که در فصل قبل بیان شد، مطمئن شوید که اپلیکیشن نانو در لجر باز شده باشد.

از cc گزینه Import An Existing Wallet (وارد کردن یک والت موجود) را انتخاب کرده و بعد از منوی دراپ داون گزینه لجر نانو S را انتخاب کنید. اگر نانو S را انتخاب کنید، لجر نانو X هم باید برای شما کار کند. اگر دستگاه شناسایی نشد، از اپلیکیشن نانو خارج شده و دوباره آن را باز کنید یا دستگاه را با یک پورت USB یا حتی کابل جدید امتحان کنید. سپس در Nault گزینه refresh ledger status button را انتخاب کنید.

چگونگی اتصال لجر به ارز نانو Nano

وقتی لجر شناسایی شد، حساب نانوی شما به Nault وارد شده و والت شما آماده استفاده می‌شود. اگر در لجر با حساب‌های نانوی بیشتری کار می‌کردید، این حساب‌ها هم باید شناسایی شده و وارد شوند.

ممکن است سایر والت‌هایی که از لجر و نانو پشتیبانی می‌کنند از قابلیت استفاده از چندین حساب نانو پشتیبانی نکنند پس اگر قابلیت استفاده از بیشتر از یک حساب را انتخاب می‌کنید به این نکته توجه داشته باشید.

acffff

============================

وضعیت لجر

در بخش سمت چپ، وضعیت فعلی دستگاه لجر را مشاهده می‌کنید. وقتی دستگاه متصل نباشد نمی‌توانید هیچ تراکنش جدیدی را امضاء کرده یا حساب جدید اضافه کنید. اگر وضعیت دستگاه نادرست به نظر می‌رسد، می‌توانید روی آن کلیک کنید تا دوباره به دستگاه لجر متصل شود. فقط وقتی دستگاه آنلاک شده و اپلیکیشن نانو باز باشد، وضعیت آن در حالت آماده قرار می‌گیرد.

esnnn

============================

استفاده از Nault برای ارسال، دریافت یا تغییر دادن نمایندگی از طریق لجر

پس از وارد کردن اطلاعات والت لجر، می‌توانید از صفحه Accounts برای مشاهده وضعیت فعلی همه حساب‌های نانوی خودتان استفاده کنید. با کلیک کردن روی یکی از حساب‌های خودتان می‌توانید کل جزئیات از جمله تاریخچه تراکنش را مشاهده کنید.

همیشه قبل از پذیرش هر تراکنشی با فشردن دکمه‌های لجر مبلغ و مقصد تراکنش را بررسی کنید. اطمینان از اینکه همه چیز درست و طبق انتظار باشد، کار شماست.

ارسال نانو

از سمت چپ، صفحه Send را باز کنید.

nannnnnnnn

حسابی که می‌خواهید از آن ارسال وجه کنید را انتخاب کرده و بعد آدرس حساب نانویی که می‌خواهید به آن وجه ارسال کنید را انتخاب کنید (یا یک مخاطب از فهرست مخاطبان انتخاب کنید).

مقدار دقیق نانویی که قصد ارسال آن را دارید انتخاب کنید (یا از فیلد ورودی FIAT برای تبدیل فوری استفاده کنید).

گزینه Send Nano را انتخاب کنید و بعد از صفحه تأیید برای اطمینان از درست بودن مقصد و مبلغ تراکنش استفاده کنید.

اگر اطلاعات نمایش داده شده درست بودند، روی Confirm Transaction کلیک کنید که اطلاعات تراکنش را به دستگاه لجر ارسال می‌کند.

در دستگاه لجر مطمئن شوید که مقصد و مبلغ تراکنش درست باشند و بعد با استفاده از دکمه‌های لجر تراکنش را تأیید یا رد کنید.

دریافت نانو

Nault در حالت پیش فرض سعی می‌کند که تراکنش‌های ورودی را به صورت خودکار دریافت کند. این یعنی وقتی والت باز باشد یا دوباره آن را باز کنید، تراکنش‌های ورودی در اسرع وقت برای تأیید روی دستگاه به لجر ارسال می‌شوند. در اکثر مواقع نیازی نیست که نگران دریافت دستی تراکنش باشید اما اگر تراکنش دریافت نشد یا در تنظیمات اپلیکیشن، Nault را روی حالت Manual Receive (دریافت دستی) قرار داده باشید، می‌توانید مراحل زیر را طی کنید:

صفحه Receive را از سمت چپ باز کنید.

دکمه Receive را برای تراکنشی که قصد تأیید آن را دارید انتخاب کنید. به این ترتیب پیام تأیید روی دستگاه لجر باز می‌شود.

در دستگاه لجر اطلاعات تراکنش را بررسی کنید و بعد از دکمه‌های دستگاه برای تأیید یا رد کردن تراکنش استفاده کنید.

