مقالات

جستجو در مقالات

ورود کاربران ویژه

بنر ارز مدرن 1

learn1

بنر ارز مدرن 3

چگونه کیف پول لجر نانو LEDGER NANO  را به تست نت بیت کوین BTC Test  و اتریوم ETH متصل کنیم؟
چگونه کیف پول لجر نانو LEDGER NANO را به تست نت بیت کوین BTC Test و اتریوم ETH متصل کنیم؟

چگونه کیف پول لجر نانو LEDGER NANO را به تست نت بیت کوین BTC Test و اتریوم ETH متصل کنیم؟

 

راه اندازی کیف پول لجر نانو ساده است، اما بعضی کاربران ممکن است تجربه کافی استفاده از آن را نداشته باشند. راهنمای نصب و راه اندازی که در صفحه نمایش دستگاه ظاهر می شود را دنبال کرده و فراموش نکنید که حتما عبارت بازیابی (seed) را جای امنی یادداشت کنید. قبل از انتقال وجه و استفاده از کیف پول لجر نانو از اطلاعات آن بک آپ بگیرید.

کاربرانی که برای اولین بار از کیف پول لجر استفاده می کنند احتمالا سردرگم شده و حتی پس از راه اندازی موفق آن در انتقال بیت کوین به کیف پول خود سوالات زیادی دارند. تست نت بیت کوین نرم افزاری است که کاربران می توانند در فضای آزمایشی آن از والت لجر استفاده کنند و بدون نیاز به بیت کوین واقعی قابلیت های متنوع کیف پول خود را آزمایش کنند.

در ادامه توضیح می دهیم که چگونه از لجر نانو در تست نت بیت کوین استفاده کنید.

چرا از تست نت بیت کوین استفاده کنیم؟

بین شبکه آزمایشی و اصلی بیت کوین هیچ تفاوتی وجود ندارد بجز اینکه کوین های شبکه آزمایشی رایگان بوده و ارزشی ندارند.

عمدتا از تست نت برای کسب تجربه بدون نیاز به بیت کوین واقعی استفاده می شود. اگر شما تجربه و اطلاعات کافی برای ذخیره بیت کوین و یا معامله ندارید، تست نت شروع خوبی خواهد بود. همچنین اگر کاربر با تجربه ای هستید می توانید برای راه اندازی چند امضایی (Multisig) کیف پول لجر از تست نت بیت کوین کمک بگیرید.

کاربران می توانند در تست نت با کیف پول لجر نانو خود کار کنند و تا زمانی که آگاهی کافی به دست بیاورند، قابلیت و کارکردهای متنوع آن را آزمایش کنند. به محض اینکه با کیف پول لجر نانو و کارکرد آن آشنا شدید می توانید به شبکه اصلی بروید.

چگونه کیف پول لجر نانو اس ( Ledger Nano S) و لجر نانو ایکس (Ledger Nano X) را به تست نت بیت کوین متصل کنیم؟

اتصال کیف پول لجر نانو به تست نت بیت کوین

کیف پول لجر نانو اس و لجر نانو ایکس دو نمونه از محبوب ترین کیف پول های سخت افزاری موجود در بازار هستند. کیف پول لجر امن ترین روش برای ذخیره مقادیر زیاد دارایی را ارائه می کند، اما نمی توان بلافاصله از دستگاه آن استفاده کرد. بلکه باید برنامه لجر لایو (Ledger live) متناسب با دستگاه لجر خود را نیز نصب کنید. نرم افزار لجر لایو برنامه رابط برای دستگاه لجر نانو ایکس و لجر نانو اس است. این برنامه به کاربران امکان مدیریت کیف پول لجر را می دهد و در هر دو نسخه دسکتاپ و موبایل موجود است.

برای نصب برنامه بیت کوین و تست نت بیت کوین روی کیف پول لجر باید از لجر لایو استفاده کنید. از لینک زیر می توانید برنامه لجر لایو را دانلود کنید:

https://www.ledger.com/ledger-live/download

توصیه می کنیم قبل از نصب و استفاده، لجر لایو را وریفای کنید. به محض وریفای می توانید راه اندازی و نصب برنامه را ادامه دهید.

تست نت بیت کوین (BTC) در کیف پول لجر

اول اینکه برای هر یک از شبکه های اصلی و آزمایشی به عبارت بازیابی (seed) یا نمونیک متفاوت نیاز ندارید و می توانید از یک عبارت بازیابی ۲۴ کلمه ای استفاده کنید. علاوه بر این می توانید از دو عبارت عبور (passphrase) متفاوت برای هر کدام از شبکه های اصلی و آزمایشی استفاده کنید، اما این مورد ضرورتی ندارد. نصب برنامه را با هر روشی که برای شما راحت است ادامه دهید و توجه کنید که عبارت های عبور را جابجا به کار نبرید. از همه مهم تر عبارت بازیابی و عبور را نوشته و جای امنی نگه دارید.

