مقالات

جستجو در مقالات

ورود کاربران ویژه

بنر ارز مدرن 1

learn1

بنر ارز مدرن 3

آموزش تنظیم نود کامل بیت کوین

تنظیم لجر لایو با نود کامل بیت کوین خودتان، به مراقبت از حریم خصوصی و حفاظت هر چه بیشتر از دارایی‌های شما کمک می‌کند. با استفاده از این قابلیت، امکان همگام سازی و اجرای تراکنش‌ها را بدون نیاز به اکسپلوررهای لجر پیدا می‌کنید.

اتصال نود کامل بیت کوین چطور انجام می‌شود؟

لجر لایو در حالت پیش فرض به اکسپلوررهای بیت کوین متصل می‌شود که امکان همگام سازی سریع را بدون نیاز به تنظیم و نگهداری از نود فراهم می‌کنند. اما در مقابل این راحتی استفاده، باید به نودهای لجر اعتماد کرد تا موجودی دقیق کاربران را ارایه داده و آدرس‌های آنها را ذخیره نکنند.

به لطف وجود SatStack، حالا کاربران حرفه‌ای می‌توانند لجر لایو را به نود کامل بیت کوین خودشان وصل کنند. SatStack یک اپلیکیشن اپن سورس کوچک است که نقش پلی بین لجر لایو و نود کامل را بازی می‌کند. هنگام اجرای SatStack، لجر لایو می‌تواند به نود دستور دهد تا اکانت‌ها را اسکن کرده، موجودی‌ها را بازیابی کرده و تراکنش‌ها را در شبکه پخش کند.

یک نود کامل بیت کوین، همه تراکنش‌ها و بلاک‌ها را اعتبارسنجی کرده و کل تاریخچه تراکنش‌های بیت کوین را ذخیره می‌کند. بنابراین، یک نود کامل می‌تواند در هر لحظه، به شکل کاملاً مستقل موجودی یک آدرس بیت کوین را تشخیص دهد.

پیش از شروع

لجر لایو دسکتاپ نسخه 2.52 را روی کامپیوترتان دانلود و نصب کنید.

Ledger Live Desktop 2.52 برای ویندوز

Ledger Live Desktop 2.52 برای macOS

Ledger Live Desktop 2.52 برای لینوکس

بیت کوین کور را دانلود کرده و نود کامل را همگام سازی کنید. توصیه می‌شود که نود خودتان را با txindex=1 در فایل پیکربندی bitcoin.conf اجرا کنید.

اتصال نود بیت کوین به لجر لایو

برای اتصال نود کامل بیت کوین به لجر لایو:

پس از اینکه بیت کوین کور کاملاً همگام سازی شد، لجر لایو را باز کرده و وارد تب Settings > Experimental features شوید.

صفحه را اسکرول کنید تا گزینه Connect Bitcoin full node را پیدا کنید و بعد روی Connect کلیک کنید.

پس از اینکه نود کامل شما تنظیم و همگام سازی شد، روی Continue کلیک کنید.

طبق شرایط خودتان، پارامترهای نود (<IP address>:<port>) را در فیلد Host وارد کنید:

اگر بیت کوین را روی کامپیوتری مشترک با لجر لایو اجرا می‌کنید، از مقدار پیش فرض 0.0.1 : 8333 استفاده کنید.

اگر برای نود خودتان یک آی‌پی ایستا تنظیم کرده‌اید، آدرس پیش فرض 0.0.1 را با آی‌پی نود کامل خودتان جایگزین کنید.

اگر از یک راهکار نود میزبانی شده استفاده می‌کنید، URL را وارد کنید.

اعتبارنامه‌های RPC نودتان را که در فایل conf پیکربندی شده، وارد کنید. می‌توانید این فایل را در پنل مدیریت نود (مثل myNode) یا در مسیر زیر پیدا کنید:

ویندوز: %APPDATA%\Bitcoin\

OSX: $HOME/Library/Application Support/Bitcoin/

لینوکس: ~/.bitcoin/

در صورت نیاز، گزینه Transport Layer Security را فعال کنید.