تنظیماتی در اپلیکیشن نانو برای لجر وجود دارد که به آن دریافت خودکار گفته می‌شود. این تنظیمات باعث رد شدن فرایند تأیید دستی روی دستگاه می‌شود. اگر امکان دریافت تراکنش را ندارید این تنظیمات را تغییر دهید. این احتمال هم وجود دارد که گاهی اوقات این قابلیت درست کار نکند.

 pishnnnnnn

تغییر دادن نماینده

اگر می‌خواهید نماینده خودتان را عوض کنید یا اگر Nault تشخیص داد که نماینده انتخابی شما انتخاب خوبی برای شبکه نانو نیست می‌توانید به راحتی از طریق منوی تنظیمات بخش Representatives یا از طریق نمای Account هر یک از حساب‌های خودتان، نماینده انتخابی را تغییر دهید.

راحت ترین روش رفتن به منوی تنظیمات و بخش Representatives است؛

یکی از حساب‌هایی که قصد تغییر آن را دارید انتخاب کنید؛

حساب نماینده دلخواه را پیست کنید یا اینکه از منوی توصیه‌های Nault یک گزینه را انتخاب کنید؛

دکمه آپدیت و سپس تأیید را روی دستگاه لجر فشار دهید.

می توانید نماینده‌هایی که برای حساب‌های مختلف از آنها استفاده می‌کنید را از صفحه Accounts مشاهده کنید و با استفاده از دکمه edit آنها را تغییر دهید.

lkpooooo

  sppppp

============================

صحبت‌های پایانی

با استفاده از اطلاعات ارائه شده در این مطلب می‌توانید با دستگاه لجر، نانو را ذخیره کرده و هر زمان که خواستید با استفاده از Nault به آن دسترسی پیدا کنید. علاوه بر پشتیبانی از دستگاه‌های لجر Nault امکانات مختلف دیگری هم دارد مثل نمایش ارزش بر حسب ارز محلی، یک دفترچه آدرس کاملاً ادغام شد، قابلیت خواندن کد QR، قابلیت‌های امضای آفلاین و غیره که امکان دریافت و ارسال راحت و امن نانو را برای شما فراهم می‌کنند.

ذخیره داده‌ها

Nault هیچ گونه اطلاعاتی از شما روی سرورهای خودش ذخیره نمی‌کند. اطلاعات فقط در مرورگر شما ذخیره می‌شوند (در صورت عدم استفاده از حالت ناشناس مرورگر یا تنظیم مرورگر برای حذف تاریخچه پس از بستن آن) تا در دفعات بعدی راحت تر به والت خودتان دسترسی پیدا کنید. با دستگاه لجر تنها اطلاعات ذخیره شده آدرس‌های عمومی حساب شما هستند و این تنها اطلاعاتی است که دستگاه لجر آن را مشخص می‌کند. توصیه می‌شود که والت Nault را با یک پسورد ایمن سازی کرده و هر زمان کارتان انجام شد، آن را قفل کنید. به این ترتیب دارایی‌های شما فقط با پسورد قابل دسترسی خواهند بود.

============================

رفع مشکلات

بعضی از مشکلات لجر به Nault ارتباطی ندارند و مربوط به خود دستگاه و محدودیت قابلیت سازگاری آن هستند.

برقرار نشدن ارتباط لجر با Nault

اگر هنگام ورود اطلاعات به لجر یا اتصال مجدد به آن با خطا روبرو می‌شوید، یکی از روش‌های زیر را امتحان کنید و پس از هر مرحله صفحه وب یا اپلیکیشن Nault را دوباره بارگذاری کنید.

اپلیکیشنی که ممکن است باعث ایجاد اختلال شده باشد را ببندید به خصوص لجر لایو، سایر والت‌های کریپتو یا Nault.

مطمئن شوید که اپلیکیشن Nano در لجر در حال اجرا باشد یا آن را ری استارت کنید.

از جدیدترین اپلیکیشن دسکتاپ نانو استفاده کنید. معمولاً پروتکل لجر مورد استفاده در اپلیکیشن دسکتاپ نسبت به نسخه تحت وب حساسیت کمتری دارد. حداقل یک مرورگر دیگر را امتحان کنید. معمولاً کروم بهترین گزینه است. جدیدترین نسخه از اج، بریو و سایر مرورگرهای مبتنی بر کرومیوم هم کار می‌کنند. در حال حاضر فایرفاکس از یک پروتکل قدیمی تر استفاده می‌کند اما ممکن است این مرورگر پایدارتر باشد.

پورت USB را هم عوض کنید. ممکن است پورت USB مشکل داشته باشد یا جابجایی USB2/USB3 به رفع مشکل کمک کند. پورتی را امتحان کنید که مستقیماً به مادربورد کامپیوتر وصل باشد نه ‌هاب.

