مقالات

جستجو در مقالات

ورود کاربران ویژه

بنر ارز مدرن 1

learn1

بنر ارز مدرن 3

چگونه از کیف پول TREZOR  ترزور در الکتروم استفاده کنیم؟
چگونه از کیف پول TREZOR ترزور در الکتروم استفاده کنیم؟

چگونه از کیف پول TREZOR ترزور در الکتروم استفاده کنیم؟

راهنمای استفاده از کیف پول TREZOR ترزور در الکتروم

دسترسی به حساب کاربری استاندارد و پنهان کیف پول ترزور در الکتروم

کیف پول سبک و منبع باز الکتروم از انواع کیف پول های نرم افزاری است که نسخه دسکتاپ آن برای ویندوز، مک و لینوکس در دسترس است. کاربران می توانند از این کیف پول نرم افزاری محبوب همراه با کیف پول های سخت افزاری ترزور و لجر و یا به صورت جداگانه استفاده کنند.

کیف پول بیت کوین الکتروم چند ویژگی پیشرفته زیر را ارائه می دهد:

  • پشتیبانی چند امضایی
  • پشتیبانی شبکه لایتنینگ
  • کنترل بر کوین های دیجیتال، قابلیت تغییر آدرس
  • هزینه تراکنش به صرفه
  • قابلیت رمزگذاری/ رمزگشایی، امضا و تایید پیام
  • پرداخت به op_return
  • سگویت بومی
  • بارگذاری تعداد بالای تراکنش
  • ارسال/ دریافت درخواست پرداخت با ایمیل حساب کاربری
  • و امنیت بیشتر با اتصال به فول نود خود با استفاده از سرور شخصی الکتروم.

با وجود همه این مزایا، برخی کاربران ترجیح می دهند از کیف پول ترزور در الکتروم ( ترزور سوئیت و یا wallet.Trezor.io ) استفاده کنند.

اگرچه رابط کاربری الکتروم معایبی نیز دارد، به عنوان مثال کاربران در کیف پول الکتروم نمی توانند همزمان به هر دو حساب های استاندارد و پنهان دسترسی داشته باشند، اما در ترزور سوئیت چنین محدودیتی وجود ندارد.

1TRRRR

الکتروم از چندین حساب به صورت همزمان پشتیبانی نمی کند. بنابراین شما باید کیف پول دیگری برای حساب استاندارد نصب کنید و برای حساب های پنهان خود عبارت عبور در نظر بگیرید.

دسترسی به حساب های استاندارد و پنهان کیف پول ترزور در الکتروم

با توجه به شیوه نصب و تنظیمات کیف پول ترزور، ممکن است برای دسترسی به حساب های پنهان در الکتروم به عبارت عبور نیاز داشته باشید. کاربران باید توجه کنند که برای دسترسی به عبارت عبور حساب باید عبارت عبور قابل قبول وارد کنند. هر عبارت عبور حساب جدیدی تعریف می کند و هر عبارت عبور جدید مجموعه حساب های جدیدی ایجاد می کند. بنابراین از صحت عبارت عبور خود اطمینان حاصل کنید.

حساب کاربری پنهان کیف پول ترزور در الکتروم

اگر حین نصب کیف پول ترزور عبارت عبور را فعال کرده باشید، کیف پول الکتروم به صورت پیش فرض از شما میخواهد که عبارت عبور را وارد کنید. در ادامه به نحوه دسترسی به حساب کاربری پنهان کیف پول ترزور در الکتروم می پردازیم.

به بخش فایل و سپس New/Restore بروید، نام کیف پول را انتخاب کنید ( مثلا Trezor Hidden)، حساب استاندارد و گزینه استفاده از دستگاه سخت افزاری را انتخاب کنید.

2PINTT

کد پین کیف پول سخت افزاری خود را وارد کنید، در مرحله بعدی برای دسترسی به حساب پنهان عبارت عبور را وارد کنید.

TCCC

توجه کنید که آدرس اشتقاقی (derivation path) صحیح را انتخاب کنید، این همان نوع آدرس است که قبلا از آن استفاده می کردید.

4ADDDD

  • آدرس میراثی (legacy-p2pkh) _ آدرس هایی که با عدد ۱ شروع می شوند.
  • آدرس سگویت (p2wpkh-p2sh) _ آدرس هایی که با ۳ شروع شده و پشتیبانی سگویت دارند.
  • سگویت بومی (p2wpkh) _ آدرس هایی که با استاندارد Bech32 پشتیبانی شده و با bc شروع می شوند.