پس از برقراری موفقیت آمیز اتصال، روی Continue کلیک کنید. در غیر این صورت، پارامترهایی که وارد کرده بودید را بازبینی کرده و دوباره امتحان کنید.

پیکربندی اکانت‌ها

نود کامل شما باید اطلاع داشته باشد که چه آدرس‌هایی از بلاک‌چین به اکانت‌های شما تعلق دارند. بنابراین، لجر لایو نود کامل شما را با استفاده از دستگاه لجرتان پیکربندی می‌کند تا بتواند بعداً حساب‌های شما را اسکن کند. Ledger SatStack این امکان را فراهم کرده که لجر لایو را به نود کامل خودتان وصل کنید. از آنجایی که Ledger SatStack باید هنگام استفاده از لجر لایو اجرا شود، باید اجازه دهید که هنگام شروع به کار سیستم، به صورت خودکار راه‌اندازی شود.

تعداد اکانت‌ها برای هر نوع آدرسی که اسکن برای آنها انجام می‌شود را انتخاب کنید. مقدار پیش فرض برای هر نوع آدرس (سنتی، سگویت و سگویت بومی) 10 اکانت است. تنها در صورتی که بیشتر از 10 اکانت از هر نوع دارید، باید این عدد را افزایش دهید.

روی Continue کلیک کنید.

دستگاه لجر را وصل کرده و قفل آن را باز کنید. سپس اپلیکیشن بیت کوین را باز کنید. منتظر بمانید تا لجر لایو اکانت‌های شما را از دستگاهتان بازیابی کند.

پس از اینکه اطلاعات اکانت شما به فایل پیکربندی نود اضافه شدند، روی Continue کلیک کنید. این فایل، در پوشه داده‌های کاربر به نام json ذخیره شده است.

برای دریافت جدیدترین نسخه از SatStack برای سیستم عامل خودتان، روی دکمه Download SatStack کلیک کنید.

پس از باز کردن فایل قابل دانلود، فایل اجرایی SatStack را باز کنید. در صورت عدم شناسایی توسعه دهنده اپلیکیشن، باید باز کردن SatStack را تأیید کنید. حالا باید نود کامل اسکن حساب‌های شما را انجام دهد.

صبر کنید تا عملیات تکمیل شود یا روی Continue کلیک کرده و میزان پیشرفت را از طریق تب Experimental Settings دنبال کنید.

همه حساب‌های بیت کوین، از پورتفولیوی شما حذف می‌شوند. پس از تکمیل اسکن حساب، می‌توانید دوباره آنها را با نود کامل خودتان اضافه کنید.

اضافه کردن اکانت‌ها

پس از اتصال نود کامل و تکمیل اسکن اکانت، می‌توانید اکانت‌های خودتان را به شکل عادی اضافه کنید.

اکانت‌هایی با عبارت عبور یا عبارت بازیابی مختلف

اگر از اکانت‌هایی ببا چند عبارت بازیابی یا عبارت عبور مختلف استفاده می‌کنید یا اینکه بیشتر از 10 اکانت از یک نوع آدرس دارید، نود کامل شما باید بلاک‌چین را برای همه اکانت‌های مربوطه اسکن کند. برای انجام این کار، به بخش تنظیمات نود کامل رفته و نود خودتان را با همه اکانت‌ها تنظیم کنید.

آشنایی با وضعیت‌های مختلف نود کامل

در قسمت Settings > Experimental features > Connect Bitcoin full node ممکن است پیام‌های وضعیت زیر را برای نود کامل خودتان ببینید.

وضعیت

توضیحات

Ready

نود کامل شما، کاملاً همگام سازی شده است. می‌توانید اکانت‌های بیت کوین را اضافه کنید و موجودی اکانت، درست است.

Loading

SatStack در حال بررسی کل موجودی در گردش است.

Node sync in progress...

نود کامل، در حال همگام سازی بلاک‌های جدید است. ممکن است هنوز تراکنش‌های جدید قابل مشاهده نباشند؛ در نتیجه احتمال اشتباه بودن موجودی بیت کوین وجود دارد. در صورت امکان، برای همگام ماندن، نود را به صورت پیوسته فعال نگه دارید.