کابل USB را عوض کنید. ممکن است کیفیت پایین یا طول زیاد کابل مشکل ایجاد کند. توصیه می‌شود از کابل همراه لجر استفاده کنید.

کامپیوتر را ری استارت کرده یا از یک کامپیوتر دیگر استفاده کنید. لجر لایو و منیجر را باز کنید تا مطمئن شوید که لجر درست کار می‌کند. جدیدترین میان افزار را نصب کنید. یک سیستم عامل دیگر را امتحان کنید.

مشکل اتصال با بلوتوث

کامپیوتر باید از BLE پشتیبانی کند؛

در حال حاضر از اندروید پشتیبانی نمی‌شود.

پیام‌های پاپ – آپ مزاحم

هنگام استفاده از پروتکل سنتی U2F یک پنجره وجود دارد که معمولاً در فایرفاکس یا مرورگرهای قدیمی تر باز می‌شود. سعی کنید از آخرین نسخه دسکتاپ Nault استفاده کنید. پروتکل لجر مورد استفاده در اپلیکیشن دسکتاپ معمولاً نسبت به نسخه تحت وب حساسیت کمتری دارد. حداقل یک مرورگر دیگر را امتحان کنید. معمولاً کروم بهترین گزینه است. جدیدترین نسخه از اج، بریو و سایر مرورگرهای مبتنی بر کرومیوم هم کار می‌کنند.

مشکل عدم دریافت تراکنش‌ها

یک تنظیم خاص در اپلیکیشن نانو وجود دارد که امکان دریافت خودکار را فراهم می‌کند. یک تنظیم هم در اپلیکیشن Nault برای دریافت خودکار وجود دارد. اگر با وجود فعال کردن هر دو تنظیم باز هم مشکل رفع نشد، به صفحه Receive screen از Nault رفته و تراکنش را به صورت خودکار دریافت کنید. معمولاً برای پیشگیری از دریافت تراکنش‌های اسپم این روش ترجیح داده می‌شود.

ممکن است یک خطا در سرور بک اند وجود داشته باشد یا ترافیک سنگین شبکه باعث ایجاد تأخیر شده باشد. می‌توانید از تنظیمات اپلیکیشن یک سرور دیگر را امتحان کنید. همچنین می‌توانید حساب خودتان را کپی کرده و آن را با یک بلاک اکسپلورر دیگر مثل nanocrawler باز کنید تا تراکنش ورودی/ در حال اجرا را بررسی و تأیید کنید.

نمایش موجودی صفر در والت

نیازی به ترسیدن نیست چون این خطا متداول است. اگر شخص دیگری به عبارت یادآور پشتیبان یا پین کد لجر شما دسترسی نداشته باشد، مشکلی برای دارایی‌های شما ایجاد نخواهد شد.

مطمئن شوید که دستگاه لجر شما متصل باشد و یک اعلان سبز مشاهده کنید.

به صفحه اکانت بروید. مطمئن شوید اکانت نمایش داده شده، همان اکانتی است که نانو به آن ارسال شده است. برای مشاهده تاریخچه روی آن کلیک کنید. اگر اکانت مشاهده نمی‌شود گزینه Add new account را امتحان کنید. اگر باز هم مشکل رفع نشد، شما نانو را به حساب دیگری که عبارت سید آن در لجر وارد نشده واریز کرده اید. باید آن حساب را پیدا کرده و به Nault وارد (Import) کنید.

ممکن است یک خطا در سرور بک اند وجود داشته باشد یا ترافیک سنگین شبکه باعث ایجاد تأخیر شده باشد. می‌توانید از تنظیمات اپلیکیشن یک سرور دیگر را امتحان کنید. همچنین می‌توانید حساب خودتان را کپی کرده و آن را با یک بلاک اکسپلورر دیگر مثل nanocrawler باز کنید تا تراکنش ورودی/ در حال اجرا را بررسی و تأیید کنید

 

تماس با ما

آدرس آدرس 1 : تهران، جردن، خیابان تندیس، پلاک 34، واحد 6
آدرس آدرس 2  : تهران، میرداماد، میدان مادر، خیابان شاه نظری ، خیابان ابن سینا
 
تلفن تلفن واحد فروش : 26230198
پاسخگویی ساعات پاسخگویی : روزهای غیرتعطیل از 9 صبح الی 17 عصر
 امکان مراجعه حضوری نیست حتما برای مراجعه حضوری از قبل هماهنگ بفرمایید
telegram 32 جهت پشتیبانی فنی تنها در تلگرام پیام دهید .

ما را دنبال کنید

کانال تلگرام
اینستاگرام 
کانال آپارات 
 
تمامی حقوق مادی و معنوی برای ارز مدرن محفوظ می باشد.

طراحی سایت : ایران مدرن

image01