به عنوان مثال اگر کوین های شما در دو آدرس میراثی و سگویت ذخیره شده باید دو کیف پول مجزا، یکی برای آدرس میراثی و دیگری برای سگویت-p2sh در نظر بگیرید.

دسترسی به حساب استاندارد کیف پول ترزور در الکتروم

برای دسترسی به حساب استاندارد کیف پول ترزور در الکتروم مراحل زیر را دنبال کنید:

در برنامه الکتروم به قسمت فایل و سپس New/Restore (جدید/ بازیابی) بروید و نام کیف پول خود را انتخاب کنید، سپس کیف پول استاندارد و دستگاه سخت افزاری را انتخاب کنید.

اکنون کد پین ترزور را وارد کنید و در صفحه بعد کادر عبارت عبور را خالی بگذارید. بدین ترتیب به حساب استاندارد پیش فرض خود وارد می شوید.

توجه: حساب استاندارد یک‌ حساب کاربری با عبارت عبور خالی است. هر کاربری فقط با عبارت بازیابی ۲۴ کلمه ای می تواند به حساب استاندارد شما دسترسی پیدا کند. اما برای دسترسی به حساب های پنهان علاوه بر عبارت بازیابی ۲۴ کلمه ای، عبارت عبور نیز لازم است.

حتی اگر برای حساب های استاندارد و پنهان، کیف پول مجزا ساخته باشید باز هم نمی توانید همزمان به هر دوی آنها دسترسی داشته باشید. باید یکی از حساب ها را ببندید و دیگری را باز کنید. پیام زیر به این معنی است که در حال حاضر یک حساب باز شده دارید:

ترزور خود را وارد کنید (Trezor Vault) و بررسی کنید که کابل متصل شده و هیچ برنامه دیگری از آن استفاده نمی کند.

برای دسترسی به حساب دیگر خود، از حساب فعلی خارج شوید.

فعالسازی عبارت عبور کیف پول ترزور در الکتروم

عبارت عبور قابلیتی است که در کیف پول ترزور شما تنظیم می شود. اما می توانید هر زمانی که بخواهید آن را از کیف پول الکتروم فعال و غیر فعال کنید و هیچ تاثیری روی کوین های شما نمی گذارد. این قابلیت فقط شیوه دسترسی شما به کوین های ذخیره شده تان را تغییر می دهد.

اگر عبارت عبور در ترزور غیر فعال شود دیگر در کیف پول الکتروم گزینه ارسال عبارت عبور را دریافت نخواهید کرد. به این ترتیب فقط شما به حساب استاندارد خود دسترسی دارید و عبارت عبور حساب های پنهان شما کاملا مخفی باقی خواهند ماند. برای دسترسی به آن باید مجددا قابلیت عبارت عبور را فعال کنید.

در واقع نیازی به غیرفعال سازی عبارت عبور در ترزور نیست، اما در ادامه این مقاله به نحوه فعالسازی و غیر فعال سازی عبارت عبور کیف پول ترزور در الکتروم می پردازیم:

در برنامه الکتروم گوشه پایین سمت راست روی آیکون ترزور کلیک کنید. سپس صفحه تنظیمات ترزور باز می شود، به تب تنظیمات پیشرفته (advanced) رفته و در این قسمت گزینه فعال سازی/ غیر فعال سازی عبارت عبور را مشاهده می کنید.

توجه: حتی اگر قابلیت عبارت عبور فعال باشد، حساب های استاندارد کیف پول ترزور در الکتروم قابل دسترسی هستند. فقط کافی است کادر عبارت عبور را خالی گذاشته و روی گزینه ادامه کلیک کنید. اما اگر عبارت عبور ترزور غیرفعال باشد، نمی توانید به حساب های مخفی کیف پول ترزور در الکتروم دسترسی داشته باشید و باید مجددا این ویژگی را فعال کنید.

 

تماس با ما

آدرس آدرس 1 : تهران، جردن، خیابان تندیس، پلاک 34، واحد 6
آدرس آدرس 2  : تهران، میرداماد، میدان مادر، خیابان شاه نظری ، خیابان ابن سینا
 
تلفن تلفن واحد فروش : 26230198
پاسخگویی ساعات پاسخگویی : روزهای غیرتعطیل از 9 صبح الی 17 عصر
 امکان مراجعه حضوری نیست حتما برای مراجعه حضوری از قبل هماهنگ بفرمایید
telegram 32 جهت پشتیبانی فنی تنها در تلگرام پیام دهید .

ما را دنبال کنید

کانال تلگرام
اینستاگرام 
کانال آپارات 
 
تمامی حقوق مادی و معنوی برای ارز مدرن محفوظ می باشد.

طراحی سایت : ایران مدرن

image01