برنامه تست نت بیت کوین به صورت پیش فرض در تب مدیریت برنامه لجر لایو قرار ندارد. برای اینکه برنامه تست نت BTC را مشاهده کنید باید در لجر لایو حالت توسعه دهنده (developer mode) را فعال کنید.

 چگونه کیف پول لجر نانو LEDGER NANO  را به تست نت بیت کوین BTC Test  و اتریوم ETH متصل کنیم؟

  1. دستگاه سخت افزار لجر را متصل و آن را آنلاک کنید.
  2. لجر لایو را باز کنید و به بخش تنظیمات و منوی قابلیت های آزمایشی رفته و حالت توسعه دهنده را فعال کنید. حالا برنامه تست نت در تب مدیریت نشان داده می شود.
  3. اکنون به بخش مدیریت لجر لایو بروید و تست نت بیت کوین را جستجو کنید. برای استفاده از تست نت به برنامه بیت کوین نیاز دارید، بنابراین هر دوی آنها را نصب کنید.

 2LOIUM

دریافت آدرس تست نت در کیف پول لجر نانو

اکنون هر دو برنامه در دستگاه لجر شما نصب شده، برنامه بیت کوین که باید برای شبکه اصلی از آن استفاده کنید و بیت کوین تست که برای شبکه آزمایشی به کار می رود. 

برای دریافت آدرس تست نت و استفاده از شبکه آزمایشی، برنامه بیت کوین تست را در دستگاه لجر خود باز کنید.

 3OIUJ

به تب حساب ها در لجر لایو بروید و روی گزینه افزودن حساب (add acount) کلیک کرده، تست نت را جستجو و سپس تست نت بیت کوین (BTC) را انتخاب کنید.

در صفحه بعدی فرمت آدرس سگویت یا سگویت بومی را (native SegWit/ SegWit) انتخاب کنید.

4UIOP

توجه: آدرس شبکه اصلی و آزمایشی کاملا متفاوت هستند. آدرس های سگویت بومی در تست نت با tb شروع می شوند. آدرس سگویت در تست نت با 2M و 2N شروع می شود.

مثال:

1qk6muq94wxwhk4wjnssnpz59g6qrl3cvlppjy0a – native segwit

2MsyJbQpqDZ2kpobYwBPo8FCNHcAQhkLF3Z – segwit

اکنون کیف پول لجر نانو شما به شبکه آزمایشی بیت کوین متصل شده و برای استفاده از فضای تست نت به کوین های آزمایشی نیاز دارید.

دریافت کوین آزمایشی

در لجر لایو به تب دریافت (receive) بروید و بیت کوین تست نت را انتخاب و آدرس را کپی کنید. برای دریافت رایگان کوین های تست نت می توانید از لینک های زیر استفاده کنید:

https://bitcoinfaucet.uo1.net/

https://testnet-faucet.mempool.co/

مرورگر تست نت بیت کوین:

 https://live.blockcypher.com/btc-testnet

اتصال لجر به تست نت اتریوم

هیچ برنامه جداگانه ای برای تست نت اتریوم وجود ندارد. کاربران برای استفاده از شبکه آزمایشی اتریوم باید از برنامه ETH اصلی استفاده کنند. علاوه بر این شما می توانید کیف پول خود را به برنامه هایی مانند متاماسک متصل کنید و از تست نت اتریوم استفاده کنید.

در این مقاله با مبانی شبکه آزمایشی و اتصال کیف پول به آن آشنا شدید، اکنون می توانید از کیف پول خود در تست نت استفاده کنید و تمامی مراحل از عبارت بازیابی تا انجام تراکنش را انجام دهید. به محض اینکه بر نحوه کار با دستگاه خود مسلط شدید، به معامله بیت کوین در شبکه اصلی بپردازید.

شاید این مطلب برای شما مفید باشد "ذخیره ارزهای یک دلاری در لجر نانو اس"

تماس با ما

آدرس آدرس 1 : تهران، جردن، خیابان تندیس، پلاک 34، واحد 6
آدرس آدرس 2  : تهران، میرداماد، میدان مادر، خیابان شاه نظری ، خیابان ابن سینا
 
تلفن تلفن واحد فروش : 26230198
پاسخگویی ساعات پاسخگویی : روزهای غیرتعطیل از 9 صبح الی 17 عصر
 امکان مراجعه حضوری نیست حتما برای مراجعه حضوری از قبل هماهنگ بفرمایید
telegram 32 جهت پشتیبانی فنی تنها در تلگرام پیام دهید .

ما را دنبال کنید

کانال تلگرام
اینستاگرام 
کانال آپارات 
 
تمامی حقوق مادی و معنوی برای ارز مدرن محفوظ می باشد.

طراحی سایت : ایران مدرن

image01