Account scan in progress...

نود کامل مشغول اسکن بلاک چین برای بررسی موجودی حساب شما است. می‌توانید پس از تکمیل اسکن، اکانت‌های خودتان را در لجر لایو اضافه کنید.

Could not reach SatStack

مشکلی وجود دارد که مانع از اتصال لجر لایو به SatStack می‌شود. مطمئن شوید که SatStack در یک ترمینال خط فرمانی در همان کامپیوتر در حال اجرا باشد.

Could not reach full node

نود کامل، آفلاین است یا تنظیمات اتصالی که وارد کرده‌اید، درست نیست. برای ویرایش تنظیمات نود، وارد مسیر Experimental features > Connect Bitcoin full node شوید.

محدودیت‌ها و باگ‌های شناخته شده

از آنجایی که پشتیبانی از نود کامل بیت کوین هنوز جزء قابلیت‌های آزمایشی محسوب می‌شود، یکسری باگ و محدودیت در آن وجود دارد که به مرور رفع خواهند شد.

باگ‌ها

تراکنش‌های در حال اجرا، مدت کوتاهی پس از ارسال در لیست عملیات نمایش داده نمی‌شوند و پس از اولین تأیید توسط شبکه نمایش داده خواهند شد.

کوین‌های تأیید شده به صورت pending نمایش داده می‌شوند.

هنگام اضافه کردن اکانتی که نود با آن پیکربندی نشده، پیام خطایی نمایش داده نمی‌شود. اکانت، هیچ عملیاتی ندارد چون نود کامل، بلاک‌چین را برای آن اسکن نکرده است.

فایل پیکربندی SatStack حاوی رکوردهای تکراری برای اکانت است.

وقتی SatStack از دسترس خارج شده باشد، وضعیت همگام سازی Account به این صورت نمایش داده می‌شود: Could not reach full node.

تایم اوت اتصال نود، در اولین مرحله از تنظیم، بسیار طولانی است.

اشتباه بودن بعضی کلمات

محدودیت‌ها

تراکنش‌های دریافتی از آدرس‌هایی که متعلق به کاربران نباشند، آدرس from ندارند. برای حل این مشکل، می‌توانید txindex=1 را به فایل پیکربندی نود bitcoin.conf اضافه کنید. در صورت فعال نبودن txindex، نود کامل، آدرس‌های شخص ثالث را پیگیری نمی‌کند.

با اجرای SatStack روی یک نود هرس شد، خطای txndex=1 not present نمایش داده می‌شود. برای استفاده از StaStack بدون txindex=1، باید آن را روی یک نود کامل اجرا کنید.

MacOS: در حال حاضر، SatStack notarized نیست. یعنی کاربران باید اپلیکیشن را از طریق منوی راست کلیک یا رفتن به مسیر System Preferences > Security & Privacy باز کنند.

برای اکانت‌هایی با چند عبارت بازیابی یا عبارت عبور، باید مراحل کار تکرار شوند.

لجر لایو، نسخه SatStack را اعمال نمی‌کند. در صورت وجود آپدیت جدید، به شما اطلاع داده نمی‌شود و باید آپدیت‌ها را به صورت دستی بررسی و نصب کنید.

تخمین کارمزد تراکنش‌ها نیاز به اصلاح دارد.

تماس با ما

آدرس آدرس 1 : تهران، جردن، خیابان تندیس، پلاک 34، واحد 6
آدرس آدرس 2  : تهران، میرداماد، میدان مادر، خیابان شاه نظری ، خیابان ابن سینا
 
تلفن تلفن واحد فروش : 26230198
پاسخگویی ساعات پاسخگویی : روزهای غیرتعطیل از 9 صبح الی 17 عصر
 امکان مراجعه حضوری نیست حتما برای مراجعه حضوری از قبل هماهنگ بفرمایید
telegram 32 جهت پشتیبانی فنی تنها در تلگرام پیام دهید .

ما را دنبال کنید

کانال تلگرام
اینستاگرام 
کانال آپارات 
 
تمامی حقوق مادی و معنوی برای ارز مدرن محفوظ می باشد.

طراحی سایت : ایران مدرن

image01